-
Gulle dig! Det är ju alltid skönt att beställa från någon som har nöjda kunder.TesshjärtaFred skrev 2009-08-21 13:13:26 följande:Jag köpte på en sida på internet, men nu hittar jag inte länken. Det finns jättemånga som säljer sådana dock så det är nog inget problem att hitta. jag ska leta lite mer och se om jag hittar länken.
-
God morgon tjejjer! Känner mig lite arg över att det spöregnar... Idag skulle vi upp extra tidigt för att slutföra projekt "fixa uterummet" hela dagen och få hjälp av folk som kommer över, men neeej, det regnar så mycket så det är inte sant... Jag hoppas det blir uppehåll under dagen, både för min skull och för alla blivande brudpar!
"Traditionen" är att mannen ger kvinnan morgongåva, men som jag förstått det är det vanligt att man som tjej också ger honom något. Nu när det inte längre är "nödvändigt" att kvinnan får morgongåva. Vissa väljer ju att lägga pengarna på annat, som någon annan här i tråden.Sjuttiosexan skrev 2009-08-21 22:55:48 följande:Nu känner jag mig helt tappad bakom en vagn :/ Är det inte bara mannen som ska köpa morgongåva till kvinnan? Ska man köpa åt varandra? Jag ooorkar inte tänka på en sak till! Desssutom fyller han 35 på måndagen. Räcker att fixa present till det åt mannen som har allt ;P -
Det låter jätte fint! Jag tror nog att din blivande kommer häpna.stl48 skrev 2009-08-21 17:09:36 följande:Jag har gjort det. Var precis iväg på Åhlens och köpte ett svart vik-album med plats för 8 st 10x15 cm bilder. Ska se om det går att dramkalla bilderna i svart och vitt med en vit kant runt så blir det nog jättefint mot det svarta
-
Häftigt att fotas vid ett vattenfall! Och "vill man va fin får man lida pin" stämmer väl med tanke på hur du har det med alla dina myggbett idag. Bilderna kommer säkert bli läckra!thildamy skrev 2009-08-21 21:38:41 följande:hej hej.. var ute på alnö och i sidsjö vid vattenfallet..fotografen finns ivåran sundsvallstråd .... det är henne jag bokat till bröllopet oxå
-
gosbruden - va härligt! Du ser allt löste sig till det bästa. Ta med dig sjalen "utifallatt" så blir det säkert fint väder.
Jag började använda nagelbandsolja för några månader sen och mina naglar har verkligen mått bra av det. Starka som aldrig förr men tyvärr har renoveringen hemma satt sina spår. Jag har lyckats böja vänster tummnagel åt fel håll så nu har jag en spricka i den. Har dock forskat lite (google är min vän ) och ska springa iväg för att köpa "laga-spricka-i-nagel-kit" under lunchen. Annars ska jag bara få manikyr och fransk lackning dagen innan bröllopet, ca 300 kr.
I morse skrev jag också ut vigselprogrammen då vi igår okejade utmarschen som ska spelas av en kompis. Han kom förbi igår så att vi fick säga bu eller bä och jag började nästan böla på stället. Åh, jag är så rackarns nöjd och jag tror nog att jag kommer fälla en tår eller två i kyrkan. -
Herrejösses va det skriv i den här tråden! Kul!
Jag har hunnit köpa nagel-lagnings-kittet men inte prova. Rapport kommer imorgon.
Jag ska ha ett "blomarband" på mig och ett pärlorhalsband från farmor runt halsen. Floristen tyckte att det skulle bli en utmaning så i bästa fall får jag armbandet. Annars har kära mor lovat att låna ut något fint. Hål i örona har jag inga och tiara eller slöja is a nono. Kanske att jag kan sträcka mig till några pärlor i håret.. Jag är jeanstjej till vardags så jag vill inte piffa mig allt för mycket. det ska fortfarande vara M&M som gifter sig. Inte ken och barbie. Nu menar jag inte det som någon kritik till er som vill ha "hela kittet" bara det att för mig skulle det bli för mycket.
Svensexa på lördag. Pojkarna ska komma instormandes halv nio så det gäller ju att vara påklädd. -
Ja nu är det verkligen inte långt kvar för första gänget.. Jag är lite avundsjuk samtidigt som jag är så långt ifrån färdig så det är löjligt.
Nagel-lagnings-kittet är suveränt! Jag provade igår kväll och det blev precis som min egen nagel. Så om ni lyckas bryta en nagel nära inpå behöver ni inte oroa er. -
Vi ska inte heller ha några blommor i kyrkan, men det är för att vi inte vill ha det. Vi tycker kyrkan är vacker som den är utan extra blommor (och utgifter. ).
-
Haha, som vanligt ligger jag hopplöst efter och hade nästan fem sidor att läsa ikapp.
Depend (tror jag det hette) finns på Kicks och/eller Åhlens och kostade 70 riksdaler. Jag är fortfarande jättenöjd.emertin skrev 2009-08-28 12:50:49 följande:Märke, inköpsställe och pris tack!
Även min gubbe blev sexad i lördags och han var supernöjd! Den innefattade helikoptertur och spakväll. Jag trodde faktiskt att jag också skulle bli kidnappad men tji fick jag! Så nästa helg får man väl ladda om och förbereda sig igen...
Tess - gud va skönt att klänningen är på G! Själv måste jag förbi mejan igen och fixa lite ändringssömmnad. *suck* Nåja, vi hoppas hon hinner. -
Som vanligt är jag efter.
Skönt att det har löst sig med klänningen Tess! Du behövde inte oroa dig det minsta då min klänning var ut och in hos Mejan redan på måndagen. Alla ändringar fixades och nu är jag nöjd.
Som alla andra håller jag såklart tummarna för er 5:e september brudar!
Möhippa ja, den kommer jag nog också drabbas av i helgen... Vet inte om det är bra eller dåligt. Men jag tror nog att det blir kul.
Så jag förväntar mig att få läsa om massor av kul hippor nästa vecka. Trevlig helg på er! -
Jag har helt fantastiska vänner!
Drogs ut från soffan och myset med blivande maken runt 10 rycket av elva utspökade tjejjer i full "lumpen" utstyrsel. Dagen bestod av krokimålning (så grymt härliga bilder på mig när ögonbindeln åker av och jag ser en naken karl framför mig ), krigslekar och pangpang i skogen, bastubad och mys, middag och avslutning på karaoke-bar. Härlig, roligt och helt underbart! Så rackarns nöjd och samtidigt skönt att "det är över" för jag var faktiskt lite nervös.
Så kom igen nu brudar - få höra hur er stora dag var! -
Vi ska ha musiken från Änglagård - andra sommaren, temat till den. En kompis till oss ska spela och när han spelade upp den hemma hos oss för att vi skulle få höra på resultatet började jag nästan böla på plats. Så den rekomenderar jag! Glad modern med lite inslag av "brudmarch"katarina1984 skrev 2009-09-06 16:56:10 följande:okej alla tjejer, vet fortfarande inte vad vi ska ha för utgångsmarsch i kyrkanhjälp mig. Vad har ni valt?
Och visst är det löjligt att vara nervös emertin, men ändå tänker man att kanske kanske så spårar något ur? Något man känner sig löjlig i att göra men bjuder på för att det är hippa.. Men, som sagt, jag oroade mig i onödan.
Tess - Vi ser fram emot att få se lite bilder från bröllopet! Härligt att allt blev bra. -
Fick ett mail från festlokalen/restaurangen idag och insåg att det är många trådar som hänger i luften.. Lagomt stressad förstod jag att jag måste sitta ner med blivande ikväll för att prata igenom hur vi vill ha det. Tack och lov behöver jag inte bry mig om varken mat eller tårta för det gör andra åt mig. Tack och lov för det för jag lovar att den tårta som FruKråka ska ge sig på inte skulle bli ätlig om jag försökte göra den.
Härligt med klänningen Igia! Jag vill också se bilder så se till att lägga upp några.
Fästhäftet är klart sen ett tag tillbaka men naturligvis har vi fått ett sent avhopp så vi måste göra om bordsplaceringen. Oh joy - ytterligare en punkt på "att göra listan". Jag trodde den skulle krympa nu när man närmar sig, inte VÄXA!
*phu* Men oii vad härligt det ska bli hörrni! -
Jag har också gjort där och tjejerna är duktiga. (om du inte varit där innan så kan du vara lugn )emertin skrev 2009-09-13 23:38:33 följande:Jag bokade precis tid för en ansiktsbehandling på privatskolan nu på fredag
Jag är lika uppe i varv som ni andra och har lite svårt att fokusera på jobbet. Även vi är lediga ons-fredag och har bara lite pill att ta hand om. Några sena avhopp gör att bordsplaceringen måste göras om, men inte massor att stressa upp sig för. Borde gå ganska lätt.
Kul för er alla som numer är fruar! Aldeles för snart är vi det också.