-
Känner igen mig lite.. Jag har tjatat på min sambo om festprogrammet i evigheters evighet känns det som, men på måndag ska det mailas till tryckeriet och har han inte fått tummen ur och skrivit presentationer till de gäster som (bara) han känner får det stå deras namn och inget annat. Så jäkla trött på att vara den som tjatar och gnatar för att få saker gjorda! Grrr..emertin skrev 2009-08-21 22:15:17 följande:Nu orkar jag inte med det här längre!!!!Vi bestämde igår att vi skulle sättas oss med festhäftet när vår son somnat, men istället för att göra det så kände min sambo sig tvungen att plocka, städa och diska och nu har han ingen ork för att göra något festhäfte utan det tycker han att vi kan göra sen..... Jag blir så jävla ledsen!!Det känns inte som om nånting som gäller bröllopet är viktigt utan det är alltid massa andra saker som kommer före, idag var det tex viktigare att börja dra elkablar till en lampa som varit utan ström i över en månad..... När jag säger att jag kan göra häftet själv så får jag bara höra att han gör det mycket bättre, att jag inte kan programmera, att han måste installera typsnitt som inte finns och det tänker han inte göra nu utan senVad ska jag göra?!?!?!?!Börjar tappa lusten för det här bröllopet
-
Nu känner jag mig helt tappad bakom en vagn :/ Är det inte bara mannen som ska köpa morgongåva till kvinnan? Ska man köpa åt varandra? Jag ooorkar inte tänka på en sak till! Desssutom fyller han 35 på måndagen. Räcker att fixa present till det åt mannen som har allt ;P
-
Undrens tid är inte förbi! Han skriver på det nu och jag bara gapar :-O Undra om han smygläste det jag just skrev, hahahaa ;)Sjuttiosexan skrev 2009-08-21 22:54:02 följande:Känner igen mig lite.. Jag har tjatat på min sambo om festprogrammet i evigheters evighet känns det som, men på måndag ska det mailas till tryckeriet och har han inte fått tummen ur och skrivit presentationer till de gäster som (bara) han känner får det stå deras namn och inget annat. Så jäkla trött på att vara den som tjatar och gnatar för att få saker gjorda! Grrr..
-
Idag är det exakt två veckor kvar, dvs denna hel och nästa sedan smäller det. Jag känner mig lugn men vad har jag glömt?! Det måste vara något.. Vad ska ni andra som gifter er 5e fixa nu de dagar som är kvar?
-
Jag vill bara vara lite "viktig" och påpeka att du kommer snubbla varenda steg du tar om du inte har lite "luft" framtill. Eftersom jag fick min klänning uppsydd till mig så fick jag testa längden (envisades också med att den skulle gå till marken) men det var stört omöjligt att gå och jag vill inte riskera snubbla uppför altargången ;)september2009bröllop skrev 2009-08-23 15:49:14 följande:Jag hade en sån "dipp" igår.. Skrek på mannen för jag tycker min klänning är för kort (den går ca 1-2 cm över marken framtill vilket antagligen är praktiskt), att jag inte vill ha min frisör längre iom avbokningen.. att han inte engagerar sig ett dugg, trots att han faktiskt gjort en del när man tänker efter.. Tror bestämt att bröllopsnerverna börjar spela mig ett spratt...Prinsessa K skrev 2009-08-23 15:42:20 följande:
Det där med bröllopsnerver känner jag igen till 100%! -
Hmm.. Nu minns jag inte exakt för det är lite drygt en månad sen vi pratade om det, men det är 2-3 cm. Det är ingenting man lägger märke till direkt mer än att skon tittar fram lite när jag går :) Kanske ska tillägga att jag inte har en "hård" klänning med underkjol osv, utan den följer mina konturer och blir lite vidare från höften och ner.emertin skrev 2009-08-23 21:37:07 följande:Hur många cm har du? Fick du något tips från skräddaren om hur mycket "luft" det ska vara?
Sedan vågar jag garantera att ingen kommer lägga märke till hur lång/kort klänningen är, alla kommer titta på ditt ansikte, håruppsättning, bukett osv :) På gott och ont ;) -
GRATTIS! Det ordnar sig med klänningen. Min bästa vän hade köpt sin drömklänning och även hon blev gravid lite lagom inför bröllopet. Med två missfall i bagaget vågade hon inte kolla efter nya klänningar av ren skrock, så typ tre veckor innan insåg hon att hon var tvungen att hitta ny klänning (den nya var snyggare än den första enligt mig ;) ). De var väldigt hjälpsamma och förstående =snabba i butiken så se till att komma dit bara så hjälper de dig :)gosbruden skrev 2009-08-24 15:53:52 följande:Jag har panik!!!! Jag är gravid är super duper extremt glad över det för vi har längtat efter familj. Men nu när veckorna går så inser jag.... KLÄNNINGEN!!!! den passar inte längre... åhhh.. 3 veckor från bröllop och ingen klänning! Vad göra?
-
Jag ska också göra mina naglar :) Om jag lyckas att inte ha sönder dem innan så de bara ska förstärkas med gele tar hon 480, med tippar blir det 620. Ska erkänna att jag är sugen på tippar vilket som, det känns så himla lyxigt med "klor" för en gångs skull ;) Ellani brukar det bli bra med tippar och gele?
-
Haha, precis så tänker jag! Högra tummen gick av igår (nageln alltså) men jag bara tänkte äsch.. Hahaha ;)emertin skrev 2009-08-26 12:30:15 följande:Min tanke var att bara försöka fila till naglarna innan så att dom är någorlunda jämna. Min vänsterhand är jättefin men på högra handen har naglarna gått av. Men det är väl ingen som bryr sig om höger hand en dag som denna??!?!
-
Men kära värld.. Stackars dig! Ge dig ut redan nu och börja titta efter en annan klänning så du har en i backup. Då kan du iaf slappna av lite.. Men du är inte ensam om att känna av stressen, jag har galopperande magkatarr :(TesshjärtaFred skrev 2009-08-26 10:30:12 följande:Min klänning har fortfarande inte kommit, och jag har fått börja äta medicin mot stressen. Känns inte helt okej om vi säger så.