Inlägg från: emertin |Visa alla inlägg
  • emertin

September 2009 del. 5

Igia skrev 2009-08-20 10:45:52 följande:
    Fick ett tips idag på en brudbutik säljer ut sitt sortiment till halva priset nu. Ska gå dit och titta ifall klänningen inte kommer i tid...
    Ligger den möjligen i Stockholm?
  • emertin

Jag har också svårt att sova, ligger och grubblar och oroar mig för saker. Har ju en liten kille att ta hand om också så det gäller att jag sover när jag får chansen....

Vår präst har semester den här veckan men jag ska ringa henne på måndag och säga att vi vill ha samtal så snart som möjligt. Min sambo är ledig nästa och nästnästa fredag så det skulle passa jättebra då.

• emertin
    Arwent skrev 2009-08-20 16:13:01 följande:
    Ja här kommer det vara strålande sol och alldeles lagom varmt den 19:e och säkert alla andra dagar i september också. Men jag har införskaffat mig en liten shal, schal, ahcal äsch vad #¤&&&%6tygyr655! Hur stavas det? Ett tygstycke att ha över axlarna. På H&M iaf för inte många kronor. Det är ju inte många långa stunder man är utomhus ändå.Paraplyer har jag köpt nu med. Jättefina stora vita på tradera för 69 kr st, fullt överkommligt pris. Onödigt egentligen för det ska ju inte regna Och Prällen har vi pratat med idag. Vi fick önska om vi ville men vi hade ingen uppfattning om någon utav dom så de fick bli den som jobbade just då. Eller alla tre fick jobba den helgen för det var fullbokat i alla tre kyrkorna i det pastoratet med vigslar och dop! Tänk så det kan bli Men han verkade jättebra. Vi valde psalmer 411 och 84 som flitigt rekommenderas i prästtråden här i närheten.Men annars är här väldigt positivt just nu, sjuk bebis och en ständigt upptagen blivande man men jag har stenkoll på läget känner jag nu! Så jäkla skönt, oj nu svor jag.Nu ska jag sluta spamma tråden och önska er en fortsatt trevlig dag. I morgon är det fredag!
    Å, har du bild på den?! Schalen alltså... var det länge sen du handlade? Kan ju vara lite bra med en backup plan
  • emertin
    bellrik skrev 2009-08-20 23:06:39 följande:
    Sitter på jobbet och kan inte göra det jag ska göra dvs skriva personpresentationer. Jag börjar må rikigt kass nu över stressen, känner att allt är på mina axlar...
    Oj så sent du jobbar....

Vi sitter uppe och grälar om festhäftet, men nu ska vi gå och sova

Sov så gott
  • emertin
    carolaj83 skrev 2009-08-21 08:06:29 följande:
    stl48-vad innehåller det?var o beställde tårtor i onsdags och bara för att vi sa ordet bröllop får vi betala 2500:- istället för 1100:- samma jävla tårtor bli ju bara såååå frustrerad.....sambon ska åka förbi ett bageri idag som vi fått tips om o kolla om det kan bli billigare, vi känner oss sååååå lurade ang presenter vad ska ni ge?vill hitta på nått skoj till:vår tärna/bestmanvåra toastmastersserveringspersonalenoch tjejej som gör alla blommortips?har verkligen ide torka
    Fy va dåligt!! Frågade du vad det var för skillnad?! Om det är massa extra garnering, tårtställning och större bitar så kanske man kan acceptera en liten höjning, men inte så där mycket!!
  • emertin
    carolaj83 skrev 2009-08-21 09:44:55 följande:
    vad har ni för fyllningar i era tårtor
    Vi ska ha passionsfruktsmousse-tårta med chokladgaller runt om
  • emertin
    Ellani skrev 2009-08-21 14:19:11 följande:
    Yes, jag fick min mens idag! Så slipper jag på bröllopet & resan! Perfekt!! Ville bara dela min lycka, haha... Räknade ut att jag dessutom KAN bli gravid på bröllopsnatten, visserligen har jag tänkt vänta lite till (har en dotter som är född nov 08) men mannen vill snart ha en till. Kanske värt att överväga...
    Grattis. Vi har ju en son som är lika gammal och funderar lite till och från på syskon....
  • emertin
    FiaoJonny skrev 2009-08-21 14:27:22 följande:
    Hurra till dig Ellani! Min mens kommer precis i tajming till både bröllop och resa :/. Men jag ska knapra på med pillrena så jag slipper ha den då. Roligare saker kan man ha för sig än att ha mens!Ang. morgongåva tror jag att jag äntligen har bestämt mig. Försökte komma på något först som jag kunde göra så att blev väldigt personligt, men kom inte på något som jag känner passar honom allra bäst. Nu hoppas jag verkligen att han inte läser det här... Vi får skriva på som bara den så att han inte orkar läsa igenom hela tråden :P. Blir en Fender Stratocaster elgitarr. Sen ska jag försöka lyckas gravera den på något snyggt sätt med vårat datum, det som står i våra vigselringar (semper fidelis = evigt trogen) och kanske smeknamnet på honom... Typ:"19/9-09 Till min snutt från din snos!Semper Fidelis"Eller så.
    Å va gulligt!!!!!!
  • emertin

Jag har inte hunnit tänka på morgongåva, eller tänkt har jag gjort men jag har inte hunnit titta. Har tidigare funderat på manchettknappar med hans initialer graverat på (låter inte så kul men det blir riktigt snyggt med hans initialer om jag får som jag vill)
    Kollade hos en guldsmed för något år sen men han fattade inte alls hur jag ville att det skulle bli och dessutom graverade dom inte på fri hand och då funkar det inte

Någon som vet en duktig guldsmed i Stockholmsområdet som kan gravera på fri hand?

• emertin

Nu orkar jag inte med det här längre!!!!

Vi bestämde igår att vi skulle sättas oss med festhäftet när vår son somnat, men istället för att göra det så kände min sambo sig tvungen att plocka, städa och diska och nu har han ingen ork för att göra något festhäfte utan det tycker han att vi kan göra sen.....

Jag blir så jävla ledsen!!
    Det känns inte som om nånting som gäller bröllopet är viktigt utan det är alltid massa andra saker som kommer före, idag var det tex viktigare att börja dra elkablar till en lampa som varit utan ström i över en månad.....

När jag säger att jag kan göra häftet själv så får jag bara höra att han gör det mycket bättre, att jag inte kan programmera, att han måste installera typsnitt som inte finns och det tänker han inte göra nu utan sen

Vad ska jag göra?!?!?!?!

Börjar tappa lusten för det här bröllopet

Svar på tråden September 2009 del. 5