September 2009 del. 5
Grattis! Ni var jättefina!
Grattis! Ni var jättefina!
Våran ska ta 41 min sa våran präst. Två solosånger och två psalmer...
Mirfak: Jag vet han kan beräkna vår präst Jag kommenterade det när han sa 41 min och skrattade lite
Lycka till alla blivande brudar imorgon!!! Njut hela dagen
Vi lämnade den till prästen när vi var och övade. Han ville ha den då så det fick han...
Jag kommer att ha klänningen hela dagen, kvällen, natten osv... Tar oxå av mig underkjolen till festan. Lika mkt för att det är så sjukt varmt under alla lager
Har ett väldigt långt släp som vi ska försöka göra en anordning på för upphakning...
Igår hade vi möte med alla inblandade och det känns som vi nästan är klara faktiskt. Ska hämta min klänning från sömmerskan idag och sedan ska vi handla lite läsk på torsdag. Åker upp till sundsvall på onsdag så det känns bra att äntligen få åka dit och fixa.
Börjar känna mig lite nervös nu när allt börjar bli klart och man kan börja känna efter Ett väldigt angenämt problem måste jag säga...
Oj, det var mkt... Men det blir nog en del rött BIB kvar skulle jag gissa. Tror ni att folk dricker så mkt rött under festen?
Imorgon åker vi till Sundsvall. Ska bli skönt att äntligen få komma dit, fast vi åker inte föräns på kvällen.
Där ska vi handla lite läsk och sånt och lämna min klänning till kemtvätt för strykning... Annars är vi klara
Tror våra festprogram lämnas till tryck. Vet inte riktigt då vi inte gör det själva...
Idag åker vi till Sundsvall för att förbereda det sista.... WIIII!!! Det ska bli så spännande
På fredag ska vi duka och de gäster som kommer upp på fredag äter vi middag med på hotellet och så blir det brunch på söndag... Det blir en lång helg med tre dagars bröllop
Vad är sista minuten fixet för er nu??
Ajdå! Jag har börjat få ont i halsen så det kommer nog nåt här oxå är jag rädd. Jag var sjuk i somras så jag trodde jag skulle klara mig men det verkar inte så.
Krya på dig och skönt att inte ha så mkt kvar att göra.
Vi är typ oxå klara. Ska handla det sista imorgon, läsk å sånt sen är det bara dukning kvar och fest helgen lång
trallande jänta skrev 2009-09-16 09:20:50 följande:
Hallå på er alla!
Här hr ni en till fru nu... Vi har haft en underbar helg! Tre dagars men massor med folk, kanon väder osv...
Började med midda och bad på fredagen, sedan förberedelser på lördagen. Vi blev klara 1,5h tidigare så vi satt och väntade på lunchen som vi knappt trodde vi skulle hinna äta
Sen bar det av till kyrkan och det var så fint och massor av folk. Hela kyrkan var full... Gratulationer på trappen och sedan iväg för foto.
När vi anlände lokalen var det brudskål och sedan lite mingel och mer foto.
Middan var kanon och det var hur mkt tal som helst som både var rörande och roliga. Det var mkt spex och mkt skratt.
Tårtan var kanongod och jättefin. Sen dansade vi vals och så va festen igång. Vi gav upp eller snarare jag gav upp strax efter kl 02 för då ville jag bara ur klänningen... Var iaf inte isäng förränas kl 0330....
De sista gästerna gick från lokalen 0430 så det var bra drag.
I söndags hade vi brunch och bussade folket från hotellet till Vättaberget där vi fick smörgåstårta och fika... Helt underbart väder så alla fick se den underbara utsikten över indalsälven...
I måndgs så körde vi TTD bilder och det var så roligt. Klänningen var ju redan skitig men så kul att inte behöva vara rädd för att man skulle skita ner den. Badade som sista grej... Lite kallt men tror det blir kanon bilder.
Stukade foten i söndags när vi var till lokalen och hämtade våra saker så nu haltar jag mest omkring... Ska försöka få bort naglarna oxå så ja kan jobba i em
Ledsen för ett långt inlägg men men...
Här är vi som nykära!!!
Hoppas ni får en underbar dag imorgon nu alla blivande brudar som är kvar!! Håller tummarna för bra väder och att allt går som ni vill
Lycka till!
Nu har jag lagt upp ngr bilder från vår dag... Är bara från kamera än sålänge...
Vilket smart inlägg jag gjorde... Det är bara bilder från vår kamera ska det ju stå... Att det är från en kamera kanske man fattar iaf
Hoppas ni hade en kanondag igår alla som blev fruar. Väntar med spänning på bilder från alla
Nu är vi alla fruar! Grattis till oss och extra grattis till er som blev det i lördags!
Vi har bokar bröllopsresa nu och vi tog två veckor i Thailand i dec. Ska bli skönt och det är så skönt att det är bokat. Nu har vi bara efternamns frågan kvar