Inlägg från: TesshjärtaFred |Visa alla inlägg
  • TesshjärtaFred

September 2009 del. 5

Thildamy, det funkar inte eftersom man måste vara medlem för att kunna kolla och dessutom tror jag inte att man kan dela listor.
    Det jag gjorde, bara för er - trots att jag är apstressad, var att skriva av hela ituneslistan i ett worddokument och kopiera in här.

• TesshjärtaFred

Förstår att det känns trist Emertin.
    Det är en grej som jag och min blivande har reflekterat över, att folk verkar vara så obrydda.
    Alltså, man köper ju en tjänst av folk, och då förväntar man sig att de ska vara engagerade i en. Men vi har upplevt att folk inte alls är det. Det är mer, jag har så mycket nu så jag får ringa tillbaka och den tonen. Trist!

• TesshjärtaFred

I dag har klänningen kommit till Sverige! Skönt.
    Jag andas dock inte ut förrän jag vet att den ser bra ut, att den passar och jag har den på mig. Så lördag då.
    Jag ska dit i morgon kl 10. Har ingen möjlighet i dag då det är sista dagen på jobbet och jag har massa artiklar att skriva eftersom jag ska vara ledig till den 14:e. Önskar att jag kunde åkt dit i dag, har en otäck magkänsla att den ska se konstig ut eller vara fel tyg eller något. Kan inte riktigt släppa det.
    Men men, i morgon vet jag. Antingen blir det ett ledset, argt och förtvivlat inlägg eller ett jublande glatt.

• TesshjärtaFred
    delirious skrev 2009-09-01 14:28:41 följande:
    hur mycket har ni andra kvar?
    Vi har massor kvar!
    *Festprogrammet inte helt klart. Ska göra klart det, sen skriva ut på Hjärtats jobb och sen sätta ihop dem.
    *Bildspel på gästerna, men det är i princip klart.
    *Stämma av med smink och hår-tjejen, med solisten och med alla andra inblandade.
    *Vaxa benen och brazilian, samt göra naglar (tid bokat på torsdag)
    *Öva på dansen
    *Gå in skorna (har dock börjat, har dem på mig varje kväll).
    *Fixa till ordningen på låtlistan så att den blir bra.
    *Få klart klänningen!
    *Fixa det sista till bordsplaceringen.
    *Köpa champagne till oss att ha på förmiddagen samt lite vin till fredag kväll.
    *Packa till minibröllopsresan som vi åker på på måndag.
    *Hämta Hjärtats smoking (torsdag).
    *Hämta tårtorna (fredag)
    *Handla frukost, vickning, is och frukt till baren, alkoholfri öl samt gröna äpplen till dekoration av bordet (fredag fm)

Som ni ser en hel del. Jag är glad över att jag är ledig från och med i morgon kan jag säga. För på onsdag kväll ska jag gå på någon Make Up Store-fest och på fredag efter lunch åker vi ner till Rockelstad där vi ska vara.
  • TesshjärtaFred

Aaaaah, fick just en släng av rejäla bröllopsnerver! Värsta klumpen i magen och supernoja. Sitter på jobbet och ska avsluta jobbet för dagen men kan inte ta mig för att göra något alls.
    Nojjar över att klänningen inte ska vara snygg, och att den ska vara i fel tyg och allt vad det är. Måste ta ett djupt andetag och skärpa till mig, så här kan jag ju inte hålla på!

• TesshjärtaFred
    emertin skrev 2009-09-01 21:14:41 följande:
    Idag var jag och skulle hämta min vigselring... men jag är fortfarande utan både den och förlovningsringen för den behöll dom. Kan säga att det inte var många rätt dom hade gjort Fel modell, fel storlek, fel gravyr och fel passform..... Hoppas att dom har satt i rätt diamant men det är ju inte att ge sig sjutton på. Dom ska göra om hela ringen från grunden och kan inte lova att den är klar till vigseln, känns sådär måste jag säga...
    Men nej, stackars dig! Gud vad vi har motgångar allihop. Hur kan de göra så fatalt fel, det låter ju hur knäppt som helst?
    Jag ska prova klänningen i morgon kl 10 iaf. Fick en släng av nervositet förut eftersom hon sa att den var i silk, men jag mailade henne och hon försäkrade att det är sidentyg och hon skrev att hon just pressat den och att den är jättefin. Ska bli kul att se den i morgon!
  • TesshjärtaFred

Det gick jättebra!
    Den var verkligen superfin. Måste tas in på några ställen men det skulle hon fixa.
    Sen var det ett släp som jag egentligen inte vill ha (hon verkar inte ha fattat hur jag menade trots att jag förklarat typ 70 ggr), men det är inget långt släp och hon skulle fixa så jag kan knyta upp det, så jag hoppas att det blir bra ändå. Jag orkar liksom inte bry mig känner jag, och jag tror inte att hon skulle hinna fixa det också. Så det får bli som det blir helt enkelt.

• TesshjärtaFred

Hej tjejer,
    ville bara hoppa in och säga hej på ett tag. Vi har så sjukt mycket att göra att jag nog inte hinner hänga här mer fram till lördag. Sen blir det Paris i några dagar men efter det lovar jag att jag ska berätta allt om bröllopet.

Tack för all pepp och stöd i samband med strulet med klänningen. Ska iväg och göra en andra provning efter lunch, spännande.

Snart ska jag åka och vaxa mig, benen och brasilianskt, och göra pedikyr och manikyr och i em ska jag göra naglar. Där mellan och efter är det massor som ska göras, för i morgon efter lunch åker vi ner till slottet. Känns ju helt galet!

Väderprognosen ändras från dag till dag men just nu står det att det ska vara sol på lördag så jag håller tummarna.

Lycka till alla ni andra tjejer som gifter er i helgen. Hoppas att ni får helt fantastiska dagar.

Vi hörs när jag är fru!

Kramar.

• TesshjärtaFred
    delirious skrev 2009-09-06 17:19:27 följande:
    vi har "all you need is love" med beatles som utgångsmarsch
    Bra val! Vi hade det i går på vårt bröllop och det blev så sjukt bra. Vi hade delat ut kazoos så folk fick spela med.
    Är bara inne en snabbis för att säga att jag avundas er som har ert kvart. Det var heeeelt fantastiskt, och jag är så lycklig över dagen. Sticker i väg på mini-honeymoon i morhon men lovar att återkomma med rapport sen.
  • TesshjärtaFred

Hej tjejer.
    Ledsen att det tagit så lång tid för mig att skriva men det har varit såå mycket med allt efter bröllopet. Nu ska jag försöka sammanfatta vår dag i inte allt för långa ordalag.
    Jag kan börja med att säga att det var heeeelt fantastiskt och underbart. Jag är avundsjuk på er som har ert kvar!

Okej, varnar för att det här inlägget kommer att bli långt, det känner jag redan nu.

Det var ju lite strul med min klänning som ni kanske minns. Den kom inte förrän på tisdagen, och när den väl kom var det med släp, vilket jag inte hade bestämt. Jag insåg att vi inte skulle hinna göra något åt det och försökte förlika mig med tanken.
    Men på torsdagkvällen, då hade jag hämtat den tidigare på dan, hade en otäck känsla vuxit i magen och jag kände att jag inte ville ha klänningen. Jag avskyr släp och kunde inte se mig själv i den. Jag tog kontakt med Mejan som jag beställt den av och hon sa att jag kunde lämna in den på fredag morgon. Alltså dagen före bröllopet! Samma dag som vi skulle åka ner till Rockelstad för att fixa med allt. Men, jag gjorde så och på två timmar tog hon bort släpet och gjorde den jämnlång. När jag kom för att prova den igen och fick den på mig så kom tårarna forsandes för att den var så underbar. Äntligen var det min klänning!

Ett annat problem som vi upptäckte under fredagen var att allt vi skulle ha med oss inte rymdes i den kombi som vi hade hyrt. Så vi fick helt enkelt hyra en till bil! Det var inte det enklaste att hitta en stor bil samma dag, en fredageftermiddag till hyfsat pris, men till slut gick det och vi kunde börja packa.
    Vi kom till slut ner till Rockelstad vid sjutiden på kvällen, helt galet försenade. Men då var mina dubbla föräldrapar redan på plats och hade börjat fixa med det de kunde fixa utan mina instruktioner.
    Vi gick och la oss vi halv två tiden på fredagen, men då var allt klart och det som inte var klart skulle de närmaste fixa på lördagen

• TesshjärtaFred

Gör två inlägg så att ni inte tröttnar på att läsa.

Så kom äntligen bröllopsdagen. Det var en helt galen känsla att vakna på morgonen till sin egen bröllopsdag. Vi sov ju på slottet där vi skulle vara hela dagen och natten.
    Jag gick upp vid kvart över sju, duschade och gick över till köket och bryggde kaffe och åt frukost tillsammans med min ena tärna,bestman och mitt ena föräldrapar.
    Vid klockan nio kom tjejen som fixade hår och smink, så då barrikerade vi oss i ett rum bredvid vår svit inne på slottet. Det var jättemysigt att sitta där och bli fixad. Jag satt vid ett fönster ut mot gården och kunde se när folk kom och så. Men det var lite svårt att släppa allt, det blev några samtal med instruktioner till de som hade uppgifter.
    Under tiden lyssnade vi på musik och mina tärnor kom med mackor, kaffe och dricka. Sen vid 12 kom min mamma med lunch.
    Det var några gånger under tiden som vi gjorde oss i ordning som jag blev galet stressad och nervös, men det gick över som tur var.
    När jag var klar kom min mamma med champagne och så skålade jag, mina två tärnor och Tilde som fixade mig.
    Sen var det dags att möt upp Fredrik och bestman och det var helt magiskt när han fick se mig.
    Sen fotade vi oss utomhus. Vi hade så otroligt fint väder, soligt med lite moln och mellan 15 och 18 grader.
    Jag hade oroat mig för fotograferingen för jag gillar inte att le på bild, tycker att det blir så stelt. Men det var verkligen ingenting att oroa sig för. Det gick nämligen inte att låta bli att le! Vi bara strålade hela dagen.

Sen var det äntligen showtime!
    Vi gifte oss nere vid vattnet bakom slottet på en stenbrygga. Fredrik och bestman stod och väntade vid grusgången och jag gick ner med mina tärnor, till låten "This girls in love with you". Det var en helt magisk känsla att gå ner för gången till min blivande man. ATt se alla våra vänner och familj sitta där, att få gå fram till min älskade och ta hans hand och gå den sista biten tillsammans. Det var heeelt underbart!
    Vigseln var helt underbar. Vi hade solosång och gitarr, "youre the storm" med Cardigans och "Du är aldrig ensam" med Mauro Scocco. VF läste "Du är allt" som jag hade valt ut till Fredrik som en överraskning.

När allt var klart sa VF att vi skulle stå kvar en stund för de som ville fotografera, vilket resulterade att typ ALLA sprang fram och bildade värsta väggen framför oss och det blixtrade hela tiden och alla ropade "kyss kyss kyss". Det var galet.
    Sen gick vi ut till "All you need is love" och vi hade delat ut kazoos innan som de spelade på.

SEn blev det riskastning, champagnemingel och kramkalas med gråtande pappor och ett strålande brudpar.
    Efter det fotade vi lite mer och gästerna fick gå tipspromenad och lite sånt innan middagen.

Middagen var helt fantastisk den också. Maten var jättegod, stämningen av avslappnad och rolig och det var jättemånga härliga tal. Båda mina pappor grät, våra vänner grät när jag höll tal till Fredrik och det var även mycket skratt.
    Alla var jättenöjda med maten och tårtan (från Ica Maxi!)och allt var sååå härligt.

Efter middagen gick vi ner till ett hus vid vattnet där festen skulle vara. Vi började att dansa till "Endless love" och vi bad folk bryta in i dansen vilket resulterade att nästa alla dansade efter halva låten. Det var jättemysigt.
    Nere i festlokalen hade mina kollegor tapetserat med löpsedlar.
    Det blev en jättebra fest där alla dansade hela natten. Vissa satt också ute på terrassen med filtar som vi hade köpt. Vi dansade jättemycket vi också, och det blev till och med tåget, flera gånger, och en gång runt huset.
    Vi gick och la oss vid kvart över tre, men då var det jättemånga kvar. De sista gick och la sig vid sex på morgonen och då hade de hunnit med att bada bastu och nattbada också.

Alla sov ju över och det var jättemysigt att gå ner till frukosten dagen efter tillsammans. Alla applåderade när vi kom in...

Nu blev det här ett otroligt långt inlägg, men det är svårt att hålla det kort när man ska beskriva en sådan fantastisk dag.
    Jag kan utan överdrift säga att det var den bästa dagen i mitt liv och jag är avundsjuk på er som har det kvar. Njut av era dagar, det är helt underbart!

Jag lägger upp bilder i mitt galleri för den som vill se. =)

• TesshjärtaFred
    carolaj83 skrev 2009-09-15 20:17:44 följande:
    Rebellen75-vi var på systemet idag o köpte sprit o då berättade hon som hjälpte oss att de var några där som köpt sprit till ett bröllop för 17000:-vi handlade för 2600:- då har vi redan köpt öl och whiskeyTrudilutt-min tärna får bestämma sj över sitt hår o smink känner att jag inte orkar bry mig över mer detaljer.....kanske utsläpt med stora lockar?
    Mina föräldrar handlade för över 10 000 i Tyskland till vårt bröllop.
  • TesshjärtaFred

Hej igen tjejer. Hänger kvar här ett tag för att följa er hela vägen, ni som är kvar?
    September har ju bjudit på fantastiskt väder hela månaden, tror att den sämsta lördagen var den jag gifte mig.

MEN, om det är någon som är intresserad av ett paraply för två i ivory, just in case så har jag ett att sälja. Jag har lagt in en annons på köp och sälj.

• TesshjärtaFred

Vi fick två avhopp. Två personer hoppade av på fredagen, och två på bröllopsdagen. Då var ju redan placeringskartan och alla presentationer och allt klara, men vi ändrade i bordsplaceringen. Resonerade som så att det inte var hela världen att det inte stämde överrens. Hellre att folk slapp sitta med luckor vid bordet.

• TesshjärtaFred

Lycka till alla som blir fruar i morgon. Ni har en underbar dag framför er!

• TesshjärtaFred

Åh sitter här på jobbet och är avundsjuk på er som gifter er i dag. För tre veckor sen dansade vi vår första dans vid den här tiden. Tänk om man fick uppleva det igen....

• TesshjärtaFred

Fina bilder rebellen. Vi har inte fått våra än, men jag har lagt upp från vår och andras kameror.

• TesshjärtaFred

Det jättehärligt carolaj83. Hoppas ni får det mysigt i Paris och att några av mina tips är användbara.

Svar på tråden September 2009 del. 5