Inlägg från: Red Scarlet |Visa alla inlägg
  • Red Scarlet

Hur mycket kommer erat bröllop att kosta?

Det gick på 160 000:- för bröllop och fest med ca 50gäster inklusive en väldigt lyxig bröllopsresa. Allt är inkluderat.

Vi fick lite pengar i bidrag men det där var slutsumman nu när allt är över, whew!

• Red Scarlet

Flygande taxen skrev 2009-08-15 22:32:33 följande:

Oj vilka enorma summor vissa lägger ut på bröllopet! Är uppriktigt sagt förvånad. Kan inte förstå vad det är som kostar så mycket.
    Hehe det beror väl helt på vilka prioriteringar man har av kostnader?

Vår bröllopsmiddag/fest på värdshus gick på ca 43000:- för ca 50pers med trerätters middag och DJ efteråt. Allt ingick, det var 850kr/kuverten. Min vigselring kostade 11000:-, min klänning måånga tusen. Fotografering kostade ca 9 000:-, bådas morgongåvor ca 6500:- osv osv. Vår bröllopsresa inklusive ALLT (pass, vaccination, ny kamera att ha med, läkemedel osv) kostade 56000:- för vi spårade lite ur kontroll med budgeten när vi väl var där nere .

Jag tycker inte alls att vi hade ett överlyxigt bröllop men vi hade lite pengar att göra av med och la pengarna på det som var viktigast för oss: Fotograf, ring, klänning, fest och resa.
  • Red Scarlet
    090208 skrev 2009-09-15 22:10:20 följande:
    En fraga bara...Laser att nagra av er har mindre an 40 gaster (som vi hade) men anda spenderar betydligt mer (50.000 t.ex).Vad laggs mest pengar pa da? Klader, ringar, resa? Eller har ni hyrt slott..?Nyfiken bara.
    Vi hade ca 45gäster, men det beror ju helt på kuvertavgiften också tex? Vi hade nästan 1000kr/kuverten, bröllopsresan gick på lika mycket, vi hade en gansa dyr fotograf och vigselringen kostade lite. Då är vi uppe i över 115k bara där. Sedan är det kläder, trycksaker, blommor, resekostnader, juristarvode, morgongåvor, smycken, DJ och solist som kostade
  • Red Scarlet

Jag slår vad om att Berri eller hennes respektive inte har helsvenskt ursprung? Annars måste det ju vara hela sockeln ni bjuder...eller så är ni sjuuukt sociala

Svar på tråden Hur mycket kommer erat bröllop att kosta?