Inlägg från: BlomAnna |Visa alla inlägg
  • BlomAnna

Hur mycket kommer erat bröllop att kosta?

FiaoJonny skrev 2009-08-16 23:21:05 följande:
    Vi har i alla fall gjort så att vi har sparat ihop så mycket det bara har gått på ett halvår och har idag kommit upp i 60000 kr. Sedan har vi faktiskt tagit ett lån på 160000 kr, vilket vi beräknar vara klara med på cirka 2-3 år. Vi har stabila inkomster och kände att vi antingen fick vänta 2-3 år för att spara ihop pengarna, eller ta ett lån och gifta oss nu. Det blev det senare. Kan ju inte säga idag vad jag kommer känna om det i efterhand, men än så länge så känns det bra. Vi får det bröllop vi vill ha när vi vill ha det. Sen har vi inte fått någon hjälp av föräldrar eller liknande eftersom de inte har ekonomiska resurser för det.
    Herrejisses det är ju 220 000 kr!!
  • BlomAnna
    Berri skrev 2009-10-13 11:40:13 följande:
    Ojj har ingen anning men hoppas det inte blir mer än 250 tusen!!Men då räknar jag med allt.. Men det är rätt så vanligt att ett bröllop me 600 personer hamnar runt de summorna =)
    Lite OT och nyfiket av mig men hur kommer det sig att ni bjuder 600 personer till ert bröllop?
  • BlomAnna
    kikel skrev 2009-11-05 10:02:33 följande:
    hhmmm svår fråga tror det kommer landa någon stans på 200 000kr Och det blir ca 100gäster tror jag! Men det är utan resa. den får vi betala själva!
    Vem betalar det andra då?
  • BlomAnna
    kikel skrev 2009-11-05 11:42:32 följande:
    Mina föräldrar
    Shit...hur känns det att få så mycket pengar? Känns det inte konstigt att de betalar ERT bröllop?
  • BlomAnna
    kikel skrev 2009-11-05 12:22:53 följande:
    Nä känns inte alls konstigt. Pappa och mamma ville betala.
    Hmm ja då är det väl lugnt.
    Personligen skulle jag nog inte klara av att ta emot så mycket pengar från mina föräldrar...
Svar på tråden Hur mycket kommer erat bröllop att kosta?