Inlägg från: iregnet2010 |Visa alla inlägg
  • iregnet2010

Hur mycket kommer erat bröllop att kosta?

åh tänk om våra föräldrar ville betala allt för oss...skulle inte kännas konstigt utan bara skönt (under förutsättning att de har råd då förstås).

Vår nuvarande budget ligger på 250 000 (ca 80-90 gäster) med bröllopsresa inräknat men inte fickpengar på resan samt riktigt alla småkostnader då jag tänkte köpa t ex underkläder, skor, inbjudningskort mm på "löpande lönekonto" samt . Vi tänkte nog inte önska oss några presenter då våra gäster måste resa plus betala boende i närheten och vi tycker detta är tillräckligt.

Vi får 100' av våra föräldrar resten pyntar vi själva.

Men det är skitsvårt att sätta en budget tycker jag, särskilt för att jag inte vet riktigt hur mkt gästerna kommer dricka för så nuvarande budget bygger på en uppskattning av hur törstiga de kommer vara..

BlomAnna skrev 2009-11-05 11:46:42 följande:
    Shit...hur känns det att få så mycket pengar? Känns det inte konstigt att de betalar ERT bröllop?
  • iregnet2010

en ska till, våra ringar är inte heller inräknade då M2B köpte dem till vår förlovning (vet inte vad de kostade)

• iregnet2010

åh då kommer din M2B undan lätt på er bröllopsdag (eller kommer du "kräva" dubbla presenter ?

Coolt att gifta sig på sin födelsedag, vilken present!

kikel skrev 2009-11-05 12:29:10 följande:
    Jag får väl se det som min födelsedags present då det också är min födelsedag när vi gifter oss.. haha
Svar på tråden Hur mycket kommer erat bröllop att kosta?