Om han kunde höra mina tankar jag inte vill behöva berätta...
Mitt problem är att jag inte kan göra någonting utöver vardagen med min pojkvän utan att hoppas...
Jag är sambo sen 2,5 år med min pojkvän. Vi blev förälskade snabbt och lärde känna varandra fort. Alla sa att det var som att vi varit tillsammans länge. Vi pratade smått om förlovning och bröllop, men sen rann det ut i sanden. Jag är konservativ av mig och vill att min sambo ska fria, det är lite av grejen och mitt minne för livet.
När min pojkvän efter 9 månader bjöd mig till London frågade en vän om jag trodde det var förlovning på gång. Jag hade inte tänkt på det innan. Men då började jag hoppas... och hoppas gör jag fortfarande.
Problemet är att när vi (då och då) åker på en weekend har vi det bra och när kvällen kommer och inget händer blir jag besviken och nedstämd. Nu har det gått så långt att de två resor vi planerat att göra i höst får mig nästan att gråta. Jag vet att jag blir beviken om han inte friar och därför vill jag inte längre åka (fast självklart vill jag uppleva resmålen!). Jag vill absolut inte "övertala" honom att fria.. men hur ska jag få honom att förstå?