• KatjaB

Om han kunde höra mina tankar jag inte vill behöva berätta...

jag kan förstå att du har ett rosa skimmer över bilden hur du vill bli friad till, mångas har ju det. Men idag är det ju inte alls ovanligt att folk är tillsammans i 10 år innan de gifter sig. Din sambo kanske inte har tänkt att det ska bli just nu utan om några år tex.
    Jag ville väldigt gärna gifta mig medans min sambo aldrig hade känt nåt större behov av att göra det. Kändes ju lite tråkigt att han inte ville men hela poängen föll ju om han skulle gifta sig för att jag ville och inte för att han ville. Hursomhelst så var det några vänner till oss som gifte sig, och deras bröllop var på rådhuset, inget bröllop i den bemärkelsen utan bara en kort ceremoni utan några som helst krusiduller.
    Då började han prata om hur man själv skulle vilja göra, och jag sa i princip att "ja men du ville ju inte gifta dig?
    Och han sa att han kansek inte känt så tidigare och kanske helt enkelt inte var den typen som faller på knä, men att han kanske är typen som blir friad till. Det kändes mer "han", haha.

Och nog för att jag hade haft någon bild av att jag blev friat till men vad spelade det för roll. Han ville gifta sig med mig, och om jag nu fick fria själv eller om han gjorde det, det spelade ju mindre roll. Det viktiga är att vi vill leva resten av vårt liv ihop.
    Så jag planerade ett frieri, som jag faktiskt själv tyckte var jätte romantiskt och han svarade tårögt JA!

Det jag försöker säga är bara att bara för att du har en bild av hur det ska vara, så behöver inte ett annat sätt bli sämre för det. Kan vara värt att tänka på.

Svar på tråden Om han kunde höra mina tankar jag inte vill behöva berätta...