I vått och torrt och väntan
Ninnis: Jo, jag blev också förvirrad. Men så började jag läsa och det är en influensabakterie. Även om man är vaccinerad så kan man drabbas av den, men i betydligt lindrigare form, eftersom man är just vaccinerad och har antikroppar som "tar hand om" och bekämpar elakingarna. Om man INTE tagit vaccinet, ja då kan det utvecklas till lunginflammation, hjärnhinneinflammation och en massa andra RIKTIGT hemska grejer.
TUR att jag vaccinerade mina barn enl. vaccinationsprogrammet när de var bebisar! Det var ju modernt (kanske är fortfarande) att tacka nej till vaccin där ett tag, för man var rädd för ev. biverkningar.
Hvidbrud: jag skulle vaccinera mig i ditt ställe. Nu har jag sett med egna ögon att små barn kan drabbas riktigt hårt av svininfluensan, medan för oss vuxna är det som en "vanlig" influensa. Och undvik stora folksamlingar! Efter att min Katja fick RS-virus 10 dagar gammal så undrar jag hur bra det är att dra ut bebisar (som jag själv gjorde) i affärer och dyl. när de är nyfödda. Nu är ju din tös inte nyfödd, men ändå. Var försiktig (vilket jag vet att du är) med din guldklimp ♥