• Ninnnis

I vått och torrt och väntan

Ja, det är ju så... Jag umgås ju inte med de små om jag är krasslig, men inkubationstiden är väl 1-7 dagar så man kan ju smitta utan att veta om det. Har man egna barn är det ju svårt att undvika umgänge oavsett, så då hade jag vaccinerat mig.

ingenjörsbruden skrev 2009-11-12 14:27:05 följande:
    Det där med vaccinering...tänk på att man kan vara smittbärare o småttingar 0-6 månader inte vaccineras...men jag resonerar liksom du, Ninnis, att det nog är bättre att gå igenom den än att vaccineras om man kan.
  • Ninnnis

Blommis, JAG kommer inte heller att städa! Det får maken snällt göra imorgon, JAG ska hem och leka med vår gudson istället för att städa! *blåser bort Blommis dåliga samvete*

• Ninnnis

Egentligen borde man väl ha säkerhetskopior i bankfack eller brandsäkert kassaskåp eller något. Tänk om huset börjar brinna, då ryker ( ) väl både DVD:er och hårddiskar... Men det finns ju gränser för hur förutseende man kan vara.

• Ninnnis

Nej, hörni, nu väntar en 3,5-årig gullunge med blond kalufs och världens goaste kramar på mig

• Ninnnis

Kram till Blommis och katterna!

Lanovia, "utskällning" Sushistället heter Hai och ligger på Davidshallstorg, men det är väl inte direkt billigt. Men fantastiskt gott! Vi ska köpa med mat därifrån idag, faktiskt Ska fundera på om jag har några andra tips.

Jenny, vad skönt att du får hjälp så snabbt.

Fru Bygg, då verkar du vara garderad

Jag hade så mysigt med gullungen igår. Vi byggde koja, lekte spöke, läste bok med mera. Vi satt och tittade i en leksakskatalog, då frågade jag vad han önskade sig i julklapp. Då kliar han sig i huvudet och säger: "Det är så svårt att bestämma sig! Man blir ju alldeles snurrig i huvudet!"

Maken och vovven kom hem sent igår, jag sov sedan länge. Vovven brukar inte vakna när jag smyger upp tidigt, utan jag brukar väcka honom för att gå ut en sväng innan jag kör till jobbet. Imorse hörde jag dock att han vaknade när min klocka ringde klockan 5. Jag gick in och satte mig på toaletten, och när han insåg att det var jag så blev han alldeles överlycklig, hoppade upp i mitt knä, slickade mig i ansiktet och ville bli kliad på magen. Sen var han uppe med mig ända tills jag körde, han låg till och med i mitt knä när jag åt frukostgröten. Fredag den 13:e måste ju bara bli en bra dag med en sådan start!

• Ninnnis

I eftermiddag ska jag uträtta ett par ärenden åt jobbet så jag ska gå tidigare och möta upp maken på stan. Vi ska fika, strosa lite i affärer och köpa med oss sushi samt god ost från ostaffären Så mysigt!

• Ninnnis

Lanovia, Indian Side på Lilla Torg har jättegod mat om ni är sugna på indiskt.

Elyssé har god fondue, Sankt Markus Vinkällare (i samma kvarter) är lite dyrare men har en buffé som är överkomlig. Även Paddy´s har god mat.

• Ninnnis

Rådhuskällaren (på Stortorget) har god "filéfrossa". Mando är känt för sin plankstek.

Bloom (i Pildammsparken), Epicuré och Lemongrass ska vara bra, men jag har själv inte varit där.

Annars finns ju en hel drös trevliga och prisvärda restauranger på Möllan (Möllevångstorget), tex Restaurang Möllan, Tempo och Plockepinn. Det är lite mer "laid back" och anspråkslöst där, jämfört med tex Lilla Torg. Carib Kréol ska tydligen vara riktigt bra.

Här finns recensioner, kartor med mera:
    www.malmotown.com/sv/list/food

Svar på tråden I vått och torrt och väntan