Inlägg från: Jenny står brud 090801 |Visa alla inlägg
  • Jenny står brud 090801

I vått och torrt och väntan

Då får vi hoppas att de snart dyker upp då. Hur länge väntade du innan du fick hjälp med pergotime? Ska snart till barnmorska för att ta cellprov, tänkte att jag skulle boka en tid med henne också så man iaf kan prata igenom detta lite.

Ninnnis skrev 2009-09-08 10:54:34 följande:
    Nja, 53 dagar var min längsta cykel i våras. Jag är på dag 42 nu. Det konstiga är att jag fick utslag på digitalt ÄL-test för tre veckor sedan (dag 19). Men jag har hört att man kan få utslag på test utan att faktiskt ha ÄL, typ att stegringen sker men ingen ÄL följer. Jag vet inte om det är det som har hänt, i så fall kan jag ju få vänta nån vecka till på indianerna... Tror dock inte min kropp hoppar över en hel cykel, snarare att mina cykler är långa och oregelbundna. Med Pergotime har de legat på 32-34 dagar.
  • Jenny står brud 090801

Åhh här händer det saker.

Daa: GRATTIS på födelsedagen!! Och ja jag tar gärna emot indianerna hos mig nu...

Ingis: Så spännande. Vad häftigt om barnet föds på precis uträknad dag, och vilket datum också.

Lanovia: Härligt med valpar, du kan ju låna dina föräldrars valp och stilla "valpbehovet" lite. Vi tänker oss nog en till hund till nästa sommar, vi vill oxå ha två. Men det beror lite på hur det går med bebistillverkningen oxå.

Villemoa: skönt att det är lite bättre idag.

Själv är jag fortfarande sängliggande, har såååå ont i mina bihålor. Lite konstigt för jag är knappt täppt, bara lite.

• Jenny står brud 090801

Vad gott det lät med tårta. Fattar inte varför man alltid blir så sugen på allt sött och onyttigt när man är sjuk. Det blir ju så dumt eftersom man unnar sig det då... men Daa eftersom det är din födelsedag kan du väl äta lite tårta för mig oxå.

• Jenny står brud 090801

Välkommen hem Andbeyond!!!

Trist att ni mår dåligt tjejer, hoppas det blir bättre snart. Men det är ju för en god sak så då går det väl att stå ut?

Jag trodde ju att indianerna va påväg hit för knappt 2 veckor sedan, men inte sett av dem. Va de kanske ägglossning jag hade då? Ont i tjejmagen som vis indianbesök, kan man ha det vid äl? Hoppas det för då borde ju indianerna vara påväg snart...
    Vad har/hade ni för tecken på ägglossning?

• Jenny står brud 090801

Låter skönt med massage blomman! Det var du värd!!
    Är oxå nyfiken på hur det går för ingis... undra om den lill* tittat ut än

• Jenny står brud 090801

Nu ska jag slå mig ner i tv-soffan och titta på film med mannen
    hörs imorgon

• Jenny står brud 090801

JIPPI, JIPPI ingis har fått sin lilla prinsessa!! Och så underbart att allt är bra med dem!

• Jenny står brud 090801

Och vad roligt att få läsa om ert bröllop Andbeyond, verkar som det var en helt undebar dag. Och håller med Ninnis om att det fullkommligt strålar om er. Bilderna var helt fantastiska!!

• Jenny står brud 090801

Nu när jag varit sjuk har jag suttit endel vid internet och på något lusigt vis har jag fastnat framför "vänta barn bloggar". Tycker att det verkar vara ett roligt sätt att dokumentera hur det är under den nio månaderna. Man kan ju ha den låst så bara jag och mannen kommer åt den och sen skriva ut den till en bok...?!?!

Hur tänker ni som varit/är/ska bli gravida runt dokumentation kring de månaderna? Har ni skrivit något för att komma ihåg? Och bilder på magen i olika veckor är väl ett måste...??

• Jenny står brud 090801

Nej jag är inte frisk än. Men blivit lite bättre. Men är så trött på att inte orka göra något, bara sängen och soffan som gäller. TRIST

Daa skrev 2009-09-10 11:38:49 följande:
    Jenny: börjar du bli frisk nu? Eller har du kanske varit det ett tag?
Svar på tråden I vått och torrt och väntan