Inlägg från: lanovia 08 |Visa alla inlägg
  • lanovia 08

I vått och torrt och väntan

Tack alla gulliga. Ja jag är verkligen glad att vi fanns hos honom. Tänk om hundarna varit ensama hemma när han blev dålig och började krampa. Hade kunnat sluta hur som helst.
    var tur att vi inte åkte till svärföräldrarna igår. Hundarna hade varit med i såfall men vi hade haft ca 3,5 mil längre att köra till vetrinär. Resan var madrömslång ändå och då var det typ 1 mil.
    Här sprutar tårarna mest hela tiden. Tror hela tiden att jag lugnat mig men så kommer tankarna på hunden och kranen öppnas på nytt.
    Ledsen för egoinlägg men orkar inte kommentera på något annat just nu.

Ingis, känn dig inte dum är lätt att missa inlägg.

*kramar alla tillbaka*

• lanovia 08

Tack. Önskar jag kunde sluta snart. Om 5h skall jag på Liseberg och alltså visa mig bland folk. Som jag ser ut nu, helt rödsvullen kommer jag skrämma slag på alla inom 100m avstånd.

Han har det så mkt bättre nu när han får sova i frid. Han hade ingen rolig kväll igår, först kramperna och däremellan var han jätte uppstressad. Han formligen skrek av stress.
    Mamma hörde honom genom telefon och bad mig bara att hjälpa honom härifrån. Så egentligen borde jag itne gråta. Jag borde vara glad för hans skull nu. Men antar att jag har en del chock att få ur mig också. Anfallen var inte roliga att se.
    Och sen var han så goo. Jag tänker bara på hur jag några timmar innan han somanade satt och matade honom med leverpastej för att han skulle svälja pencilinen. Och gud vad gott han tyckte det var. Och korven han fick att äta. ja han fick ialla fall äta gott sin sista måltid.

Nej nu skall jag försöka sluta älta och vara lugn i hur bra han har det nu. Min brorsson sa att nu flyger han och mormors katt runt i himlen med vingar.

Daa skrev 2009-08-29 11:24:56 följande:
    *kramar om, klappar och räcker näsdukar*lanovia 08 skrev 2009-08-29 11:20:12 följande:
  • lanovia 08

Jo det känns verkligen att göra sig av med någon efter så lång tid. De fyrbenta hinner verkligen bli kära vänner.
    Mamma o pappa tar det nog rätt bra. De är ju båda stenhårda med att en hund inte skall behöva lida, särskilt inte i hans ålder. Och det hade han ju gjort om vi låtit honom fortsätta.
    Sedan är det ju långt bort nu och skulle ändå inte träffat honom under en vecka framåt så än gör det nog inte SÅÅ stor skillnad för dem. KÄnns nog värre när de kommer hem och känner tomheten. Mamma grät igår när jag pratade med henne men pappa har låtit väldigt samlad och nöjd för att hunden slipper lida.

Hoppas alla har en bra lördag. Nu skall jag försöka bita ihop, torka tårarna och ha roligt på Liseberg. Skall spöa skiten ur de andra i femkamp. Kommer krävas mkt smink för att jag skall kunna visa mig ute.

Ninnnis skrev 2009-08-29 12:12:54 följande:
    NEJ, Lanovia! Fy fasen vad trist... Så fästa som vi redan har blivit i lille plutten i mitt knä, som vi inte ens har haft en en vecka, så kan jag inte ens föreställa mig hur det känns efter 11 år... Jag förstår att det måste varit fruktansvärt att se anfallen, men bra ändå att ni var där. Hur tar dina föräldrar det?*kramar om och vet inte riktigt vad jag ska säga*Tycker det din brorson sa var bra, vi bestämmer att det är så
  • lanovia 08

Ja du jag var nöjd över att ha våran hund att komma hem till igår. Skönt att i alla bedrövesle kunna krama någon som inte förstår utan bara viftar pås vansen.

Tråkigt med neg test. Så segt att vänta.

Jenny står brud 090801 skrev 2009-08-29 14:27:39 följande:

Var tvungen att springa iväg och gosa med min vovve en stund efter att jag läst inläggen här.Känner mig lite deppig idag, gjorde gravtest i morse och det var ju som väntat negativt. Men inga indianer här ännu, men har nog lite känningar så de kanske kommer snart. Nu önskar jag nästan det så man kan börja om med ältest igen... Ingis: Mysigt med att fixa det sista inför bebisens ankomst, bädda sängen låter riktigt härligt kul att få lite hjälp oxå bruttan: Hoppas du har en härlig helg i husvagnen, och att ni hittar mycket svamp. Och såklart att det bor en liten filur inne i din mage...
  • lanovia 08

Ingis vad spännande!!! 10 dar till, jo pyttsan tror du den lilla stannar kvar så länge??
    Nu blir det svårt att lämna datorn får ju inte missa om något händer!

Betty grattis! Tråkigt att han blev sur o dåligt att skälla på dig.

Liseberg igår var trevlig, behövde verkligen komma ut och tänka på annat. Få lite bilder och tankar på distans. Vi tävlade parvis och vi kom tvåa, så jag tycker det var helt ok.
    Idag är det mkt bättre än igår. Är fortfarande ledsen och nedstämd men tårarna har stannat upp nu ialla fall, kommer bara när tankarna spårar iväg rejält.
    Längtar just nu tills mamma o pappa kommer hem, vet inte varför, bättre för dem att vara kvar där de är. De kan ju inte ändra på någonting och kommer förmodligen bli ledsna när de väl är hemma.

Nej nu skall jag gå till simhallen och simma lite.

• lanovia 08

Simma var superskönt. Men blev rejält hungrig. Skönt att aktivera sig lite, men väl hemma och utan maken här kom tankarna igen. Och därmed tårarna.
    Hur jag än gör så kommer bara bilden tillbaka när han ligger där på britsen, "sovandes" fridfullt. Och den bilden frammanar visst tårar även om den göra mig glad, med tanke på hur stressad och dålig han var timmarna innan .

Bra att ni tar det lugnt Blommis. och självklart skall du lite på M, hoppas det tar sig denna gång!

Vi kör total slapparhelg här också. Hade tänkt att få gjort massor, men ingen av oss orkar någonting och har bestämt att så får det vara. Bättre att låta tankarna jobba i lugn och ro denna helg så får vi jobba och slita med staket och allt annat till veckan.

Ingen nytt hos dig? Har värkarna avstannat eller vad händer?

• lanovia 08

Nu har jag bara skrivit egoinlägg hela helgen, skall försöka sluta med det snart. Tack för att ni står ut.

• lanovia 08

även om den BORDE göra mig glad skulle det stå.
    lanovia 08 skrev 2009-08-30 15:41:20 följande:

Och den bilden frammanar visst tårar även om den göra mig glad, med tanke på hur stressad och dålig han var timmarna innan .
  • lanovia 08

Har också funderat på hur mkt grav. hormoner hjälper till här. Men tror faktiskt inte de gör såå mkt. Klart de gör sitt men har alltid var känslig när det gäller hundarna i vår familj. De blir mig väldigt kära. Men helt klart hade jag nog inte reagerat så här mkt om det varit mamma o pappa som fått ta smällen och sedan bara ringt och berättat. Då hade jag blivit ledsen men då hade det inte funnits så mkt bilder och minnen från hans sista kväll att bearbeta.

ingenjörsbruden skrev 2009-08-30 16:28:42 följande:
    Lanovia: Bara ut med det....det är bara bra! Mkt känslor som ska bearbetas o så är du ju gravid vilket säkert gör dig lite extra känsligt. Liiiite avis på simmandet!
  • lanovia 08

Blommis, störigt att inte kunna slappna av riktigt. Samtidigt som det ju är bra med sådana som kommer och tittar o är intresserade måste ni ju kunna få lite privatliv.

Ingis, du gör rätt i att se till o njuta med maken nu. Snart är ni 3 och en ny underbar tid börjar.
    Vem vet kanske inte blir UL imorgon, ni kanske får se er ängel in real istället.

Svar på tråden I vått och torrt och väntan