• Daa

I vått och torrt och väntan

Nåja, det är snart dags att jobba igen...
    Spämmar lite (det ser bättre ut med ett "ä" i spam, tycker ni inte? )

Känner mig på konstigt humör. Det liksom kryper i kroppen av något som känns som förväntan: riktigt otålig, vill vara någon annanstans. Vet inte vad och var det skulle vara. Maken tror att jag längtar hem till friggebodan för att få snickra lite. Har svårt att tro att det är så, med tanke på mina aggressioner gentemot diverse materiella ting igår.

Sisådär. Då har jag fördrivit alla de få minuterna och måste logga ut.

Hoppas ni får en fin eftermiddag.

• Daa

Grattis till semester, Ankan. Förstår inte heller riktigt vad din chef vill markera, men extra betald ledighet är ju inte fel.

Fru Bygg, när är BF för dig? Du har säkert nämnt det, men en annan är lite splittrad i tankegångarna ibland...

• Daa

Godmorgon!

Heeeej, Blomman! Skönt att höra av dig.
    Jobbigt med allt som ska fixas. Håller tummarna för att det mesta snart är klart. *kramar*

Bruttan: Så tungt att få veta så lite. Håller tummarna för de små tjejerna. *kramar hårt*

Nu ska det bli jobba av.
    Hoppas ni alla får en fin dag.

• Daa

Hungrig!
    ...men måste ju titta till er...

Skönt att du har en bättre dag idag, Jenny.

Ninnis: typiskt att det inte fanns tid för spolning nu då! Är det helt omöjligt att klämma in dig innan fredag?

Fru Bygg: grattis till inlägg 2000 Spännande med förvärkar, men skönt att få sova gott.

Lanovia, brukar du ha ont i ryggen?

• Daa

Blomman: vilken lättnad att ha den lilla busan i säkert förvar.

Jenny: kul med marknad! Vad är det för tovade produkter?

Leksi: 13 veckor nu? Så fort det har gått. Åh, vad spännande med UL.

Hvidis: försöker igen lobba för Astrid (eller hur var det, ni känner nån som heter så? ). Jag vet en liten dansk tösabit som heter så, så det borde funka.

Blev också tvungen att kolla namngeneratorn: Ellie och Erkki skulle våra eventuella barn heta. Betydligt bättre än makens förhoppningsvis inte helt seriösa förslag att bilda dubbelnamn av våra respektive föräldrars namn

*vinkar till alla*

• Daa

Trött, finnig och lättirriterad. Kanske indianbesök på gång... Skulle vilja lägga mig och läsa, men vi får snart besök.
    Och det är ju trevligt *peppar mig själv*

Ha en fin kväll.

• Daa

Hej.
    Skar mig just i tummen. Bara ett pyttelitet sår, men lite störande, för tidigare stack jag mig på ett häftstift i andra tummen så det blev blodvite där också. Har hållit på så hela veckan, stackars mina händer. Tanken på att hänga på friggebodataket och skruva reglar känns plötsligt skrämmande.

Lanovia: häftigt med magaktivitet!

Jenny: kul att du känner dig pigg idag. Det blir ju jättespännande med höstmarknaden *suckar och önskar att jag kunde vara lite kreativ...*

Fru Bygg: Heja på med bakandet. Åh, vad gott det låter, borde inte läsa sånt innan jag fått lunch. Se fotboll live är kul, men det blir hemskt sällan av.

Ninnis: visst är det lite jobbigt att måsta vara på jobbet vid sju? På morgonen kan det kännas sjukt tungt (och snart är det "mörkt som i en säck" när jag ska kliva upp...) och även en bra bit in på förmiddagen. Fast när jag får åka hem vid 16 känns det som att det är värt det. Skulle inte vilja byta.

Besöket igår var trevligt och jag var inte på dåligt humör. Däremot var jag riktigt riktigt trött och hade bitvis svårt att koncentrera mig.
    Väntar indianbesök, och inget annat än indianbesök, på onsdag +- nån dag.

• Daa

Trist, Ankan. Ibland skulle man vilja spola tillbaka lite så man kan säga rätt "jo, det vill jag verkligen".
    Får du nån ny chans?
    *kramar*
    Varför tyckte hon att det inte var lämpligt?

Oj, nu är lunchen officiellt över. *kramar Ankan igen*

• Daa

Lanovia: har inte skadat mig mer idag. Det gick bra att krypa på taket och skruva lite. Kom du dig iväg till simningen?

Blomman: nog verkar det sant att vi är vanedjur. För nån dag sen pratade vi ju här i tråden om hur en dålig start på morgonen har en tendens att ställa till det under resten av dagen. En rejäl försovning gör ju att alla de trygga rutinerna inte hinns med. Kanske är det därför det är lite svårt att hämta sig?
    Sova en halv dag... det behöver du nog efter allt ditt slit.
    (fast just nu känns tanken på en halv dags sömn riktigt lockande *ögonlocken halvslutna, tankarna långsamma*)

Ninnis: det låter som ganska bra arbetstider med de flexmöjligheterna? Är du nöjd med dem?

Svar på tråden I vått och torrt och väntan