• Ninnnis

I vått och torrt och väntan

Jenny, förresten, hur blev det med dina indianer den här månaden? Hade de också gått vilse?

• Ninnnis

Nja, 53 dagar var min längsta cykel i våras. Jag är på dag 42 nu. Det konstiga är att jag fick utslag på digitalt ÄL-test för tre veckor sedan (dag 19). Men jag har hört att man kan få utslag på test utan att faktiskt ha ÄL, typ att stegringen sker men ingen ÄL följer. Jag vet inte om det är det som har hänt, i så fall kan jag ju få vänta nån vecka till på indianerna... Tror dock inte min kropp hoppar över en hel cykel, snarare att mina cykler är långa och oregelbundna. Med Pergotime har de legat på 32-34 dagar.

• Ninnnis

Bra med positivt tänkande, Daa! Heja dig!

Om inte Ingis har gett sig tillkänna i eftermiddag så messar jag henne och frågar vad sopm står på

• Ninnnis

Tror vi hade försökt i ett halvår när jag fick Pergo. BM sa att man egentligen väntar 2 år (?!) innan man ger det, men eftersom min cykel var så oregelbunden så fick jag det när jag ändå var där.

• Ninnnis

Hej Emma (?)!

Jag tror att det är väldigt bra att vara sorgfri, inte stressa upp sig och oroa sig i onödan. Jag tror problemet ofta är att man faktiskt vet för mycket, och därmed ofta bekymrar sig alldeles i onödan.

Jag varken funderade eller bekymrade mig så mycket när jag slutade med p-ring, utan tänkte att det kan ta lite tid och kommer när det kommer. Men för varje månad som går väcks fler och fler funderingar på om det är något fel. Dessutom är ju detta något som vi inte kan påverka överhuvudtaget, vilket inte heller är helt enkelt att förlika sig med.

Vad gäller p-piller så är det individuellt, som allt annat i den här karusellen. En av mina väninnor blev gravid 2 veckor efter sista pillret, andra går månader utan att få mens.

Det ÄR inte en dans på rosor, men taggarna är betydligt lättare att hantera när man har de underbara tjejerna i den här tråden som plåstrar om och blåser lite på såret.

• Ninnnis

lanovia 08 skrev 2009-09-08 14:28:39 följande:
    Oj, kan man se att någon är inloggad... det har inte jag fattat innan. *smarthetslampan tänds*
Svar på tråden I vått och torrt och väntan