• andbeyond

I vått och torrt och väntan

Jenny: Det är nog jättekul att ha tror jag, men det verkar som att de flesta gör bilder och dagböcker mest med första barnet sen hinns det som inte med (prioriteringar..)

Jenny står brud 090801 skrev 2009-09-10 09:16:16 följande:

Och vad roligt att få läsa om ert bröllop Andbeyond, verkar som det var en helt undebar dag. Och håller med Ninnis om att det fullkommligt strålar om er. Bilderna var helt fantastiska!!
    Tack
  • andbeyond

Hej ni alla fina. Jag har varit väldigt tyst ett tag
    Min dator har varit paj. Inte sådan där trevlig god paj, som äppelpaj utan alldeles tråkpaj och blå skärm och trilskas.

I övrigt mår inte jag så bra. Så därför är jag fortsatt lite tyst. Men jag tänker på er, håller tummar och tår och jagar bort indianer. Lite sådär i smyg.

Kram!

• andbeyond

*kikar fram från under filten och skickar lite slängpussar*

För att göra en lång historia kort så har jag varit deprimerad i många år, mer eller mindre. Har, då jag är en "duktig flicka" försökt att inte låtsas om det hela och ta tag i saker som sedan exploderat i ansiktet på mig. Så nu har jag lite slut på energi och ska till läkaren och försöka få dem att förstå att bara för att jag inte vill ta livet av mig, skär mig eller kräks upp maten så kan det faktiskt vara så att efter 10 år av förlust av.. ja.. motivation/kraft/glädjeimeränkortastunder så kanske jag behöver lite hjälp ändå... Insåg på något sätt allvaret när jag började min bröllopsdag med att få en ångestattack för att jag var ful, och alla skulle skratta åt mig, och maken ångra sig osv. Kanske inte fullt friskt?

Så just nu testar jag akupunktur. Får se om det hjälper, känns lite bättre iaf. Någon som testat det mot något tidigare?

I min bekantskapskrets blev det också babyboom nu. Bara för att maken är varslad och jag är i dålig skick utan SGI? *mumlar något bittert*

Mysigt att det är några småflickor i tråden iaf Blev faster till en för 3 dagar sedan och syrran är höggravid. Bebisar överallt, men det är roligt att bli moster/faster också såklart

Blommis: Du.. har du kvar någon kattunge eller?

• andbeyond

Har lagt upp bilder från bröllopsresan nu också om ni vill se

• andbeyond

*harklar något om G-kupa utan att vara gravid*
    Vilket liksom inte direkt är sådär jätteroligt för varken rygg eller att försöka komma i de där snygga kläderna på H&M.. eller alla andra affärer också för all del. Inte så kul när man får skäll på jobbet för att man har för urringat när man har precis samma jobbtröja som alla andra. Lite jobbigt att gå omkring med andningsförlamande sportBH jämt

Sonja: Vilken hjälte du är! Jag hoppas du inte blir sjuk.

Jag har varit ute i skärgården hos syrran (som ska ha bebis vilken dag som helst nu)i 5 dagar. Lekt med syrrans dotter 2,5år, umgåtts och avlastat lite. Myspys. Trevligt att vara hemma hos maken också, som faktiskt inte är på REA.. än?

Skulle också gå på "This is It" ikväll, men orkar inte riktigt ut bland folkmassor idag kände jag... så får bli på DVD senare istället.

• andbeyond

Bruttan: Verkligen jättetråkigt, hoppas ni kan fortsätta umgås i eländet ändå

• andbeyond
    Daa skrev 2009-10-30 17:53:02 följande:
    Hej, andbeyond! Du har mina sympatier vad gäller kläd- och ryggbekymmer. Tycker att min kupstorlek ställer till det alldeles nog för mig. (även om jag tack och lov inte har så mycket ryggbekymmer längre)Hur är det med dig?
    Mjo, sådär kanske man kan svara... Frustrerande bara att liksom aldrig komma någon vart, efter 10 år av normaltillstånd=ledsen blir man som trött. Ser framemot helgen, ska bli trevligt att bara få hänga i soffan med maken och se på film

Hur är det med hormonsvallningarna? Känns det bättre nu?
  • andbeyond

Ingis: Nämen! Slå i dörrar och ha sig! Huuva så jobbigt... Håller med Daa, förhoppningsvis har han lugnat ned sig när han kommer hem så han kanske lyssnar istället för att gå i försvar. Kramar mera!

• andbeyond

Daa: Jo, hormoner är ju inte att leka med. Kan inte alls sätta mig in i hur det var att ha en avbruten graviditet men har erfarenhet av sorg och sorg oavsett anledning behöver få tid och plats. Fastän vissa i ens omgivning tycker det är himla läskigt. *kramar*

Alltså, har väl sökt hjälp emellanåt men blir aldrig tagen på allvar bara för att jag inte riktigt tänker ta livet av mig just idag. Var hos en behandlare för s.k. internetKBT idag - som tyckte att jag var för sjuk för deras ITterpi men eftersom jag inte är självmordbenägen (än tack vare att jag aldrig får hjälp) så kan de inte heller erbjuda mig "vanlig" behandling. Så jag fick åka hem igen. Efter att jag gråit en timme i bilen på sjukhusparkeringen that is. Friskt va?

• andbeyond
    ingenjörsbruden skrev 2009-10-30 18:14:42 följande:
    Hoppas på det.... Nu kom han in..... på ér
    hoppas ni får en mysig fredagskväll tillsist. kram
  • andbeyond

Wiee! Nu kommer maken hem från jobbet

Trevlig helg till er alla! Ska ut till syrran imorgon igen och blir utan dator. Kram!

• andbeyond

Hej!

Sitter och läser men är lite tyst, fortfarande

Mysigt med UL för Leksi, Heja alla + och krya på er sonja! Skönt att lillan mår bättre.

Ville bara berätta att min syster är på BB just nu! Snart moster igen!

Trevlig Fredagkväll till er alla! Kram

Svar på tråden I vått och torrt och väntan