Inlägg från: lanovia 08 |Visa alla inlägg
  • lanovia 08

I vått och torrt och väntan

Fresta mig inte!

Ninnnis skrev 2009-09-25 09:19:38 följande:
    Lanovia, spamma nu fram till inlägg 2200, det kan bli intressant läsning...
  • lanovia 08

Fru Bygg jobbigt med förvärkar hoppas det inte blir för jobbiga. *kramar*

• lanovia 08

Bruttan, vad skönt att höra att läget verkar stabilt med de små liven. *håller tummarna att allt fortsätter så*
    Stackars systern, att hon inte mår bra varken fysist eller psykiskt är lätt att förstå. *skickar tankar och kramar till henne*
    Hmm kuvös o respirator det är ju inte så stor skillnad???!!! *muttrar ironiskt*

Vi verkar ha motsatta effekter du o jag. Cola är knappt drickbart för tillfället, några munnar eller ev ett glas går bra, men sedan får det var nog. Sa någon choklad?? *tittar mig runt och börjar torka dregel*
    Iof vet jag att jag i början när jag mådde så illa inte gillade choklad. Kan ju gå lite hand i hand med illamåendet.

Hmmm... idag är det fredag. Fredag är våran officiela godisätardag. Innan jag blev gravid och släppte alla regler fick vi bara äta godis på fedagar efter kl 12. Jag har inte ätit något godis på hela den här veckan så jag kanske skulle ta tag i gamla regler och gå till kiosken.

Ninnis, stackars lilla hund. D.A.P det känner jag igen... Är det samma som man kan ge hundar som är väldigt rädda för smällare??

• lanovia 08

Huvva, både 10 och 8 kg låter alldeles för stort för att jag ens skall vilja tänka mig hur det känns att bära runt på dem i magen, eller förlösa för den delen.

Jenny står brud 090801 skrev 2009-09-25 10:54:39 följande:

Enligt en annan artikel är rekordet tydligen 10,2 kg. Vilken jättebebis
  • lanovia 08

Oh Lillankan *hjärtar*
    Hur är det med dig nu Ankan? Vet inte om du redan sagt det men mår du bättre?

Leksi, rostat bröd med marmelad och ost. hehe gissa vad du fick oss att äta till frukost.
    Jag tror mina craving är ost och mjölk! I vanliga fall brukar vi göra slut på max 1,5l mjölk i veckan. Den här veckan är vi uppe i 6l. Maken har blivit lite skengravid och hjälper mig i mjölkkonsumtionen.

Blomman är fascinerad över att du orkar diskutera i prästtråden. Jag blir bara så trött på sådana människor.

nu ropar maken på mig, vi skall iväg på shopping och skogspromenad. Han tycker tydligen inte jag skall sitta vid datorn då

• lanovia 08

Och nu glömmer vi honom här också, annars tar han över i även denna tråd utan att han skrivit ett ord. Och då får han alldeles för mkt som han vill.

Hoppas ni alla har en bra lördag.
    Vi har shoppat och gått i skogen. Och kanske bäst var nog "frukost" på sängen imorse. Det har jag kunnat leva på hela dagen.
    Ibland är jag rädd att jag älskar min man för mkt. Ungefär som att vi kommer få betala dyrt för att vi är så lyckliga.

Värst idag är nog att vi blev påkörda. Var en mindre smart snubbe som glömde titta i backspegeln när han skulle parkera. Jag hade snällt stannat några meter i från honom för att han skulle kunna manöverera in sin stora bil. Men av någon anledning fick han för sig att backa hela vägen till mig och in i oss, trots att jag tutade på honom. *suck*

Bruttan får vi smaka av blåbärspajen snart?

Blommis, inte dåligt med så stort hus så det räknas som motion att hämta kaffe.

• lanovia 08

Ja vem pratade vi om??
    Jag har glömt...

Oh äpplepaj!!! Det hade jag också tänkt gör idag tills jag hörde ett mummel om att vi gör ju inte annat än att äta äpplepaj. Hmmm... trodde inte man kunde få nog av det men tydligen.
    Päronpaj lät gott.

Ja dagen har varit bra, förutom den snubben som gör att vi får massa försäkringstjafs. Menmen en olycka händer så lätt, denna kändes bara onödigt klantig.
    Det bästa var när han sa "men var kom du i från jag såg dig inte" öhhh nä, det var rätt tydligt att du inte gjorde, men jag stod här hela tiden.

Villemoa vad trevligt med familjebesök. Förstår att de ville se lilltjejen händer mkt på 1 mån. Vet de något om tillökningen?

Nej nu väntar popcorn och film. Vi kör på DVD då det inte går mkt sevärt på TV som du sa Blommis.

• lanovia 08

Blir ett snabbt skrivet meddelande här innan jag MÅSTE komma igång o jobbba. Skulle varit här 7 imorse men blev halv åtta. Jag orkade inte upp ur sängen. Har drömt mardrömmar inatt. Och där emmellan har spillevinken kickat runt i magen så jag har inte sovit så bra inatt. *gäsp*

Igår läste jag här lite men orkade inte skriva något, vet inte vad som hände.

Ninnis, vad mysigt ni har med eran hund. Den verkar ha kommit till helt rätt familj.

Villemoa ser lilla Moa framför mig med klubban i högsta hög.

Hvidis, låter som ni har mysigt med lillaplutten. Hmmm, undrar om jag får se henne på söndag??

Ankan, nu är jag förvirrad men jag tror inte jag svarat dig, men visst skrev du att du inte kunde komma på söndag?

Appropå Ninnis och hund. Jag var ute med våran hund igår och gick runt en sjö. En sjö med änder i. Våran hund gillar 2 saker: fåglar och vatten. Kan säga att det slutade med 3 dopp där matte stod på land och sa sitt bestämdaste NEJ men nog tusan flög hunden i vattnet. Men vad skall man säga, mest skrattade jag åt henne samtidigt som jag försökte skälla. Hon gör ju inte fåglarna någon skada, hon är för korkad för att lyckas fånga dem hon tror det bara är lek, så änderna behövde bara flytta sig 2m så var faran utom räckhåll.

• lanovia 08

Vad händer med Ingis, skulle inte hon få dator i fredags igen?

• lanovia 08

Gud vad jag är trött idag, varje arbetsuppgift är ett maratonlopp känns det som. Orkar bara inte och har ont i magen idag. Är väl inälvorna som protesterar mot att flyttas på att det legat en liten där och sparkat hela natten. Just nu känns det som något ligger och spjärnar mot revbenen.

Kloka ord som kommer idag. Ni har så rätt så rätt. Måste säga att jag känner igen mig i Fru Bygg, jag vill också baka och "boa". Hade tänkt baka bullar igår, men varken orkade eller hann så det får snällt vara till en annan dag.
    Här har vi faktiskt besöksförbud på BB oavsett influensa eller inte. Vi bor väldigt nära det sjukhus där mina brorsbarn föddes så vi där och hälsade på när lilltjejen var typ 2dar. Men då fick vi som sagt inte komma in utan de fick komma ut utanför avdelningen. Hoppas innerligt de hade sagt till om de inte orkade med besök.
    Jag har börjat bearbeta maken på att han måste vara beredd på att jag kanske vägrar ta emot folk i början. Tror han förstod mina tankar.

Ninnis vilken skön måndag. Ja så skulle man minsann ha det lite oftare.

Ojoj snö redan. Det tror jag knappt jag upplevde så tidigt när jag bodde i Umeå. Var nästan besviken då på hur sent den kom...

Ankan vad synd att du inte kan.

Svar på tråden I vått och torrt och väntan