Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

I vått och torrt och väntan

lanovia 08 skrev 2009-11-05 15:34:52 följande:

Vet ni jag börjar faktiskt långsamt långsamt ana mig till att jag faktiskt kommer kunna klara av en förlossning
    jaaaaa det kommer du att galant att fixa!!!!
  • ingenjörsbruden

Hej söta flickor va ni skriver!

Lanovia: blommis "novell" om förlossning är helt underbar...spara den o läs många gånger! Jag sparade den osså....ska ju försöka få ett syskon sen någon gång...

EA: Har ni försökt aktivt m o pricka äl o så eller bara skippat skydd o hoppas på det bästa?

*Kramar Daa* o hoppas att hon blir liiiite gladare
    *faller in i kören av nynnande*

Sitter här o funderar på när lillstumpan ska vakna....hon har sovit i 10 h nu.....hmmmm...undras tro vad där är i mjölkersättningen....
    Förövrigt så har hon nu börjat vägra ta tutten... ....har både ammat o gett henne ersättning nu ett bra tag. O det har funkat helt ok...då får hon ju lite nyttigheter från mig o så blir hon mätt osså....men nu när hon inte vill ta tutten ens....SUCK va jobbigt....maken vill att jag ska pumpa o ge henne...men det är ju ett sånt förbannat mekande...pluss att det är tillräckligt tradigt att diska nappflaskor som det är....*muttrar*....vill ju själv osså att hon ska få i sig bröstmjölken....bortskämd unge eller?

Idag ska vi fixa farsdagspresenter....till min pappa så blir det foto på hans barnbarn....ett vardera där de håller Busan o så ett med bara Busan o ett foto på bara de stora charmtrollen.
    Sen ska vi fixa en present till Bellas pappa....får osså ett foto o så ska vi göra hand o fotavtryck!

Nä...nu får jag ta o äta frukost åtminstone!
    Syrran kommer hit o passar Busan idag!

o KRAM till er alla

• ingenjörsbruden
    Sorry bruttan men det finns en baktanke.... ...jag får ju osså äta gott när vi firar Busans pappa! O så fick jag pyssla lite . Men guuuu va svårt det e o göra hand av tryck på en vaken busunge!!! Tur syrran höll henne...

Leksi: så härligt m ul! *hjärtar minileksi*

Sen har jag ammningshjärna....pumpar ju fortfarande....skulle kommentera en massa...men ja....

Stooooooooooooooooooooooooooooora kramar o till er alla
  • ingenjörsbruden

Hej hej!

Blommis: suck för män! Men härligt att din AF-handläggare verkar bra.....inte så ofta man hör AF-handläggare o bra i samma mening känns det som!
    *häller upp en stooooor kopp med varm choklad med en liten skvätt whiskey i o en stooor klick grädde ovanpå*

Jenny, härligt med bra provsvar o spännande med nya kollektionen! Har du ngn hemsida eller så? Du får gärna inboxa mig...är rätt nyfiken!

Leksi: suck för tvillingfrågorna....oftast frågar nog folk för...ja det skulle ju kunna vara två o har man då tänkt på så mkt jobb det är....lite skrämma upp en eller kolla så att man har koll....men jag blev jättesur på min mamma när hon sa att jag var stor....det var jag inte...men visst allt är ju relativt som Lanovia skriver....beror ju på vad man jämför med...mamma knäppte ju bara upp knappen i byxorna med syrran. *avis*
    Men ta en massa foton på din mage i alla de möjliga vinklar...helst utan kläder..jättekul att titta på sen....man får en liten jaha-såg-magen-ut-så-upplevelse!
    Inget ovanligt att man inte känner buffar förrän i v 22 o senare. Härligt med ul!

andbeyond: *STOOOOOOOOR KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM* O så roligt att bli moster! Hoppas att allt går/gick bra för din syster! Info gärna om vad hur när osv!

Ankis: Va härligt med buffar från lillankan! *hjärtar* Ska ni kolla vad det blir på ul?

• ingenjörsbruden

Vet ni...jag känner mig bortskämd...

De senaste nätterna har lillstumpan sovit följande antal h i sträck:
    7
    7
    10
    8
    10
    o 9 h i natt.....så himla skönt att få sova ordentligt o i sträck!

Var o firade min pappa i går lunch....75% av syskonen var samlade o det kändes jättebra! Pappa fick hålla Bellabus o hon skrattade upp sig så himla mkt! Pappa blev jätterörd o jätteglad! Sen höll så klart min brorsa o hans tjej osså en massa....tror hans tjej är rätt sugen .
    Kändes himla skönt att allt gick bra...hade nog oroat mig en hel del...pappa kan ju bli gaggi o älta en massa om mamma o hennes sambo....dvs snacka mkt skit osv....men igår uppförde han sig exemplariskt!
    På vägen hem fyllde Busan sin blöja med kiss...så det rann över!!! o blev skitarg...suck....så det fick bli en ofrivilligt långt stopp hos syrran innan vi körde vidare till nästa fest! Skönt att det inte var nr 2 hon fyllde blöjan med...hahahaha Men man SKA ju vara glad för det lilla eller hur?!

Sen var det kalas hos makens kusin...fullt ös på ungarna....äldsta pojken är 8 o sen var Busan så klart yngst!
    Så langningen pågick nästan hela kvällen av Busan o alla fröjdade sig så att hon var så glad o skrattade så mkt!
    Lilltjejen på 5 fick hålla med hjälp av mamma....hon var såååå stolt!
    Hon har inte fått hålla Busans kusin (min makes brorsdotter som överbeskyddas osv) o blev ju så klart helt salig när hon nu äntligen fick hålla en bebis! Tjatade mkt på sin mamma att hon ville ha en lillasyster...hahahahaha stackars dem!
    Vill ju att Busan inte ska vara rädd för folk o bli en utpräglad mamma gris.....lite mammagris får man vara

I kväll ska vi fira farfar med middag hos svågern o svägerskan. Så mkt kalas blir det denna helgen!

Håller förresten på o letar efter Wall-stickers med princess eller blommotiv till Busans rum. Herregud så mkt fint o gulligt det finns!

• ingenjörsbruden

Gooood middag!

Först o främst.....*STOOOR KRAM o GRATTIS* till Pumpkin!
    Härligt med Myra i magen o så kul o ha dig här i tråden!

Blommis: Skönt det är bättre mellan dig o sambon *STOR KRAM*.....o ja...sura får man faktiskt inte göra för länge....det borde lagstadgas!
    Surt med indianbesök...men ändå skönt att de höll tiden denna gången!
    O vilken hjärtsnörp jag fick när jag läste om din son o bandymatchen! Vilken fröjd för hjärtat! *hjärtat svämmar över*

Villemoa: Visste du inte att amningshjärna smittar?! Gött att kroppen är tillbaks i gängorna! *kramar om*

Ninnis: attans med osämja när maken är hemma...men skönt att ni redde ut det innan han for iväg. "kiss-and-make-up-mys" e väldigt bra när man har surat färdigt....liiiiiite jobbigt om man inte surat färdigt!

Ankis: Åhhhh va härligt med bra ul! Har tänkt så på dig o lillankan! Förstår MKT väl att det är svårt att jobba idag!

Jenny: Härligt med en bra helg...hoppas att din vecka inte blir alltför hektisk o intensiv!

Lanovia: Hahahaha så hummern smakade inte illa....konstigt! O visst är det hemskt när barnen växer så fort o inte vill sitta stilla i ens knä o kramas längre....*kramar extra på busan*

Undrar osså hur det är med Bruttan o Sonja....

Hvidis: Allt bra med E o dig o Batman?

• ingenjörsbruden
    Villemoa skrev 2009-11-09 13:13:33 följande:
    Ingis; kanske har kvar amningshjärnan från det att Moa föddes
    Ja...hahaa....boooooorde ju finnas ngn som doktorerat i det ämnet....
  • ingenjörsbruden

EA: Nä det är fasen inte lätt att hinna med här inne... Tråkigt med skiljsmässan....bra med tjejsnack!

Lanovia: *joinar nördlooken*

Fru Bygg: Den tiden är slitig...passa på o sov lite på dagen om du kan....Det är jätteskönt med lång nattsömn...men hon sover rätt dåligt på dagen....45 min - 1 h här o där...helst i min famn...inte så roligt....

Blommis: härlig dialekt/brytning!

• ingenjörsbruden

Ninnis: jodå det är jättebra!!! Tom sexuelltfrustrerade då jag fått tillbaka mensen.....impulssex funkar inte m menskopp

Bättre på jobbet?

Svar på tråden I vått och torrt och väntan