Inlägg från: lanovia 08 |Visa alla inlägg
  • lanovia 08

I vått och torrt och väntan

Ja vad hade ni gjort utan mig??

Ninnnis skrev 2009-10-06 10:58:08 följande:
    Lanovia, det är tur att vi har dig som kommer på nya ord och nya smileys
  • lanovia 08

sedär sedär.

passionsblomman skrev 2009-10-06 11:39:44 följande:
    Hihi! Det ÄR ju faktiskt en badhall på riktigt-anläggningen är allt-i-ett så att säga, så motionssim och äventyrsbad är inte igång samtidigt. Alltså är det en badhall vi har i närheten!
  • lanovia 08

Oh Roslund o Hellström. Tack för påminnelsen. Jag har bara läst den som handlar om amerikanen som är dödsdömd och hamnar i Sverige, den var ju helt kanon!!
    Då bestämde jag mig för att läsa de andra också, men sedan har jag lyckats glömma det i allt. Nej nu blir det till att handla!
    Läsa är bland det bästa som finns.

Ninnnis skrev 2009-10-06 11:40:29 följande:
    Mina svenska favoriter är Roslund & Hellström. Kanonbra! I övrigt gillar jag bla. Arne Dahl, Jo Nesbø, Ian Rankin och även Elisabeth George.
  • lanovia 08

nu skall jag jobba lite, sedan skall jag nog snart gå hem. Har möte mella 13-14 som jag inte vill missa, men därefter blir det hem o vila. 4h på jobbet är väl lagom lång arbetsdag??

Men som min tjeckiska projektledare sa: You have I one more to take care of, don´t forget that, take care of youself.
    Yes sir!

• lanovia 08

Ja det var en riktig göteborsk vits
    Ninnnis skrev 2009-10-06 12:27:10 följande:
    Käck tjeck, Lanovia! Man skulle nästan kunna tro att jag är Götlaborgare med en sån ordvits, eller hur?
  • lanovia 08

Precis Edward Finnigans uppgörelse heter den.

Jag har varit hemma från jobbet i 2h nu. Önskar jag hade sovit lite men boken blev för spännande så ögonen lyckades aldrig falla ihop.
    Nu skall det lagas mat till en kurrande mage

• lanovia 08

Godmorgon.
    Fick sova inatt, vilken lycka. Så lättare att orka med dagarna då. Plus att jag äntligen vågat stoppa i mig Bromhexin för att få upp skiten. Har dratt på det in i det sista, står ju att det inte skall vara någon fara vid graviditet, men tänk om...

Nu är Läckberg utläst. Så nu är det bara att återgå till Obamas bok, känns inte lika lockande längre.

Vad händer med Fru Bygg har varit väldigt tyst några dar nu. Det är väl inte så att du är på BB???

Daa har du långt att köra till jobbet?

• lanovia 08

Har blåst här också inatt. Var mysigt att ligga o läsa igår kväll, regnet piskade mot fönstrena och vinden ven, kallt kändes det. Men under täcket var det varmt.

Villemoa, de böckerna är bra.
    Trevligt att komma ner till makens familj till helgen och se den nyfödde. Men självklart kommer det säkert kännas jobbigt. Det är mkt känslor och har inte gått lång tid. *kramar*

Fru Bygg hade väl BF i mitten av oktober? Så allt är möjligt. Hmmm... det är livsfarligt att inte vara konstant nåbar när man har BF, då spekuleras det fritt.

Saknar också Hvidis och Ingis! Ingis får ju dator till helgen, men frågan är hur mkt det hjälper. Hon är nog sysselsatt ändå med Isabella.

• lanovia 08

Imorgon har vi tid hos BM för att diskutera förlossning och aurora. Ser jag verkligen inte fram emot.

Appropå förlossning såpratade vi föräldrardagar o sådant med svärföräldrarna igår. Ni som har barn hur har pappan gjort efter förlossningen?
    Han har ju 10 dagar att tag ut. enligt svärföräldrarna var det absolut mest logiska att han gick o jobbade de dagar som jag var kvar på BB, o är hemma sedan när jag kommit hem.
    För mig känns det som att det är ju lika stort för pappan att få barn och självklart att han skall vara med så mkt som bara möjligt de första dagarna (han får nog inte sova där). Plus att jag kan väl behöva avlastning lika väl på BB som hemma.
    Eller tänker jag helt fel?

• lanovia 08

Hmmm... undrar just vad du gör istället för att läsa???

Nu har jag nog bestämt mig för vad jag skall sticka. skall bara införskaffa stickor o garn.

Jenny står brud 090801 skrev 2009-10-07 10:29:54 följande:

Nu känns det faktiskt mycket bättre, konstigt vad fort mitt humör ändras hela tiden... Är vaken nu och solen börjar titta fram Ni verkar vara bokmalar allihopa här inne tycker jag, det är absolut inte jag. Visst läser jag ibland och gillar det då men har svårt att ta mig för att läsa.Igårkväll sydde och klippte ut till massa barnbyxor, så nu har jag ett 20 tal sydda i st 50/56 - 74/80. Hade egentligen tänkt nöja mej med de storlekarna men jag kan liksom inte sluta när jag börjat så blev massa utklippt upp till storlek 104/110. Så nu hoppas jag är det lite "rätt storlekar" till marknaden. Ni som har barn, hur är det åldersmässigt till dessa storlekar? Vid vilken ålder har man st 104/110??? Känns som jag tjatar massa om marknaden nu men är väl bara så att det är de som tar upp mina tankar just nu. är ju bra att ha något annat att tänka på, har jag hört
Svar på tråden I vått och torrt och väntan