Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Gissa hur det blir av fem katter då!

Ninnnis skrev 2009-10-22 13:52:56 följande:
    Abslout! Med hund i huset får man bara acceptera att det ÄR lite skitigt och hårigt. Å andra sidan har vi nog aldrig haft så rent eftersom vi tvingas dammsuga betydligt oftare än innan...
  • passionsblomman

AAAAAAH!!!! Men säg då!!! *hoppar upp och ner*

Ninnnis skrev 2009-10-22 14:53:41 följande:
    Jag vet! Jag listade faktiskt ut det innan jag fick veta det *mästerdetektiven ninnis*
  • passionsblomman

I min Farmors gamla fina hattask ligger flera olika pälkragar och små minkar eller vad det är och de är alldeles riktiga!
    Jag har dem här hos mig. Och hennes gamla kaninpäls också. Den är hur skön som helst.

Ja, nu får du vara tillbaka. Det går inte an att ha dig någon annanstans ensam under någon filt!

• passionsblomman

Det kanske var något jox jag andades in i förbifarten... Ammoniak eller så, det piggar ju upp de där tyngdlyftarna iallafall!

• passionsblomman

Här är det dags att fixa lite mat åt sonen som strax ska gå på innebandyträning igen med storkillarna.

Eftreåt ska det väl vara kvällsmacka och thé om jag känner honom rätt. Sedan är pappa hemma och då är det ju dammsugning och poff så är dagen slut!

• passionsblomman

Ja vad ÄR det som menas när EA "beställer paprikor" på sitt jobb!

Inte är det paprikor iallafall och nu har jag varit nyfiken skitlänge!

• passionsblomman

Minns ni att jag för några inlägg sedan skrev något troskyldigt i stil med...""och nu när han vet hur lång tid städningen tar kommer han att bli så GLAD att jag har gjort nästan hela redan"

...jo tjena! "jaha" sa han okoncentrerat och mosade in falukorvsskivor kalla direkt ur stekpannan (där de stod kvar efterom sonen och jag fick ruskigt bråttom till träningen)

Oerhört entusiatiskt och tacksamt alltså.

"vad skulle jag gjort då? Hjulat?" sa han när jag kommenterade den uteblina reaktionen.

Ja, det hade väl varit underhållande?

Nå, iallafall är det inte mycket kvar till imorgonförmiddag, bara lite dammsugning. Det får han ta innan vi drar till kalmar. Vi sak ju ändå byta ena mattan, så jag tar med mig två av kissekatterna, så får paret som vill ha den ena själva hälsa på dem och välja. HOPPAS de vill ha iallafall en! Då är det bara en till som MÅSTE iväg. Den tredje går att ha kvar om det inte finns någon aspirant. Hon är liksom så trevlig också, så hon kan få vara här.

• passionsblomman

Hellooo, har inte ens hunnit läsa. Bara vinkar för nu drar vi med kattungarna för att visa upp dem medan vi bter mattan till sonens rum. Får kika in här senare i eftermiddag och kolla vad ni gör...
    Ha det bra!

Svar på tråden I vått och torrt och väntan