Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Pata-pata!

Hörni, det blev inget prov för mig idag....

..för jag har fått någon magbacill och satt på dass hela sena kvällen och tidiga natten igår!

Och dels insåg jag framemot 2-snåret att jag skulle vara helt slut i kolan om jag skulle ha sovit bara sådär en tre-fyra timmar, och dels var jag ju helt matt och skakig och frös och blääää! Det var bra att jag inte gick iväg, för jag har inte varit bra i magen idag heller utan suttis där på dass i omgångar. Inte så kul att sitta i en lokal och vara tvungen att rusa ut och leta toalett. För att inte ens ämna smittorisken och fräschetsfaktorn i att gå ut bland folk sådär.

Utöver magen har jag huvudvärk, precis som de flesta dagar på senaste tiden.

Dagen har alltså varit seg och slö och rätt innehållslös för min del. Fast jag fick ringt ett samtal till min ena syster som jag haft samvete över länge. Det var bra.

Son och sambo har varit på badet, dit vi ju har årskort nu. Massor av folk-det är ju höstlov.

Nu har vi käkat pizza och jag har inte ens klivit ur pjamasen idag

• passionsblomman

Mäh! Jag missade en hel sida förut!

Och att ni var där men nu är ni inte det längre...

Min son har sovit hur mycket som helst mellan oss och vår säng är bara 1,60.

Jag hade någon princip om egen säng och nätter och så (jag vet ju hur illa jag mår om jag inte får sova) men när vi kom hem från BB till en iskall stuga, blev det ju självklart i sängen med oss han hamnade, och där blev han kvar. Han kryper gärna upp till oss än om han får.

• passionsblomman
    Gullgumman!
    Hvidbrud skrev 2009-10-24 21:04:09 följande:
    Ja, jag tycker att det är jättemysigt att ha henne där brevid mig... gullepluttan som doftar så gott! mmmm...nu ligger hon och ler och sträcker ut tungan till sin pappa.
  • passionsblomman

Ingis, jag både orkar läsa och förstår!!! Ös på!
    Hoppas du blir med dator på permanent basis SNART!

Jag mår bra i magen idag, men min huvudvärk blir jag inte av med. Måste boka mer massage. Det sitter i nacken det vet jag.

Kram,ar till alla, särskilt Ingis som sliter och Andbeyond som kämpar.

• passionsblomman

Åh nu ropar de att det är klaaaaart att fika.
    Bäst att jag går då
    (jag brukar vara rätt sur om inte de kommer när jag ropar så...)

• passionsblomman

Så, thé och macka!

Imorgon ska jag åka till af och måste ju ta med mig min son för det råkar ju vara höstlov. Detta får naturligtvis lov att kombineras med något som är roligt för honom också, så det blir badhuset på eftermiddagen har vi just bestämt.

• passionsblomman

Årskort till sambon och mig-sonen fick kilppkort, för han ska ju bara bada, inte gymma...

Jaha! Nu sprack mina byxor också!

Ninnnis skrev 2009-10-25 19:45:11 följande:
    Mysigt med badhuset, Blommis! Blev det årskort till er alla?
  • passionsblomman

EA, Jag har glömt, vad pratade vi om med att shoppa? *tom i bollen*

Jenny: En stor kram till dig! Det är inte alls konstigt att du är ledsen. Inte minst så är det faktiskt så att värk påverkar resten väldigt mycket. Jag hade ju gruvligt ont iaxel och arm när jag kom ner hit. Tror inte jag reagerat så starkt som jag gjorde ang VC här om jag varit smärtfri.

Jag vet ju att du är kreativ, men nu säger faktiskt din kropp ifrån. Då måste du lyssna. Och så får du ta fram kreativiteten i huvudet istället. Kansek kan du ha film-maraton? Och kolla en massa film du inte hunnit se och mysa?

Apropå indianer och läkarbesök så kanske du kan täka att hela kvinnosystemet är en rätt komplicerad historia och att vi nog alla borde gå till gyn lite oftare oavsett bebislängtan och försök. Du ehöver ju koll på din kropp för din alldeles egna skull.

Klart du inte tänkt dig krångel och undersökningar. Men hellre nu än om sådär tio år (för du är väl rätt ung om jag minns rätt?)
    Jag var alldeles för cool alldeles för länge. Det är bra att du kommer iväg och får allt uppkollat!

Att det är en känslomässig pärs, det förstår vi alla här! Det är bara att häva ur sig alla känslorna. Vi är här! KRAAAAM!

Svar på tråden I vått och torrt och väntan