I vått och torrt och väntan
Toaletterna var och varannan dag, men dammtorkning och sånt blir ju ALLDELES FÖR SÄLLAN!!
Toaletterna var och varannan dag, men dammtorkning och sånt blir ju ALLDELES FÖR SÄLLAN!!
Låter kanon Passionis
Jag brukar säga åt min sambo när han är sugen på att göra något på helgen, eller vill att jag ska komma och sitta i soffan och mysa, när jag tänkt städa: "Tyvärr, jag måste städa. Men om du hjälper till så går det mycket fortare och vi kan få lite tid över till det där du ville". Då brukar han faktiskt ta dammsugaren, eller sätta igång och laga mat eller vad det nu är vi måste göra. Så vid det här laget VET han hur lång tid det tar. Vore bara kul om han kunde själv ta initiativet att börja med städningen utan att jag behövde be honom om det. Och om han kunde plocka upp efter sig utan att jag behövde gnälla.
Av ungarna kräver jag att de på daglig basis ska plocka ihop i sina rum samt plocka upp leksaker de strött ut i huset.
Precis som du har jag en målsättning/plan att röja en gång/vecka. Men den är ruckbar. För ibland ÄR det viktigare att göra den där andra grejen.
Men att hinna städa innan helgen, det funkar inte för oss just nu. Inte med mindre än att vi får skippa nåt annat tex. flickornas dans eller kör eller slalom eller min kör eller träning (vilket jag också gör ibland, när jag känner att det håller på att gro igen där hemma!).
Men jag tycker det är rätt; NU är rätt läge att införa nya rutiner när ni flyttat till nytt,stort hus! Och få med sambon och sonen så de fattar hur JÄKLA mycket tid det tar om man ska göra allt ensam! HEJA Blommis!
KUL att DU är tillbaka Ninnis!