Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

I vått och torrt och väntan

GRATTIS ANDBEYOND!!!!

Nu har klockorna ringt och saken är klar:
    Man och hustru -TJOHOOO!

Och sedan ska ni till Hawaii också dessutom...

• passionsblomman

Nu har jag ingen lust att städa och plocka mer! Inte packa mer heller.

Men det är fortfarande pinaler överallt att plocka undan.

• passionsblomman

Lilla lilla lillmuffinsen! *hjärtar också*

HEEEEJ Hvidis!
    Vad underbart att höra av dig och att ni alla tre verkar må så bra.

Klart du har ont i snittet och du får allt lov att hålla dig lugn nu så det får läka ifred!

Åh, tänk att hon är här nu lillstumpan!

Den där gråtardagen minns jag. Sambon blev helt chockad. Jag skvalade som en vårbäck.
    Har du ont i tuttarna?
  • passionsblomman

Skratta lagom du! Snart sitter du där med ett par BOMBER som är alldels stenhårda! Det finns en sprinklereffekt på dem också som man aldrig i sin vildaste fantasi kunnat föreställa sig!

Förresten så verkar du ha fått MASSOR gjort hördu! Jag går mest här och flyttar saker. Det tar en jädra tid och tar heller aldrig SLUT nån gång.
    Nu har jag åtminstone staplat omsakerna i bodarna så man kan gå in där och i villavagnen har jag plockat bort snart allt som inte hör dit. Sopat har jag också, men inne är hela slutavstädningen kvar... Blä!

ingenjörsbruden skrev 2009-08-22 17:14:18 följande:
  • passionsblomman

Ja intima frågor, det är vi väl vana vid numera eller?
    Glömmer ibland att man kanske inte frågar alla människor sånt...
    Fast i mammagruppen var det helt utan hömningar för vem tusan skulle man annars dividera med om värkande bröst.

Visningen är mellan 13 0ch 14 imorgon.
    Det är väldigt lätt att inbilla sig att man hinner en massa imorgon med då, men den missen tänker jag INTE göra!
    Man springer iallafall i sista minuten och plockar bort något man glömt och försöker komma på ett ställe att gömma det på.

Nu har jag altanen full av skit som ska in i bagget på bilen bara sambon kommer hem. Det gör han inte förrän imorgonbitti vid 04.30, så den laddningen grejor måste lastas imorgon. Dessutom tänker jag på eget bevåg packa en del av hans kläder. Mina och sonens garderober är redan genomgångna och mycket opackat och slängt. Nu blir det tvångsrensnig av sambkns, så det blir lite luft i garderoben. Folk kommer ju att öppna skåpen.

Öppnar de däremot mina översta byrålådor, de där diverse ni vet, då får de fasen skylla sig själva för dem hinner jag inte städa nu.

Och bara så du vet Ingis så tröttnar vi INTE på dina inlägg här.
    Förresten kan jag prata hål i huvet på nästan vem som helst, så jag ska i det avseendet bara hålla klaffen.

• passionsblomman

Folk öppnar både det ena och andra när de är på visning.
    Bara ingen snor något får man väl vara glad.
    Jobbigast tycker jag är det där sista, med att plaocka bort diskställ och sådant, det finns ju ingenstans att göra av det egentligen.
    Komma ihåg att tömma alla sopkorgar och plocka undan tandborstarna är ockås bra...
    Nu ska jag diska lite.

jag ramlade just över en flyttkartong och höll på att slå mig fördärvad. Det vore mycket opraktiskt med en bruten arm just nu så jag får vara nöjd att det bara gjorde riktigt ont.

(usch vilka fula ord jag sa! )

• passionsblomman

JAAAAAA man somnar! Shit, man är ju så trött så det bara finns inte! Vi har bilder på alla tre i lilla familjen när vi slocknat sonm ljus i en hög i soffan...
    Jag somnade hela tiden i början. Man SKA passa på att sova de stunder man kan. Det är ju ingen sammanhängande sömn man får medan man ammar precis.

ÅH vad det är fantastiskt att du är mamma nu gumman!

Har ni bestämt namn på lillmuffin?

• passionsblomman

Det kom tolv eller tretton olika par/familjer på visningen!!! Det är många och tre skrev upp sig men fler än de tre är intresserade...

Det är så himla spännande att när jag packade kissongar och son i bilen för att dra iväg och käka pizza, kände jag mest för att kräkas.

Steg upp halv 7 i morse och har sedan dess plockat, burit,diskat frukostdisken, putsat diskbänken,städat toaletten, dammsugit, bäddat, skakat mattor,svabbat golven och allt annat som bara inte gick att göra igårkväll. Alla de grejorna är ju sådant man vill ska vara precis nygjort.
    Hann lägga fina stenar och snäckor på mina fågelbadsfat ute också oc spola av altanen-guuu vad det kommer sånt där frögrejs från björkarna nu!

Nu måste jag leta rätt på vart jag har gömt undan alla saker som man faktiskt behöver ha framme när man bor och lever...
    Tvättkorgen är i sambons bil så tvätta mer kan jag inte förrän imorgon, kattlådan har jag gömt under skottkärran bakom vedboden, sopskyffeln står i förrådet, skurhinken i källaren...

• passionsblomman

lanovia 08 skrev 2009-08-23 16:05:07 följande:

Då är visningen gjord nu Blommis, innebär det att du kan dra ner på farten lite grann eller?
    Nä, för nu ksa allt som inte är packat sorteras och packas ner-det är massor, frmförallt enorma mängder blomtillbehör som jag samlat på mig från förra jobbet, då jag ju skulle dra igång eget. De grejorna står både här och hos min kompis. Bara att strukturera upp allt det är flera dagars jobb. Sedan ska vi städa ordentligt i både förråden och villavagnen och alla små skrymslen som finns här. När vi köpte sa vi till det gamla paret att de inte behövde röja bort alla "bra att ha saker" de hade här, så nu får vi göra det istället. Det ligger hur mycket skit som helst under bodar och skjul.

Första lasset ska ju gå den 3/9 och det är SNART.
    Imorgon ska jag in och spola äggledarna, sedan är det styrelsemöte i föräldraföreningen på kvällen. Sambon ska på anställningsintervju, sonen är sjuk och kylskåpet ganska tomt.

Jag har förövrigt börjat med ett nytt hormon som jag har injicerat i magen i tre dagar nu. Det ska göras dag 9 och tio också. Sedan väntar nya VUL, blodprov och inseminarier i mitten/slutet av veckan.
    Jag vet hur trött jag brukar bli i samband med det, så jag har inga större förhoppningar att jag ska orka få undan så värst mycket, men lite ,måste jag iallafall.
    Jo just ja; vi har småstugeföreningens städdag nästa lördag också, då alla ska röja nere på stranden. Det är samma dag som sonen ska på bästisens kalas. Undara om han kan åka med ngn annan, för sambon jobbar.

-och på tisdag ska vi besiktiga min lilla bil också.

Det känns som att det vilar en överhängande risk över mitt liv att jag kommer att glömma fler saker än Andbeyonds coursage..

...förresten fick jag mms från henne! Hon var jättefin och buketten hade hållit och hon var nöjd!
  • passionsblomman

Nu kom det ett par TILL som jag hade egen visning för! TVÅ eftersläntrare med egen visning! Nu är prospekten slut!

Svar på tråden I vått och torrt och väntan