Inlägg från: Fjällbruttan |Visa alla inlägg
  • Fjällbruttan

I vått och torrt och väntan

Jo hej....
    JAG ÄR SUR!!!!!

Jättesur och grinig! Så det så!

Har blött i natt en sväng igen, innebär att jag inte sov så bra,det är klart att oron mal, kan kroppen bestämma sig eller??

Så tidigt i morse, halvsju, ringer mannens jävla larm 4 gånger, väcker mig OCH Saga!

Han försöker ge mig en morgonpuss, jag säger att jag blött i natt...

-Har du? jaha..

Stirrar på honom och säger sen, jaha, nu är Saga vaken, och vill ha välling (hon ligger på hans sida om sängen) han svarar inte, kliver upp och går sin väg SAMTIDIGT som larmet ringer igen! Ahhhrrrrggg

Mamma... Saga vill ling... Nähä??

Gör välling, ungen är klarvaken och jag har varit uppe sen halvsju och är aptrött!
    Vi brukar kunna sova till halvnio annars...

Förstår att han är skittrött på morgonen eftersom han jobbar jämt, men då kan man ju gå och lägga sig på kvällen och inte glo på tv och somna i soffan jämt...

Ringde han på jobbet och meddelade att jag tyckte han var en knöl, varpå han kläcker ur sig..-Men lilla gumman,nog sa jag väl nåt mer, klart jag bryr mig( len i rösten som en djävla honungsburk)NÄ, du sa inte ett skit mer! Då skulle han bums börja gulla... det sket sig bara ännu mer eftersom han behagade kalla mig "lilla gumman" så jag sa glatt Hej då och klappa på luren! (hur fan man nu gör det med en bärbar telefon, en jag försökte i alla fall )

Så, nu har jag kräkts på er och det känns genast bättre, ska försöka tjuvsova på soffan när Saga ser fåret Shaun.

Blomman , MÅNGA bud ska det bli, det bestämmer surhaggan idag! OCH höga!!

• Fjällbruttan

Så jäkla mitt i prick!!!! Precis vad jag sa tillhonom när han säger men jag menade ju det.. fast jag sa det kanske inte...
    Och den konversationen har vi haft FLERA gånger!
    Karlar är ett mystiskt släkte ibland...

Villavagn, varför har ni det?? Är nog en hel del att skura där... alltså jag menade inte att du har skitit, bara att de är stora med många små prång och utrymmen, svårt att använda högtryckstvätten...
    Fördelen när man jobbar kök, att få ta golven med högtrycken och kunna slabba över bänkar med trasor och vatten utan att nåt går sönder

passionsblomman skrev 2009-08-27 09:24:41 följande:
    Usch vilken skitstart på dagen Bruttan!Och NÄ han sa säkert inte alls allt det där han efteråt vill lägga till att han minsan sa. Så gör min sambo med "jooo, men jag SA att""NEJ det sa du inte. Jag är inte inne i din hjärna (vilket du ska vara förbannat tacksam över) vilket i praktiken innebär att om du sitter och menar en massa saker så kand et vara en fördel att SÄGA dem också så inte bara DU vet vad du menar utan jag också" Om du behöver areagera dig så har jag en villavagna att skura ursom du kan få gå loss på. Fasen, jag måste skriva ihop annons och fota den och lägga ut på Blockat och jag har inte det ringste lilla grand av lust med något av det!Huvudvärk sedan många dagar nu. Både av spänning rent fysiskt av all packning och målning etc, och mentalt och så min förkylning också. Det vore så sköööönt om den kunde lätta från mitt nackparti och min framskalle.

• Fjällbruttan

Ingis, spammar med dig
    Visst är f-kassan sjuk! jag som jobbar i kök, och det är djälvligt tungt när man har runt 100 a´la carte och en buffé (bläck som ska ut och in i stora ugnar, gjutjärnspannor, potatisgrytor på 15 liter osv och mint 40 gr i köket på sommaren) kunde INTE få havandeskapspennig för det ansågs inte vara tungt jobb.... Medans jobbar du inom vården så är det inga problem..

Gubben ringde dagen efter hon var född om pappadagar... -Du ska ringa samma dag gnällde kärringen, Jamen ungen är född på kvällen, -Ja,men du kan ju använda kanpptelfon och knappa in dina uppgifter, gnäller hon vidare
    -Nä, det kan jag inte för det fanns ingen telefon i förlossningssalen och jag ville inte lämna min sambo halv tolv på natten för det och sen inte kunna komma in genom sjukhusdörrarna igen för att det är låst!
    -Men du kunde ju använt mobilen... -Hrmm..man FÅR inte använda mobilen på sjukhuset! 
    Djup suck från tanten.. OK, vi kan väl försööööka ordna så du får pangar från idag...

Miffon!

Fast det finns några bra här i västerbotten som ringer och hjälper en o man fyllt i lite underligt, de är jättegulliga
    Inte dersa fel att reglerna är korkade!

• Fjällbruttan

Hej

Surkärring har förpassats till en garderob tills gubbskrället kommer hem från jobbet
    Han har för övrigt ringt idag för att höra hur jag mår, svarade enstavigt och sa att jag inte hade tid, jättelöjlig är jag men hå och hej vad skönt det var

I övrigt har jag dammsugit hela nedervåningen, hängt tvätt, kokat gelé, stekt en stek till middagen (ska serveras med färskpotatis, kantarellsås och sallad) joxat ihop en ost och skinröra att ha i avacado och sen ett fat med morötter, gurka, paprika och fetaostcreme med färsk basilka... Det var mums:-d
    En av mina närmaste tjejkompisar kom hit idag med sin dotter, som är kompis med Saga. Dessutom är det hon som smittat mig med sitt plus Hon mår illa hela tiden, därav alla småsaker att knapra på, så gott! Dessutom, en till kompis ska ha barn, hon råkade försäga sig, skitkul för vi umgås allihopa
    Och allra bäst var att alla över 35 får gör NUPP och KUB nu i västerbotten!

Åsså har tjejerna kmmit hem för en kväll så nu har jag alla mina töser hemma, NJUTER!!!

Blomman, häftigt  med alla bud, flera vill vi ha

Jessica, kul med sminkkurs, är den på heltid eller bara för att du villl? Alltså typ hobby?

Ingis.. snart är du vaken hela nätterna med barnskrik och bomber som Dolly Parton fast med inbyggda sprinklers, kräkfläckar på tröjan och jättetrosor
    Det är faktiskt nåt att se fram emot!

Lanovia, dofter är hemskt, finns en gubbe på Ica (han jobbar där) som jag kräktes av en gång, klarar fortfarande inte av han, vänder och tar en annan gång när han dyker upp... luktar gammal otvättad gubbe *ryser*

• Fjällbruttan

Det låter skitkul, kan du göraen make-over på mig sen? Det behövs

• Fjällbruttan

Nu ska jag nanna.. har planerat med gubben (ja, jag orkar var sur max en timme )
    så vi ska ta husvagn 1 eller 2 dygn och plocka kantareller en bit bort, kräftor blir det till middag imorgon *dregglar redan*

Blomman, ska hålla tumar och tår tills jag får kramp, skönt om ni får bort villavagnen också
    Mera bud mera bud mera bud mera bud....

Ingis, tänk, du är ledig imorgon, tänk om buset tittar ut redan då:- Allt kan hända

Hundar som kräks... ja hur ofta har man inte varit med om det.. suckar... Är sällan nån fara

Och idag har jag inte blött nåt alls

Godnatt och sov gott! 

• Fjällbruttan

Hallå

Herregud Ingis, du kan gör aen bok av dina underbara inlägg, vad sägs om "Grötiöronensgravidasbästatipsochförmaningar!

Inget blod idag heller, än, så jag är så nöjd

Ikväll åker vi på kantarellletartur som kommer att gå till historien!
    Vi ska ju "fricampa" dvs, det finns igen el där vi ska stå, så gubben har raskt ordenat ett elverk, för el kan man ju inte vara utan!! Jamen vi kan ju ta med ljus
    -Då ser jag inte kräftorna!! Jag skarattade så jag grät!
    Sen toppade han det hela med att sitta och glo på kartan, muttra -Där borde det finnas kantareller... lyfter telfonluren kl 22 på kvällen och ringer chefen
    -Du, jag tar jobbets sexhjuling i helgen, vi sk aplocka kantareller...¨

Jamen förstå, vi ska tydligen ut i ödemarken och leta kantareller! Först köra ett gäng mil in i fjällvärlden, sen ta sexhjuling långt in i h-vete..
    Tur att vi har GPS och att gubben är fjällräddare.. jag kanske kommer hem

Å andra sidan är allt som ligger nära vägen renplockat, vi har haft horder med turister här!

Ankan, hållaintrosor, skitbra uppfinnig, finns faktiskt riktigt snygga på Lindex

Blomman, jag tycker du satsar på fullträff med ägg och simmar idag men hösta budet för huset på .... onsdag! Då är det JÄTTEMYCKET  pengar
    Vad säger mamma om flytten då? Gulligt att köpa tågbiljett till henne!

Kramen till alla!

• Fjällbruttan

Klatjofs i spöregnet!
    Kantarell-mannen har lastat sexhjuling på släpet och hakat på den på bilen, jag ska köra...
    Nu har han hakat på husvagn på andra bilen, som han ska köra...
    Jag har packat kräftor och kokta ägg... och en brödrost
    Skickat Saga till farmor och farfar med en hög videofilmer, tur jag har kvar stora tjejernas, finns ingen dvd där och f+f kan ju behöva vila ibland

Jag har haft mol som mensvärk, och idag känner jag dragningar i en av snoddarna... en sån som livmodern hängeri, DET känner jag igen!
    Pratade med min BM idag och hon tyckte jag skulle pröva ringa gyn till veckan om jag vill, men de brukar inte ta emot om man slutat blöda, så annars var det at testa igen om två veckor, för då har hormonerna antingen gått ur kroppen eller så är det + och då bor nån där
    Och så skulle hon kolla upp NUPP och KUB som ska komma igång här i Västerbotten så det var kul

Blomman, hoppas att buden inkluderar soffa, bord och en  ny TV...typ

Ingis, tänk på söndag när jag kommer tillbaka kanske det finns en bebis till i tråden

Lanovia, klokt beslut

Nu ska jag fara ut i ödemarken... Farväl

• Fjällbruttan

Hej tjejer!

lanovia, kramar om i massor!!! Förstår hur du känner daet, har tagit bort 4 älsklingar själv och det är hemskt! Men försök också tänka på att du hjälpte honom, han slapp lida och har det jättebra nu. Tänk vilken tur att du fanns där och såg hans behov, nämligen att få somna och ha det bra.
    Har lite svårt för folk som plågar sina djur bara för att de inte kan släppa taget...

Villemoa, som jag skrev i andra tården, vad de säger och vad en höna skiter kan du lägga i samma påse!

Blomman, spännande med bud

Vi hade en underbar helg, kräftor och mys på fredagen, emn efter myset ( som var stillsamt) blödde jag som f-n... men inte något ont, och hade slutat på lördag morgon, kan vara ett blodkärl på livmodertappen... hände förra gången med men läskigt är det!

Lördagen: 14,4 kg kantareller
    Stället är utmärkt på vår gps nu
    Kantarellmacka till förrätt och sen go´middag

Söndag, nytt test, och strecket är starkare och jag är yr och mår illa ibland... ooohhh.. ulkade bakom ett träd på fredag kväll också, bodsockerfall medges ej!
    Annars har jag rensat kantareller....
    Och så gjorde jag älgstek med kantareller till middag, och höll inte på att klara av att äta köttet! Skyllde på ont i magen och gick och la mig på soffan.. vi villl ju inte att stora tjejerna ska veta än...
    Nu blir det kantarellmacka igen, fast med stuvade kantareller denna gång

Blomman, aundsjuk på dina kräftor men inte dårarna... hoppas det gör att buden ökar enormt och at inseminariet givit ett positivt resultat!
    Ingis... sist men inte minst.. Vad var det jag sa  
    Giss aom jag skickade säng ungarna för sent för att jag var TVUNGEN att läsa alla inlägg när ditt första 4.40 kommit...
    hmmmm.. detta blir spännande!!
    Håller tummarna för ett fint ultraljud och sen en lätt förlossning imorgon kväll

Kram på er alla och förlåt om jag glömt nån!

• Fjällbruttan

Halloj
    Har inte blött ett smack sen fredags natt, så jag hoppas att det är nån därinne...

Men vart är Ingis??

Säger som Blomman, HALOOOOOOOO!!!!

Spännande!!

Snacka om att detta är en spänningsroman....

Ska Blommans hus gå för över 3 miljoner?
    Kommer Ingis att föda tvillingar före 090909?
    Hvidis dotter, vad blir namnet egentligen?
    Kommer Ninnis vovve att äta upp tofflorna för husse?

Följ dagens avsnitt av I vått och torrt och väntan, programmet som innehåller allt!

(Ska läsas på skorrande skånska, bara för att jag hört det i nån tv-serie )

Svar på tråden I vått och torrt och väntan