Men herregud vad är det som händer här när man bara vänder ryggen till för att göra ett blödande spöke av sin son!
Nu har jag skicakat hoom till partyt, iklädd svart luvkåpa och helt vitmålad i fejjan, med lite passande svart skuggning under ögonen och blålilasvarta läppar OCH ett diadem som är en kniv så det ser ut som att han har en kniv genom skallen och så BLOOOOOOD från kniven ner i det vita ansiktet...
så, nu kan jag ägna mig åt er:
Bruttan, det var det obehagligaste jag hört på länge och ännu en sak jag inte riktigt tagit in fanns i den här bernkarusellen. Fy vad fruktansvärt och ledsamt och otäckt!
Ingid gumman! *kramar länge så du kan gråta ut på axeln ordentligt*
Jag ska säga dig att jag vet EXAKT hur det känns när den där dörren dräms igen och min sambo tog bilen och drog flera ggr när sonen vvar precis nyfödd. Han var borta en hel dag en gång.
AAtt vi bara hade en bil och jag satt flera mil ute i skogen gjorde ju att det blev en otrolig maktdemonstration och skapade maximal osäkerhet. Jag visste varken om eller när han skulle komma hem och han hade ingen mobil på den tiden och jag kunde på inget vis själv ta mig ifrån stället, och där satt man med en liten.
Jävla skitfasoner!
Sedan finns ju säkert din mans sida av saken och ni har mycket runt er med hus och bebis och allt på en gång. Han menar ju säkert inte på allvar att inte delta och tycker väl att han gör det då, när du nu är så orättvis. Men din upplevelse finns ju där ändå och den är han ju tvungen att förhålla sig till. Att bara bestämma sig för att du är orättvis och han ett offer för din orättvisa kommer ju inte att funka.
Nu är det åtminstone i det här huset så, att oftast blir det en sjuhelsickes sammandrabbning och värsta livet först när saker sak tas upp och redas ut. SEDAN brukar det kunna bli ett mer vettigt snack. Kanske inte samma dag, men åtminstone i den vevan.
Sedan måste jag säga att Batman låter ovanligt kär i sin lilla tös och jag har då INTE sett alla andra pappor vara sådär ivriga att hålla och pussa och allt sånt direkt de kommer hem.
Snarare är det ett rätt vanligt problem oavsett vem som är hemma att när den andre kommer hem så känner den att h*n inte hinner innanför dörren innan kraven kommer emot en. Man har redan gjort en arbetsdag och vill bara landa och känna attman kan slappna av, och därhemma går en som kanske slitit arsle hela dan och bara längtar efter lite avlastning och att få samla ihop sig, duscha, gå och skita ifred, äta ordentligt och slappna av...
Det brukar vara mycket nyttigt när rollerna blir ombytta, men vad fan hjälper det dig NU ikväll!
Jag förstår verkligen att du är ledsen! *kramar igen*
Andbeyond: Är du säker på att du inte ska ta och komma och hälsa på mig lite och bo i mitt tornrum?
Nog för att jag fattar att du blir less på hur du mår, och jag tycker verkligen du bör få hjälp så du får känna att du går framåt även om det kommer dippar ibland.
Samtidigt är det ju verkligen inget jättemysterium att du har det du har att kämpa med. Du har ju varit med om svåra saker OCH trängt undan det länge.
Nu står du i nya skeden i livet och har många frågetecken runt dig. Då skälver marken och själen hos de flesta min vän och man kan känna att man inte alls bottnar i sig själv och sitt eget liv.
Du är stark, klok, iniktsfull och MODIG kvinna och jag tror på dig och en strålande ljus framtid för dig och den familj du kommer att ha med din fina man.
Vad gäller tuttar så var det då väldigt vilka behag det finns i den här tråden!
Och nog fattar jag att det inte kan vara kul för rygg och med jobbklädsel och allt, men som jag sa om dina bröllopsbilder Anbeyond: SCHYSSTA lökar!