Inlägg från: lanovia 08 |Visa alla inlägg
  • lanovia 08

I vått och torrt och väntan

Usch Ingis, nej det är inte lätt att behöva inse att ens föräldrar inte är vad de alltid varit.

• lanovia 08

Visst kan FL vara bra. Men det är något med den sidan, 5 min och jag blir bara trött.

Vad skönt det låter med gravidyoga. Kan tänka mig att man i slutet av graviditeten inte känner sig så supersmidig.

ja, längtar tills Hvidis kommer hem igen och orkar sätta sig framför datorn och uppdatera oss lite.
    Tror nog inte magen var det hon sov på inatt...

Nu skall jag bara jobba en halvtimme till, sedan är det promenad som gäller. Lämnade cykeln hemma, skall hämta hunden och gå hem. Skönt!

Ikväll skall vi köpa färg till staket och sedan till Liseberg, gratis konsert med Tomas Ledin! Det får man ju inte missa. Ialla fall inte om ni frågar mig o maken.

• lanovia 08

Jag drömde att vi fick en Ellen precis innan jag plusade... *visslar och tittar åt ett annat håll*

Ninnnis skrev 2009-08-21 07:54:21 följande:
    Drömde förresten inatt att jag plussade. Jojo, drömma går ju
  • lanovia 08

Bruttan, tror nog räddningstjänsten hade fått sig en härligt syn om de varit tvugna att rycka ut.
    Oh om jag hade varit med under erat svampplockande. Håller på o försöker göra våran hund till svamphund och tillfällen vi får tränat på är väldigt få.
    Maken är så knasig ibland, han ville jättegärna gå svampkurs med henne. Men sedan när det kommer till att ge sig ut o i skogen och plocka svamp +träna hunden då får jag näst intill tvinga ut honom.
    Vi har varit ute med mamma några, hon är bra på att hitta svampen. Men man får vakta henne för annars dyker hon på näsan och börjar plocka svampen INNNAN vi fått chans att träna hunden. Men mamma du plockade väl inte svampen... äh joo det gjorde jag visst. Suck!

Leksi, det var väl skönt att få se pluset igen, då kanske du kan börja lite på det nu.

Vi träffade några kompisar igår, nyblivna föräldrar, de belv så förtjusta i att se min lilla mage. Tror nästan mamman blev lite nostalgisk.

• lanovia 08

Ankan ha det så trevligt i grannlandet.

Ledin igår var bra förresten. Man vet vad man får när man går på en konsert med honom.
    Appropå konsert förlorade jag ju Lars Winnerbäck kampen. Istället skall vi gå på Takida i november! Slår nog nästan högre för mig. Efter bröllopet är det betydelsefulla för oss.

Ninnis trevligt med Stockholmsbesök och svägerska o kräftor. Men framförallt HUNDEN!!! Lycka till och hoppas verkligen ni återvänder hem med en hund.

Vi håller på o kollar efter hund till mamma o pappa. Deras är 11 år och riktigt gammal nu. För ett halvår sedan tyckte jag de skulle passa på att köpa valp medans han levde för vi såg hur mkt våran hund livade upp honom. Men nu får de nog vänta tills han lämnat jorden (*snyftar lite*) Men skall bli så kul om de skaffar en valp sedan.
    Nu får vi ju änna vänta lite själva med att skaffa en hund till... Vi är så sugna på en Rottis.

• lanovia 08

*visslar högre o högre*
    *eller tar nog fram klarinetten istället och spelar en plusarvisa*

ingenjörsbruden skrev 2009-08-21 08:25:17 följande:
    lanovia 08 skrev 2009-08-21 08:16:13 följande:
    Ja... o jag drömde ju om Isak ett halvår innan jag plussade....ehehehehehehe! *gräver ner magen i en håla i sanden o ligger där o visslar med lanovia*
  • lanovia 08

Sonja, det kan man kalla familjeomställning.

Ingis, vad skönt med lite yoga. Nu är det inte långt kvar tills eran lilla guldklimp skall göra entré i jordelivet!!!

Jag sitter och funderar på om jag skall anmäla mig till gravidvattengympa eller om det bara är bortkastade pengar och jag lika gärna kan simma, promenera och gymma själv.

Blommis hur går det för er med allt??

• lanovia 08

hörrenini!!! Försöka kapa tråden så där och utan att jag är med!

Jag har varit fullt sysselsatt med totalt hjärndött arbete hela fm långt från datorn. Men nu är jag tillbaka och kommer nog bli sittande här resten av dagen.

• lanovia 08

Ingis, du kan gärna få försöka bränna skivan om du vill. Är ju inte så långt tills jag dyker upp i Malmö.

Jo jag tror nog att jag kommer gå på vattengympan. Men samtidigt kan man ju inte göra allt som de sätter prefixet gravid- framför bara för att man är gravid.

• lanovia 08

Det kommer gå så bra Ingis. Även om du själv inte kan det fullt ut så vet din kropp hur den skall föda barn (det säger ialla fall kompisar som redan gått igenom det).

Varför är det Ninnis som får alla sms???!!! *muttrar*

ingenjörsbruden skrev 2009-08-21 08:52:06 följande:
    Lite nervöst faktiskt emellanåt...men det är mest runt förlossningen....om jag kan lyckas fokusera på målbilderna osv under värkarna....nervös om vi har tränat tillräckligt med andningen....ehh ja...det är så mkt som kommer att lösa sig ändå! Men när vi har gått en superduperkurs så känns det som att vi HAR verktygen för att kunna hantera förlossningen...men ja...skulle vilja ha ett facit på att vi tränat tillräckligt redan nu....vi lär ju märka det snart om inte annat!
Svar på tråden I vått och torrt och väntan