• Leksi

I vått och torrt och väntan

Villemoa, stora kramar till dig! Fy så hemskt, kan inte ens föreställa mig.

Vi var fyra som plussade ganska tätt (Ankan, Grå Katt, Villemoa & jag) och nu har 50% fått missfall. IT SUCKS!

• Leksi

Hej allihop!

Är inne och läser varje dag om allt som händer, men hinner inte skriva så ofta.

Nu kände jag bara att jag måste skriva några rader till dig Jenny. Jag längtade efter barn så himla mycket när vi äntligen slängde p-pillren till vårt bröllop i maj så det var inte klokt. Ni som har bra minne här i tråden kommer kanske ihåg det... Jag ville verkligen, verkligen, verkligen bli med barn på en gång och efter att första försöket misslyckades skaffade jag ägglossningstest för att kunna öka chansen att pricka rätt. Två väninnor anförtrodde jag vad som hända och den ena av dem reagerade precis som din kompis. "Det kommer aldrig att fungera när ni försöker så mycket. Du måste slappna av och låta det komma naturligt. Sluta tänk på det." Och bla bla bla vilket fick mig att känna mig som det var mitt eget fel om vi aldrig skulle bli gravida. Som tur var hade hon ju fel och jag har fortfarande inte berättat för henne att jag är gravid (långsint- jag? ) Vi blev gravida på försök två trots innerlig önskan, ägglossningstest och att jag absolut inte tänkte på någonting annat - så det där med att slappna av stämmer inte! Så mycket kan man faktiskt inte påverka kroppen genom tankekraft.

Lanovia - gud vad bra att du ska få träffa en aurora! Det är väl superbra? Skulle vilja skriva så mycket mer om förlossning, prestige och krav från omvärlden men ja, det får bli en annan gång. Kram till dig i alla fall!! Och grattis till de fina värdena!

Hur har det gått för Bruttans små systerdöttrar måntro?

Kram alla!

• Leksi
    Ninnnis skrev 2009-10-08 12:20:32 följande:
    Leksi, hur var det nu med ditt plus? Hade du ÄL trots att testet inte visade det, eller var det tidigare/senare än du trodde? Vilken vecka är du i nu?
    Jag måste haft ÄL utan att det gav något utslag på ÄL-testen. Det är i alla fall vår teori just nu. Är enligt beräkningar som utgår från när jag sist hade mens i vecka 15+1 idag. Men om tre veckor är det äntligen dags för ultraljudet och förutsatt att allt ser bra ut då, får vi ju även reda på hur långt gången jag är. Ser fram emot UL så enormt mycket, kommer vara hypernervös innan för att någonting ska vara fel men hoppas på motsatt besked så klart! Tror det blir mer verkligt efter UL plus att vi kanske vågar glädja oss fullt ut då. Åh, vad tiden går långsamt!!
  • Leksi

Välkommen tillbaka Bruttan! Vad skönt att det går framåt med dina små systerdöttrar!

Grattis till berömmet Ninnis!! Jag är säker på att du förtjänar det så passa på att sug åt dig allt du kan!

Hur verkar det Jenny? Indianer på gång? *håller tummarna*

• Leksi

Nämen..! Det var som sjutton! Va roligt!!! Grattis Fru Bygg!!! (När du nu läser detta...)

• Leksi

Och Lanovia, det står nog alldeles bra till med dina hormoner. Arg när blodsockret sjunker för lågt och rörd till tårar när en ny bebis sett dagens ljus.

• Leksi

Hej tjejer!

Åh vad mysigt (fast smärtsamt!) det låter med bebissparkar Lanovia!! Jag har insett att jag själv kanske kan känna de första sparkarna om en inte alltför snar framtid vilket känns surrealistiskt. Men då borde det ju bli mer verkligt? Så jag längtar!! Är i v. 15+6 idag så det går ju framåt sakta men säkert. Imorgon är det 2v kvar till ultraljudet...

Jag måste ju berätta att det snöade här imorse! Blev helt chockad när jag gick upp och såg att det var vitt på marken och att snön föll i stora, stora flingor!! Jag bor mellan Stockholm och Uppsala så det känns ju lite tidigt, men kul så klart! Spelar ingen roll hur gammal man blir, första snön är alltid speciell. Medan jag cyklade till jobbet övergick det dock i snöblandat regn och nu är det bara liiite vitt kvar, men ändå!

• Leksi

Åh hej Fru Bygg!
    Grattis igen!! Låter som någon hade bråttom ut! Så skönt att allt gick bra i alla fall och att ni är hemma och verkar ha landat lite nu. Berätta gärna mer om allt när du har tid, vi är nyfikna! Hur lång var hon? Vad vägde hon? Har ni bestämt er för namn? Hann ni in till förlossningen?! Fast jag antar det, hade hon fötts i bilen hade du nog nämnt det...
    Välkommen hem!

• Leksi
    Ninnnis skrev 2009-10-13 11:20:45 följande:
    UL närmar sig, Leksi!
    Ja det gör ju det sakta sakta. Men det var ju sju veckor kvar när vi fick kallelsen så två veckor känns ju riktigt hanterbart.

Låter förresten som du har ett väldigt fint förhållande till din gudson Ninnis. Bor ni nära? Jag har en guddotter som fyller 2 år i december, men henne träffar jag bara sisådär varannan, var tredje månad så det är svårt att få någon riktigt nära relation.
Svar på tråden I vått och torrt och väntan