Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Imorgonbitti ska vi åka med kissekatterna till veterinären och få dem steriliserade. Det känns lite sorgligt på ett sätt, för kattungegrejen är så himla häftig och speciell. Men det räcker nu. Det är det bästa för dem själva också.

• passionsblomman

Ja, visst blir det bäst för kissarna-och tänk er bara annars vilket LIV det skulle bli här i Mars, när alla hankatter i hela samhället och i ungefär en mils radie i annat fall skulle slåss härutanför!

Förra stället vi bodde på hade ju väldigt få invånare jämföreslevis och dessutom var de allra flesta katterna steriliserade, och ändå blev det ju ungar, så tänk er då HÄR med massor av katter!

• passionsblomman

När placeringen gör att snitt är nödvändigt, så är det så att den ligger så lågt att den helt eller delvis ligger för utgången helt enkelt. Det torde vara största anledningen till död i barnsäng världen över, för föder man vaginalt och moderkakan ligger för, då dör man. Och det gör bebisen också. Det handlar om att förblöda inom några minuter.

Det var därför de hade sådan vrålkoll på mig hela vägen eftersom den låg väldigt lågt men flyttade upp sig, men dock låg lite väl nära kanten.

Jag fattade aldrig riktigt hur farligt det där verkligen är, så jag var lugn. Min mamma däremot...hon höll ju på att oroa ihjäl sig eftersom hon visste att jag var ensam hemma på nätterna och hade långt till förlossningen.

Tur man inte vet och kan allt ibland.

• passionsblomman

Men skit!

Jag hade skrivit ett långt och genomtänkt inlägg om mig ochmi trivsel här som svar på Jennys undran, men tror ni inte jag blev utslängd igen!

JÄMT klappar min uppkoppling ihop på kvällen!

Så, tills jag ids skriva om saken igen så säger jag att jodå det blir nog bra här. fast jag behöver tid på mig, precis som resten av familjen. Jag känner mig ganska spröd och skör och gömmer mig lite för världen just nu. Och då är det gott att huset känns som ett bra ställe att vara i...

• passionsblomman

Nu packar jag katterna och drar!
    De är skitsura på mig för de har ju inte fått äta på 12 timmar.

OCH så ska de åka i buren...

...man är inte poppis nu.

Ha dé!

• passionsblomman

Nu är kissekatterna väl hemma och vakna och helt odugliga till avel mera.

De vinglar betänkligt när de går och den ena var helt förvirrad och gick och bajsade i en banankartong som lämpligtvis stod alldeles bredvid matbordet där jag satt med min sista pizzabit.
    Jag åt inte den sista...

En väldigt positiv sak är att det är BETYDLIGT billigare att göra det vi fått gjort här än vad det var i Sthlm.

De ser ganska roliga ut, krakarna när de stapplar runt här.

• passionsblomman

Nä, fel stad. Kissarna har varit hos vetrinär i Oskarshamn och vi ska på IVF-samtal i Kalmar och det är där mattaffären också är. Och så ska vi åka över till Öland för jag har hittat en lampa på Blocket som jag hade tänkt köpa i Sthlm men var för snår för då den kostade 3000 i den affären. Nu får jag den för 500!

Hvidbrud skrev 2009-11-13 17:29:51 följande:
    Hämtade ni mattorna idag också, blommis?
  • passionsblomman

Inte konstigt att det blir rörigt för er andra när det är så örigt med orterna för oss själva ju!

Klart det var mig du skulle till!

Svar på tråden I vått och torrt och väntan