Inlägg från: lanovia 08 |Visa alla inlägg
  • lanovia 08

I vått och torrt och väntan

Inatt drabbades jag av en lätt panik igen. Vaknade av kramp i vaden, tio gånger värre än vad jag någonsin känt av någon kramp förut. Det gick liksom inte att få den att släppa. I detta så försökte jag öva lite profylaxandning. kan säga att det gick åt skogen. Då tänkte jag nejnej jag kommer inte klara detta, det kommer ju säkert göra så mkt ondare än denna kramp att föda...
    Men sedan inser jag att det inte går att jämföra krampen med värkar, fast så klarsynt var jag inte inatt.

Är fortfarande lycklig över aurora besöket. Som maken sa igår, detta kommer vi klara tillsammans, vi är ju alltid ett oslagbart team. Den tanken skall jag försöka hålla fast vid.

• lanovia 08

Hvidis kan du nästa helg?

Hur har ni det allihopa idag?

• lanovia 08

blommis jobbigt med förkylning. Hoppas den inte blir för hård mot dig, men låter oroande med kaffet.

• lanovia 08

Fullt allvarlig!
    Och Kalle är helt klart viktigast!!!

passionsblomman skrev 2009-11-04 09:08:19 följande:
    DU KAN INTE MENA ALLVAR!!!!!Nu har jag inte sett det på åratal, tomten brukar vara i full mundering så dags numera-och gissa vem som ofta är tomten dessutom-men när jag växte upp. OOOH Karl Bertil är viktigare än Kalle Anka-lätt!lanovia 08 skrev 2009-11-04 09:02:40 följande:
  • lanovia 08

Ninnis, huvudvärk, trött och hektiskt lät ju inte helt bra. Men det slutade bra. Tjejkväll låter trevligt.

Jotack, jag trött som en gnu. känns inte som jag sovit inatt, vilket jag har. Är väl alla tankar från igår som tröttar.
    Annars är det bra. Mycket på jobbet, men försöker inbilla mig att jag har kontroll över läget.

Ninnnis skrev 2009-11-04 09:35:13 följande:
    Själv då, Lanovia?
  • lanovia 08

Oh vad skönt! Passade du på att sova också?
    Hur har du och mannen det nu?

ingenjörsbruden skrev 2009-11-04 09:52:51 följande:
    kort o snabbt....syrran snart här... Bellabus har sovit i 10h på raken i natt! till er alla
  • lanovia 08

Nu känner jag att jag bara måste se KBJ iår. Får se om jag kan lyckas styra ihop det.

Ninnnis skrev 2009-11-04 09:36:10 följande:
    Jag tycker för övrigt att både Kalle Anka och KBJ är nödvändiga för att julafton ska bli komplett!
  • lanovia 08

blommis, what inte se Kalle??

annars har jag också märkt samma sak hos barnen att det inte är riktigt samma sak för dem. Fast tror nog systersonen brukar titta, det är ju ändå tecknat.

• lanovia 08

Jag börjar ana att jag får powernappa mig fram till förlossningen om jag skall fortsätta vara så här trött.

appropå förlossning ni som varit gravida, hur känns sådana där förvärkar som man kan få låååångt innan det är dags. Jag hade i förrgår typ som kramp i övre delen av magen, tror man kan säga övre livmodern som strålade bak i ryggen. Jag påpekade detta för BM igår som inte hade någon bra förklaring mer än att det kunde vara musklerna som flyttade på sig. Men sedan förstod jag på profylaxen igår att vissa börjat ha förvärkar. Men som sagt vad innebär det??

EA&MJ skrev 2009-11-04 12:06:01 följande:

Lanovia-du får ta några powernappar under dagen så du klarar dig till ikväll
Svar på tråden I vått och torrt och väntan