Inlägg från: lanovia 08 |Visa alla inlägg
  • lanovia 08

I vått och torrt och väntan

Ingis glömde svara igår, nej vi skall inte ta reda på kön när vi går på UL.

dags för frukost.

• lanovia 08

Mums kräftor! Det åt vi förra helgen, så gött.
    Men paj och grejer till? nej jag håller på Ingis, kräftor och bara kräftor skall det vara förutom normalt tillbehör som sås, smörgås och ev sallad. också skall det ju självklart vara kräftor från havet!
    Vi skalla också på kräftskiva idag, eller kräft/grillfest närmare bestämt. Vi skall äta räkor då vi åt kräftor förra helgen och inte orkat beställa i tid.
    Sedan blir det tält i natt.

Andbeyond, Grattis!!

Undrar om Hvidis kommit hem ännu eller om de är kvar på sjukhuset?

Blommis har ni visning snart?

Ingis vad spännande med erat husbygge.

Nej nu måste jag sätta fart, vi borde åka snart. Är bara helt slut i kroppen efter trädgårdsarbete, orkar inte röra mig...

• lanovia 08

Då är visningen gjord nu Blommis, innebär det att du kan dra ner på farten lite grann eller?

Hvidis så mysigt att höra om lilla tjejen. Ta hand om er!

Jenny, det händer tyvärr att indianerna cyklar vilse ibland. Jag har en GPS över här som jag uttrustade mina indianer med, så de ialla fall kunde komma i tid om de skulle komma. Den behöver jag inte längre så skickar över den till dig.

Ingis tråkig kommentar från mannen. Jag hade också blivit ledsen av den, vare sig jag vore gravid eller inte.

Ninnis, blev det någon hund???

Inatt har vi tältat, fy *** vad kallt det var. Låg med byxor, tröja, flecetröja och sockar i sovsäcken. Frös ändå som en gris, till slut plockade jag fram jeans och t-shirt som jag virade runt fötterna för att få upp värmen. Hjälpte inte ett dugg.
    Väl hemma igen, har vi målat förråd o plockat här. Nu skall jag bara betala räkningar, få mat i magen och sedan är det GYM som gäller. Och jag får inte komma med några dåliga ursäkter!!

• lanovia 08

Har möte snart, så hinner inte skriva så mkt nu.

Andbeyond vad fina ni var, grattis igen!!!
    Blommis superfin bukett!!

Ingis, moussen låter kanon! *slickar runt munnen*

Villemoa innebär det alltså att de 180 (?) första dagarna man tar ut FP får man tillgodoräkna sig semeterdagar?

Ja Ninnis, hur gick det med vovven???

• lanovia 08

Började just undra hur nog ni räknar tiden.

Jenny står brud 090801 skrev 2009-08-23 22:41:53 följande:

1,5 skulle det vara inte 1,3...
  • lanovia 08

Ankan, vad tråkigt. Attans! Men snart skall du ju vara hemma ändå...

• lanovia 08

Vägde mig förresten i morse. Läste i en gravidbok att normalt i v18 är att ha gått upp 4-6 kg. Jag hade gått upp lite drygt 4 kg.
    Alltså kan jag ännu mer ignoera skitsnack om att inte äta när man är gravid.
    Känns skönt att veta att jag gått upp vad jag borde men inte mer heller.

• lanovia 08

Ore dig var längesedan man såg här. Hur är det med dig?

• lanovia 08

För alla nyfikna (men som dock inte var lika nyfikna som jag och smsade Ninnis ). De har numera en liten hund hemma hos. Hon har lovat mer rapport och bilder här senare idag.

Ankis, visst luktar det lite deja vú här, men denna gång hoppas och tror jag att det kommer gå bättre!

Daa, ja kroppen vet verkligen hur den säger ifrån tycker det märkts tydligt sedan jag blev gravid. Har jag fått för mkt av något så tar det tvärstopp och går inte att få ner igen förrän kroppen ev vill. Saknar jag något ja då skriker den.
    Är så sjukt nöjd idag efter vägningen och fått ett konkret bevis på min sida. Skriva ut artikeln blir nog svårt eftersom jag läste det i en bok jag har hemma. och hela boken känns nog lite rått att köra upp... Nej Ingis det förtjänar hon faktiskt inte.

Daa, attans med förkylningen. Känner igen symptomen från i fredags för mig. Har väldigt ont i halsen idag. Hjälpte nog inte att frysa i ett tält igår...

Ingis har inte svarat dig, festen var helt klart bra. Jag var rädd för att det skulle bli för mkt fylla o jag bara skulle bli sittandes och undra vad folk sysslade med. Men killarna var rätt lugna och bland tjejerna var det väldigt mkt lugnare. Vi var 4 tjejer, en ammade och jag gravid. Så de andra 2 höll nog igen lite också.

Svar på tråden I vått och torrt och väntan