Inlägg från: Happyasahippo |Visa alla inlägg
  • Happyasahippo

Och folk klagar på att pappan leder fram sin dotter till den väntande mannen.....

Alltsa...kanske totalt irrelevant i sammanhanget men armbandet i fraga är jättevackert och jag vet flera som har gett det till sina fruar, flickvanner mm och nagra tjejer som kopt sjalv utan att nodvantigtvis se det som ett kyskhetsbälte. Men det är klart att VILL man läsa in sana saker sa kan man ju hitta det överallt...

• Happyasahippo

Har inte läst hela traden men undrar om det är Cartier som angett att symboliken är 'Kyskhetsbälte' osv eller om detta är Aftonbladets tolkning?

Jag tycker att det är ett vackert armband (och har ett liknande som man helt enkelt drar av utan skruv men med liknande klassiska design som jag far manga komplimanger för) men skulle nog själv fa klaustrofobi om jag inte kunde ta av mig det: men det är ju en annan historia.

• Happyasahippo

Good point Justmeandmylove, men jag tycker alltid det är intressant att veta vad designern/formgivaren hade i atanke när de skapade serien. I synnerhet med tanke pa att den ar mkt popular ( i alla fall utomlands).

• Happyasahippo

Tror inte heller det Men det är som sagt intressant att se hur fel det kan bli.
    Maste erkänna att jag smaler lite pa insidan eftersom mitt ex's mamma har ett sant som hon fick av sin man och han ar en riktig skitstövel, sa det passar ju bra! He he he...

• Happyasahippo

Shakynose: ja, letar man sa hittar man ju alltid tolkningar. Pa sa satt blir ju livet aldrig langtrakigt...

Svar på tråden Och folk klagar på att pappan leder fram sin dotter till den väntande mannen.....