Och folk klagar på att pappan leder fram sin dotter till den väntande mannen.....
Detta armband sitter även på manliga handleder - det är inte könsbestämt utan finns i flera olika utföranden. Så så sett funkar det för både män och kvinnor och man skulle då kunna säga att det könsstereotyp och förnedrande i så fall försvinner pga det.
shakynose skrev 2009-08-16 16:57:27 följande:
Ja vad ska man säga... Jag håller med om att symboliken är förfärlig!Skillnaden mot symbolerna inom BDSM är ju att detta armand sitter på uteslutande kvinnliga handleder, medan rollerna inom BDSM inte förutsätter ett visst kön.(uttrycker mig dåligt idag, säg till om jag är oklar!)
[/citat]
BDSM är väl mellan likar, medan kyskhetsbältet bara är dumheter i dagens läge?
BDSM är mellan likar, så länge man bestämt att så ska vara. I annat fall är BDSM inte det. [/citat]
Alvs skrev 2009-08-16 17:22:46 följande:
[citat]BDSM är väl mellan likar, medan kyskhetsbältet bara är dumheter i dagens läge?
Grunden för en BDSM-relation är att en part är Dominant och en part är undergiven (Sen finns det par där man byter roller med varandra ibland oxå - men det hör inte till det här inlägget riktigt) den andre. Det betyder alltså i praktiken att den ena parten lyder den andre och bestraffas vid brist på lydnad.
Jag förstår att det måste låta jättekonstigt i många öron, men för oss som lever med det känns det naturligt och fel att leva på något annat sätt.
För vissa är det enbart sexuellt, för vissa är det i varje sekund av förhållandet.
Det är mycket invecklat, men det som slår mig är:
Vad säger att prinsessan inte håller på med BDSM o att detta är deras sätt att köpa en "godkänd" symbol för detta?
Det finns otroligt många inom BDSM-rörelsen som bär symboler i sina smycken i samhället som ingen har en aning om vad de betyder - så vad säger att detta inte är deras sätt att få vara lite offentliga?