• Marie1973

    Handgjort eller färdigtryckta

    Skulle du vilja skicka ut handgjorda eller färdigtryckta inbjudningar till bröllopet.

    Om priset var detsamma för båda skulle ni beställa de färdigtryckta eller skulle ni leta efter någon som gör handgjorda

    ...eller skulle ni vilja göra dem själv.

    Skulle ni kunna tänka er att köpa handgjort om det var lite dyrare.

    Skulle vara tacksam för era svar och även frågor.

    MVH Marie

  • Svar på tråden Handgjort eller färdigtryckta
  • FelizLane

    Jag ska göra egna!! Tycker det blir mer känsla. Men samtidigt blir ju tryckta väldigt snyggt också. Men gillar att pyssla, men kommer säkerligen skriva ut på dator också... min handstil äär sååå ful!

  • Holmbride

    jag har gjort egna!!.. =) fått oerhört mycket beröm för hur de såg ut! och de finnas garanterat inte att köpa likadana!:)
    tog mig några timmar att göra dem, mycket småpill men jag blev jättenöjd! var inne ett tag på att köpa.. men det var roligare såhär!:)

    och for the record,.. jag slänger aldrig bröllopsinbjudningar,julkort o annat dylikt.. den som spar han har:)

  • Marie1973
    Holmbride skrev 2009-08-17 17:19:28 följande:
    jag har gjort egna!!.. =) fått oerhört mycket beröm för hur de såg ut! och de finnas garanterat inte att köpa likadana!:)tog mig några timmar att göra dem, mycket småpill men jag blev jättenöjd! var inne ett tag på att köpa.. men det var roligare såhär!:)och for the record,.. jag slänger aldrig bröllopsinbjudningar,julkort o annat dylikt.. den som spar han har:)
    Jag sparar också. Speciellt om det är gjort med känsla. Det är otroligt roligt att få något fint per post och ännu trevligare att få något handgjort.
  • Nynaeve

    Vi valde tryckta inbjudningskort med blank framsida, och sedan stämplade vi ett hjärta i silver på framsidan. Istället för kuvert skar vi ut kartong och satte ihop till en stjärna med kortet inuti. Så det blev både handgjort och tryckt.

    Jag sparar ofta festhäften och inbjudningar för att få inspiration när jag ska göra eget sedan.

  • 27juni2009

    jag gjorde egna, finns i mitt galleri

  • Flygande taxen

    www.gervide.se/wp-content/uploads/2009/06/wed_51.jpg

    På den sidan hittar ni en bild som väldigt bra beskriver mina tankar om inbjudningskort och sånt

    Dvs. det roligaste är att GÖRA dom, men det är inte alltid sagt att de får den uppmärksamhet man tycker att de skulle behöva med tanke på tiden och pengarna man lagt ut på dom.
    Därför blev våra lite enklare

  • Marie1973

    Flygande taxen skrev 2009-08-17 21:09:39 följande:


    www.gervide.se/wp-content/uploads/2009/06/wed...På den sidan hittar ni en bild som väldigt bra beskriver mina tankar om inbjudningskort och sånt Dvs. det roligaste är att GÖRA dom, men det är inte alltid sagt att de får den uppmärksamhet man tycker att de skulle behöva med tanke på tiden och pengarna man lagt ut på dom.Därför blev våra lite enklare
    Ja, alla har vi olika uppfattningar och tur är väl det. :)
  • Marie1973

    Jag behöver verkligen er hjälp, snälla vad tycker ni?

  • AlaM

    Tycker absolut att det roligaste är att göra de själv. Det blir lite dyrare och tar en del tid men det är roligt att göra och det känns så mycket personligare. När jag får ett handgjort kort som är fint och genomtänkt så är det klart jag sparar det. Annars vore det ju som att slänga ett brev från en vän =)

    Gå efter vad du tycker är kul. Tycker du om att pyssla så gör de själv =)

  • Marie1973
    AlaM skrev 2009-08-18 20:08:07 följande:
    Tycker absolut att det roligaste är att göra de själv. Det blir lite dyrare och tar en del tid men det är roligt att göra och det känns så mycket personligare. När jag får ett handgjort kort som är fint och genomtänkt så är det klart jag sparar det. Annars vore det ju som att slänga ett brev från en vän =)Gå efter vad du tycker är kul. Tycker du om att pyssla så gör de själv =)
    Tack för ditt svar.
    Några fler?
  • Marie1973

    Verkligen inte många som kunde svara. Tack alla ni som dock tog er tid att skriva några rader, det hjälper mig lite.

Svar på tråden Handgjort eller färdigtryckta