hur mycket kostade hela ert bröllop
Alla tänker vi olika och prioriterar olika Och tur då att BT finns så alla kan ventilera sina tankar och få tips i olika riktningar.
Visst är det skrämmande att ett bröllop kan kosta verkligen hur mycket som helst, men har man redan hus eller annat man behöver och önskar redan, varför inte? Eller varför inte lägga pengar på ett bröllop om det är det man vill och ta det andra efter hand?
Allt beror ju på vad man som par önskar och hur man vill ha det. För vissa kanske detta är enda stora festen i livet och de tycker att det är kul att ta ut svängarna. Andra kanske verkligen drömmer om det STORA bröllopet med allt som hör till, Hollywood influerade eller ej - varför skulle det vara fel? Andra kanske kommer från andra kulturer eller kretsar där det är vanligt med bröllop på ett "visst sätt" (kom inte på ett bättre sätt att uttrycka mig, sorry). Andra kanske helt enkelt har råd att planera ett bröllop i den klass, stil de vill utan större budgetbekymmer. Det finns alla varianter....
Värt att betänka tycker jag är att många kanske istället tycker tvärtom, att det är märkligt att man kan få ihop ett bröllop för så liten budget som många här har. Det blir kanske inte dessa personers idé och tanke av hur ett bröllop är....
Och, nej jag missförstår inte din fråga Försöker bara ge en nyanserad tanke om varför en del väljer att spendera mera eftersom det finns så många budgettrådar just nu på BT där man förfasas över summor som kanske egentligen inte är så stora för ett bröllop. Men som sagt, allt är relativt och beroende av livssituation och önskemål!!!