• bröllopstankar2010

Tips på fin liten kyrka eller fint kapell i norra Stockholm?

Planerar giftermål sommaren 2010 men har inte hittat en passande kyrka än... Någon som har tips på en fin, helst vit stenkyrka, eller mysigt kapell i norra Stockholmsområdet? Tacksam för alla svar jag kan få... :)

• Svar på tråden Tips på fin liten kyrka eller fint kapell i norra Stockholm?
  • Kjell Präst
    Imma skrev 2009-08-18 08:21:20 följande:
    "Min" kyrka. Den är verkligen väldigt vacker. Det var för övrigt där som Lasse-Maja stal på sin tid. Bara en sån sak! Kjell Präst skrev 2009-08-18 04:12:35 följande:
    Går i julottan där varje år!
  • Imma

Då har vi säkert "setts".

Kjell Präst skrev 2009-08-18 08:54:05 följande:

Går i julottan där varje år!
  • bröllopstankar2010

Åh vad kul med så mycket förslag! Ska kolla upp samtliga... :) TACK!!

• BlomAnna

Kanske alldeles för långt norrut men Grisslehamn har ett jätte vackert litet kapell.

• bröllopstankar2010

Åhh, Eds kyrka var otroligt fin och skulle passa perfekt!! ...men finns det någon bra festlokal i närheten? Tips tack!!!!

• Imma

Jag har varit på bröllopsfest i Upplands Väsby på något som hette Stallet vill jag minnas. Jag var en liten skit på den tiden, men jag tror att det var fint. Kan vara värt att kolla upp i vilket fall, kanske?

bröllopstankar2010 skrev 2009-08-18 14:17:53 följande:
    Åhh, Eds kyrka var otroligt fin och skulle passa perfekt!! ...men finns det någon bra festlokal i närheten? Tips tack!!!!
  • bröllopstankar2010

Ja Täby kyrka var jättefin också!! Också precis i min smak och egentligen närmare där vi bor... :) Tack!! Fler tips pleeeease!!! :)

• soffia

Barkarby kyrka är jättefin tycker jag
    Där tänkte jag gifta mig när min sambo nu friar, om 100 år eller så hehe :P

• TinkerBelle

Gifte mig där den 4 juli i år. Ligger väldigt vackert vid skogen med sjön en bit bort.
    Liten men personlig kyrka.

bröllopstankar2010 skrev 2009-08-17 22:58:09 följande:
    Stort tack för alla tips! Ska gå in på webb-sidan o kolla!Kul m tipset om Upplands Väsby! Där är jag nämligen född... :)
  • bröllopstankar2010
    TinkerBelle skrev 2009-08-18 17:32:45 följande:
    Gifte mig där den 4 juli i år. Ligger väldigt vackert vid skogen med sjön en bit bort.Liten men personlig kyrka.
    Var hade ni bröllopsfesten TinkerBelle??
  • soon and very soon

värmdö kyrka tycker jag är underbar & allahellgona kyrkan på söder är speciell, inte vit dock gammal röd i trä...

• hgav

solna gamla kyrka (tror jag att den heter) är också jättefin

• NEK

Lättare att ge tips om man vet ungefär i vilket område du vill gifta dig i... norra Stockholm e stooooooort.

Om man åker mer ut på landsbygden i norra delarna så finns det hur mycket vackra kyrkor som helst, men som sagt... i vilken kommun vill du ha tips ?

• TinkerBelle

Sigtuna stadshotell. Tar ca 20 min med bil. Vi var bara 32 gäster allt som allt.

Min systers kompis hade sin middag/fest i festloklaen vid Kairobadet, Kairo fest- och konferensanläggning, med plats upp till 70 personer

Inte långt från Ed's kyrka.

bröllopstankar2010 skrev 2009-08-18 17:50:53 följande:
    Var hade ni bröllopsfesten TinkerBelle??
  • Randjor

Som någon skrev tidigare Eds kyrka är fin det finns Stallet alternativt Kairo med en härlig sjöutsikt i tillägg finns det ett par mysiga gårdar som går att hyra exempelvis nere i Bollstanäs

Svar på tråden Tips på fin liten kyrka eller fint kapell i norra Stockholm?