Inlägg från: bröllopstankar2010 |Visa alla inlägg
  • bröllopstankar2010

Tornvillan i Vaxholm!??

... håller på att planera bröllop inför nästa år, augusti/september 2010 och börjar känna mig lite stressad över att vi inte har bokat lokal. Mailade därför bl.a. Tornvillan i Vaxholm som jag tycker ser jättefin ut på hemsidan och frågade om tillgängligheten inför nästa sommar/höst och om vi kunde få komma förbi och titta. Fick svar efter två dagar att de återkommer senare i höst pga att de har för mycket att göra nu... Hur ska man tolka detta?? Är det jag eller är det lite konstigt beteende om man nu hyr ut till bröllop? Detta bidrar ju inte till att vi kan planera direkt... Någon som har erfarenhet därifrån? Bra eller dålig? Är de seriösa eller inte?

• Svar på tråden Tornvillan i Vaxholm!??
  • bröllopstankar2010

Tack för ditt svar!!

Hur många gäster var det på bröllopet? Jag kanske borde maila och fråga när vi kan komma igen... tycker det bara var väldigt konstigt. Jag ringde i fredags och då hade de fullt upp och därför bad hon mig maila en förfrågan, och sen svarar de att de inte har tid... Jag tycker det är väldigt tråkigt, eftersom både jag och min kille fastnade för det stället när vi kollade på nätet. Men man kanske ska boka ett annat ställe också och sen återkomma och ge Tornvillan en till chans framåt hösten... Risken är ju dock då att de redan är fullbokade till det datumet när vi tänkt oss pga att vi inte kunnat boka tidigare... Usch vilket dilemma detta är!

Från det ena till det andra, var gifte ni er? nåt ställe du kan rekommendera?? :)

• bröllopstankar2010

Tack för dina inlägg FruKråka! :)

Håller med att det inte verkar så flexibelt... tycker också det är konstigt m.t.p. att man som du säger ska boka i tid. Ska kolla fler inlägg på forumet, kunde inte hitta ngt särskilt förut men ska kolla igen! Hoppas er fest blir toppen i Vallentuna! :)

Svar på tråden Tornvillan i Vaxholm!??