• sindri

omdömme sökes

hej jag är nyfiken på en fotograf som heter Bill Nertling. e de någon som vet nått om honom?

• Svar på tråden omdömme sökes
  • jantingstrom

känner inte till honom, men på hans hemsida har du lite bilder, dels från andra bröllop och dels bilder av lite andra slag. bilder ser väl ok tycker jag, Han har en viss stil som går igenom bröllopsbilderna i alla fall.

www.nertling.se/

• sindri

kanske en dum fråga men va har han för stil?

• Essovich

Vad jantingstrom menar är nog att bröllopsbilderna ser ungefär lika ut. Alla fotografer har en viss stil som man gillar att fota. Bills foton ser i mina ögon lite tradiga ut. Jag gillar när porträttfoton har suddig bakrund tex. så att personerna framträder lite mer.....men det är väl bara ett axplock som han har på sin sida så om du träffar honom kanske han kan visa andra bilder.... jag gillar tex detaljfoton och några sånna såga jag inte heller.

Försök hitta en fotograf som tar bilder med en sådan "stil" som tilltalar dig!! Kanske är det Bill??

/Jessica

• jantingstrom

Precis det jag menar, och jag tror du skall leta runt på internet och se efter en stil som du gillar, sedan försöka hitta någon som kan ta bilder som i alla fall likan den stilen något. träffa de fotografer som ni tror på och be dom visa mer. Har ni för avsikt att ha bilderna i album så be att få titta på bilder i album och inte bara på webben. Jag tycker bilder ser bättre ut närman fått dom på papper.

en fotograf som inspirerat mig är Lindismima Mycket fina bilder. www.fotograflindisima.blogspot.com/

• eizne

Jag skulle aldrig anlita en fotograf som i sin portfolio har bilder på bröllopspar som står framför något som närmast kan liknas vid lutande tornet i Pisa. www.nertling.se/wedding/155.jpg

• eizne
    jantingstrom skrev 2009-08-23 20:04:07 följande:
    Precis det jag menar, och jag tror du skall leta runt på internet och se efter en stil som du gillar, sedan försöka hitta någon som kan ta bilder som i alla fall likan den stilen något. träffa de fotografer som ni tror på och be dom visa mer. Har ni för avsikt att ha bilderna i album så be att få titta på bilder i album och inte bara på webben. Jag tycker bilder ser bättre ut närman fått dom på papper.en fotograf som inspirerat mig är Lindismima Mycket fina bilder. www.fotograflindisima.blogspot.com/
    Där var det fina bilder :) och minst sagt en röd tråd genom alla bilder vilket på ett sätt är kul men på ett annat sätt lite tråkigt eftersom man då inte få några egna och unika bilder.
  • Essovich
    eizne skrev 2009-08-24 13:52:03 följande:
    Jag skulle aldrig anlita en fotograf som i sin portfolio har bilder på bröllopspar som står framför något som närmast kan liknas vid lutande tornet i Pisa. www.nertling.se/wedding/155.jpg
    Det är väl himla onödigt att kasta skit på varann?? Det är inte mina bilder men jag hade blivit jätteledsen av ett sånt inlägg.

/Jessica
  • jantingstrom

jag tror Lindisima hittar en vinkel på varjebrudpar som gör att man får sin egen touch på bilderna. Dock så ser man en linje genom många av bilderna speciellt när man kommer till färg och var skärpa ligger.

Enda problemet som jag ser med Lindisima är hur man skall få råd att anlita henne.

eizne skrev 2009-08-24 13:55:14 följande:
    Där var det fina bilder :) och minst sagt en röd tråd genom alla bilder vilket på ett sätt är kul men på ett annat sätt lite tråkigt eftersom man då inte få några egna och unika bilder.
  • jantingstrom

tja, alla kan missa en vinkel ibland, kan även vara så att marken lutar där brudparet står och då tycker jag nog det är viktigare att paret står rakt än bakgrunden. men det är en smaksak. När det kommer till foto så finns det egentligen inte något som är rätt eller fel.

eizne skrev 2009-08-24 13:52:03 följande:
  • eizne
    Essovich skrev 2009-08-24 15:37:29 följande:
    Det är väl himla onödigt att kasta skit på varann?? Det är inte mina bilder men jag hade blivit jätteledsen av ett sånt inlägg. /Jessica
    Jag har väl inte kastat skit på någon, jag säger att JAG tycker att det är en dålig produktion. Hur ska någon någonsin kunna förbättra sig i något om inte någon påpekar brister?

Personligen tycker jag synd om brudparet som kanske sitter på foton hemma där huset bakom lutar i en oroväckande vinkel bakom dem för att fotografen lutat kameran under sessionen och därefter inte ens bemödat sig med att vrida upp bilden i en rät vinkel vilket är gjort i en handvändning i t.ex photoshop!
  • Essovich

Ja hennes bilder är lätta att tycka om!!

/Jessica

jantingstrom skrev 2009-08-23 20:04:07 följande:
    Precis det jag menar, och jag tror du skall leta runt på internet och se efter en stil som du gillar, sedan försöka hitta någon som kan ta bilder som i alla fall likan den stilen något. träffa de fotografer som ni tror på och be dom visa mer. Har ni för avsikt att ha bilderna i album så be att få titta på bilder i album och inte bara på webben. Jag tycker bilder ser bättre ut närman fått dom på papper.en fotograf som inspirerat mig är Lindismima Mycket fina bilder. www.fotograflindisima.blogspot.com/
Svar på tråden omdömme sökes