Inlägg från: jantingstrom |Visa alla inlägg
  • jantingstrom

omdömme sökes

känner inte till honom, men på hans hemsida har du lite bilder, dels från andra bröllop och dels bilder av lite andra slag. bilder ser väl ok tycker jag, Han har en viss stil som går igenom bröllopsbilderna i alla fall.

www.nertling.se/

• jantingstrom

Precis det jag menar, och jag tror du skall leta runt på internet och se efter en stil som du gillar, sedan försöka hitta någon som kan ta bilder som i alla fall likan den stilen något. träffa de fotografer som ni tror på och be dom visa mer. Har ni för avsikt att ha bilderna i album så be att få titta på bilder i album och inte bara på webben. Jag tycker bilder ser bättre ut närman fått dom på papper.

en fotograf som inspirerat mig är Lindismima Mycket fina bilder. www.fotograflindisima.blogspot.com/

• jantingstrom

jag tror Lindisima hittar en vinkel på varjebrudpar som gör att man får sin egen touch på bilderna. Dock så ser man en linje genom många av bilderna speciellt när man kommer till färg och var skärpa ligger.

Enda problemet som jag ser med Lindisima är hur man skall få råd att anlita henne.

eizne skrev 2009-08-24 13:55:14 följande:
    Där var det fina bilder :) och minst sagt en röd tråd genom alla bilder vilket på ett sätt är kul men på ett annat sätt lite tråkigt eftersom man då inte få några egna och unika bilder.
  • jantingstrom

tja, alla kan missa en vinkel ibland, kan även vara så att marken lutar där brudparet står och då tycker jag nog det är viktigare att paret står rakt än bakgrunden. men det är en smaksak. När det kommer till foto så finns det egentligen inte något som är rätt eller fel.

eizne skrev 2009-08-24 13:52:03 följande:
    Jag skulle aldrig anlita en fotograf som i sin portfolio har bilder på bröllopspar som står framför något som närmast kan liknas vid lutande tornet i Pisa. www.nertling.se/wedding/155.jpg
Svar på tråden omdömme sökes