Inlägg från: källerudd |Visa alla inlägg
  • källerudd

Safari + sol och bad

Jag och min blivande funderar på att slå på stort när det gäller bröllops resan och åka på safari (en dröm min älskade har) och kombinera den med sol och bad på någon paradisö.

Någon som gjort en sån resa, vart åker man, vilka åker man med, vilken tid på året bör man åka???

Tacksam för tips och idéer

• Svar på tråden Safari + sol och bad
  • källerudd

Ja det verkar vara en hel djungel av hur man ska göra, men vi får väl leta och se...Men Kenya och Zanzibar verkar som ett bra resmål även mobasa verkar bra..får väl se hur och vad man kan åka

• källerudd
    E11a skrev 2009-08-22 21:03:56 följande:
    Jag rekommenderar Selous i Tanzania i kombination med Zanzibar. Selous är mycket större och vildare än de norra parkerna man kunde köra en hel dag utan att se någon annan bil.Vi bodde på Sand Rivers (Expert Africa har mycket bra reviews på sin sida av massor av lodger och parker bara att botanisera www.expertafrica.com/lodge/Sand_Rivers_Camp.h...). Otroligt romantiskt ställe med enastående guider. www.sand-rivers-selous.com/ Man flyger liten propellerkärra från Dar es Salam ut till en liten dirt strip där man blir upphämtad av en Land Rover.På Zanzibar gillade jag Chumbe Island bäst: www.expertafrica.com/lodge/Chumbe_Island_Lodg... Eko lodge med bara 7 bungalows på ön.
    Tack för tipset =)
    Vad fick ni ge för denna resa och hur länge va ni på safari och hur länge va ni på zanzibar...Vilken tid på året rekomenderar du??? Vi funderar på august el runt jul/nyår
Svar på tråden Safari + sol och bad