Safari + sol och bad
Jag rekommenderar Selous i Tanzania i kombination med Zanzibar. Selous är mycket större och vildare än de norra parkerna man kunde köra en hel dag utan att se någon annan bil.
Vi bodde på Sand Rivers (Expert Africa har mycket bra reviews på sin sida av massor av lodger och parker bara att botanisera www.expertafrica.com/lodge/Sand_Rivers_Camp.htm). Otroligt romantiskt ställe med enastående guider. www.sand-rivers-selous.com/ Man flyger liten propellerkärra från Dar es Salam ut till en liten dirt strip där man blir upphämtad av en Land Rover.
På Zanzibar gillade jag Chumbe Island bäst: www.expertafrica.com/lodge/Chumbe_Island_Lodge.htm Eko lodge med bara 7 bungalows på ön.
Ska själv till Namibi om några veckor men där ska vi köra runt själva i Namib öknen, Etosha Game reserve och längs Skelett Kusten. Men Namibia passar nog inte för att kombinera med sol och bad på ett smidigt sätt tror jag om man inte tar sig över till Mozambique på andra kusten och det är ju rätt långt. Men tydligen underbart vackert och oexploaterat.
Vi har låtit Safari Drive hjälpa oss att arrangera denna resa: www.safaridrive.com/index.htm
Vad ni än väljer får ni säkert en underbar resa!