Ja det är skillnad...
Gifter oss om en månad och för att hålla kostnaderna nere så har vi tagit hjälp av nära och kära. Av både mina och min blivandes föräldrar så har vi i tidig bröllopspresent fått ekonomisk hjälp till festen, så det tänkte jag inte gå mer in på utan det är den praktiska hjälpen jag talar om här.
Mamma lagar maten, med hjälp av mig och mina systrar. Sedan kommer vi att ha hjälp i köket av två tjejer från byn.
Min kompis syr min klänning.
Min moster syr mina döttrars klänningar, ena tärnans klänning samt gör tårtan. Dena andra tärnans klänning syr min systers svägerska.
Min familj tar hand om våra barn under kvällen.
Min syster och min kompis planerar möhippan och mina svågrar (mina systrars män) svennsexan (detta trots att min blivandes bror är bestman).
Allt stöd, hjälp med planering och idéer och liknande är det också min familj och mina vänner som står för.
Vi frågade min sambos föräldrar om de kunde hjälpa till med att köpa in vin/öl/cider så att vi skulle ha en post mindre att göra, men det var för omständigt så nej.
Vi frågade min sambos syster om hon skulle kunna tänka sig att göra olivbollar till minglet, men nej.
Att fråga om någon av den ville hjälpa till med barnen under kvällen var ingen mening sa min sambo.
Iom att vi bestämt datum så sa alla i min familj (då menar jag t.o.m. kusiner) "vi kommer", även min mosters ex.
I går ringde sambons moster och sa att de inte kommer. Hans faster har inte hört av sig ännu (OSA är på onsdag).
Behövde bara gnälla lite.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-21 11:03
Ja just ja. Min kusin ska fotografera.