• KatjaB

NI som ska HA favors?

vi kommer ha praliner tror jag, sen om det blir en ask, organsapåse eller nåt annat har jag inte riktigt bestämt än, men jag tänkte att det ska finnas en på varje plats, tycker det är en kul detalj som jag själv uppskattat på de bröllop jag varit på som haft sånt.

• KatjaB

nåt jag inte alls förstår är vem som vill ha champagneglas med brudparets namn och datum, visitkortshållare, fickpluntor eller andra totalt onödiga saker.
    Förutom brudparet själva så finns det väl ingen som minglar omkring hemma med sitt champagneglas från -98 och dricker ur? Om man nu nån gång dricker champagne lär man ju ha glas som matchar ändå, och så snygga är de inte så de får stå som dammsamlare i bokhyllan

• KatjaB

tror att cremen är bättre än vinylen. Trots vass skalpell så är det rätt svårt att få till snirklig text så att det ser snyggt ut och inte som något prjekt från dagis. Men du kanske är bättre på det än jag förstås

veraeva skrev 2009-11-09 23:34:24 följande:
    Jag har etsningscreme som man kletar på på glasen. Skall sitta i 15 min och sen torkas av och glaset skall diskas av. Sen är det klart och det tål maskindisk. Jag har också vinyl att skära ut mallar med namnen. Har en skrivare som skriver ut texten i det typsnitt jag vill men man bör ju kunna skära ut med nån mall och skalpell med. Ser frostat ut och jag räknade ut att det blir ca 9 kr/person och då är det ju både present och placeringskort. Lägger kanske en bunt med silkespapper på vägen ut om man vill vira in det så att det håller på vägen hem...Enda nackdelen är väl att det tar lite tid då!!!
  • KatjaB
    veraeva skrev 2009-11-11 02:32:14 följande:
    vinylen har man som schablon. Tas bort sen och vips så är det assnyggt! jag är scrapbookingsnörd och har maskinen som printar ut namnen så jag slipper snirkla med skalpell. ;)Har använt den till väggord med. Den är jättebra.Japp, billigt blir det!Ska börja i morgon. Idag gjorde jag en dekor till brudbuketten med limpistol, reliefpenna och lite pärlor som blev hur snyggt som helst!
    okej, trodde du skulle klistra vinyl på glasen.. läste nog lite slarvigt
Svar på tråden NI som ska HA favors?