• Alexxxi

NI som ska HA favors?

Det är nog en hel djungel att välja mellan=)

• Alexxxi

Det är ju ovanliga saker ni hittat på=) Inte fel alls. Tycker det uppskattas mkt även om det bara är nåt litet man får=)

• Alexxxi

Åh tack=) Känner till den hehe. Har skrivit med varann på bloggen=)

Ska du beställa ifrån henne?

RedRoses skrev 2009-08-31 20:16:16 följande:
    Alexxxi skrev 2009-08-21 11:33:41 följande:
    Jag funderar också på att ha favors, har dock inte bestämt till hundra ännu. Kan tipsa om en annan favor-sida som du kan kolla in designbylena.se/wp/
  • Alexxxi

Hehe jaa men där ser man =)
    Är du oxå syrian eller?

RedRoses skrev 2009-08-31 20:28:45 följande:
    Jag känner henne haha Jag har inte bestämt ännu, ska fråga henne iaf vad hon kommer ta för att göra dem... Så får jag jämföra lite med andra sidor.
  • Alexxxi

Asså? Duktigt =) Den är jättefin

Kul med lite fler syrianer här=)

RedRoses skrev 2009-08-31 20:38:03 följande:
    Hehe, yepp. Det var jag som designade hennes blogg.
  • Alexxxi

Min mammas familj är syrianer från libanon=)

Vartifrån e ni? =D

RedRoses skrev 2009-08-31 21:40:02 följande:
    Är du syrian?
  • Alexxxi

Nepp, tyvärr, haha nej taskigt att säga men jag har alltid trott att jag ska gifta mig med en syrian för jag e sååå nära den sidan av familjen (pappa e ju inte syrian)

MEN jag träffade en HEL libanes till max istället. Man ska aldrig säga "jag ska" eller "jag kommer" hehe.

Är din blivande syrian?

• Alexxxi

Hehe ellerhur=) Men det är ju inte det som räknas i slutändan ändå=)

Som tur det,hehe.

• Alexxxi

Det va en smart och gullig idé faktiskt=)

Mimini skrev 2009-09-01 12:24:31 följande:
    Vi ska ge bort stenar som gåvor. Har beställt vita dekorationsstenar från Panduro och röd lackpenna (röd är våran tema färg)På varje sten ska det stå ett ord. Vi har valt att ha orden tro, hopp, kärlek, lycka och glädje.Stenarna lägg sedan i presentaskar som jag och min blivande ska göra själva genom en mall från brudobröllop. Förhoppningsvis så kommer gästerna att gilla sin sten och ha den framme som en inredningsdetalj.Barnen får också askar, men fyllda med lite lösviktsgodis.
  • Alexxxi

Ja det tycker jag man kan. Varje gäst får ta sin favor och stoppa in den i väskan eller nåt när dem satt sig. Eller?

• Alexxxi

Oki trodde jag missförstått först. Men ska vi ha dem stolaran som finns i mitt galleri så kommer dem ligga framme på varje tallrik direkt när gästerna kommer. Hehe absolut inte med kaffet. Hade det varit så att vi bara skulle gett favor till varje familj, då lite större och något man verkligen ska spara som en prydnandsgrej, så hade dem fått det innan dem skulle hem.

Men som Trasan99 skrev det e inte lönt eftersom folk gillar oftast inte ha sånt framme ändå. Det är onödiga pengar som slängs bara.

Converse skrev 2009-10-18 17:37:37 följande:
    Ja de är väl bra? De är jag som kopplar ihop dem med kaffet för de blir chokladdragéer men vissa ger ju bort stenar å the å sånt så då kan de väl stå där lika gärna. Tack för ditt svar iallafall
  • Alexxxi

Ja, ellerhur=) Har ni tänkt ut några favors då?

• Alexxxi

Men shit, jag e fan helt senil!! Sorry, du har ju skrivit d innan, glömt bort det totalt! Men d blir jättefint =)

Converse skrev 2009-10-19 10:45:01 följande:
    Vi ska ha cellofanpåsar med organzaband runt och i påsen ska vi ha chokladdragéer i rosa. Vår färg är vit, rosa och grå
  • Alexxxi

Nää d fattar jag inte heller! Lönt att lägga ut dem pengar oxå! Jag hade inte velat ha det faktiskt... hehe

KatjaB skrev 2009-10-19 10:40:31 följande:
    nåt jag inte alls förstår är vem som vill ha champagneglas med brudparets namn och datum, visitkortshållare, fickpluntor eller andra totalt onödiga saker. Förutom brudparet själva så finns det väl ingen som minglar omkring hemma med sitt champagneglas från -98 och dricker ur? Om man nu nån gång dricker champagne lär man ju ha glas som matchar ändå, och så snygga är de inte så de får stå som dammsamlare i bokhyllan
  • Alexxxi

Hehe nää ellerhur, aa vi ska nog ha dem guldiga stolarna, d e vårt tema, beige/creme och vitt.

Ska skicka bild på nåt som kallas mlabbas, vi libaneser brukar ha d i våra favors oftast. Vet inte vad det kallas på svenska faktiskt.

Men som dessa fast vita och guldiga

www.massaya.tv/uploads/Image/23-5-09/massaya%20sakafi%20mlabbas3c.jpg

• Alexxxi

Aa men såna har vi oxå kollat på, jättesöta, d blir antigen såna i guld o vitt eller "mlabbas".

Dem jag snackar om är mandel doppad i choklad och sen socker över lr vad d är som får dem att se så ut, men kan tänka mig att d e samma överlag som på dem hjärtan du sett=)

• Alexxxi

Veraeva, så kan man ju oxå göra, bara det inte blir dyrt ändå... gravyr är väl ganska dyrt?

Lemonbird, det är oxå fint=)

• Alexxxi

Ja men det är ju billigt, haha=)
    Smart iafl, hoppas det uppskattas=) Tycker folk klagar på allt nuförtiden =(

veraeva skrev 2009-11-09 23:34:24 följande:
    Jag har etsningscreme som man kletar på på glasen. Skall sitta i 15 min och sen torkas av och glaset skall diskas av. Sen är det klart och det tål maskindisk. Jag har också vinyl att skära ut mallar med namnen. Har en skrivare som skriver ut texten i det typsnitt jag vill men man bör ju kunna skära ut med nån mall och skalpell med. Ser frostat ut och jag räknade ut att det blir ca 9 kr/person och då är det ju både present och placeringskort. Lägger kanske en bunt med silkespapper på vägen ut om man vill vira in det så att det håller på vägen hem...Enda nackdelen är väl att det tar lite tid då!!!
  • Alexxxi

Det låter jättefint ju=)
    Tror folk hade tyckt att d va gulligt med ahlgrens bilar=)

Malla och Mojje skrev 2009-11-11 09:59:14 följande:

Jag har beställt vita favorboxes som vi monterar gästens namn på då vi ska använda dem som bordsplacering. Vi dekorerar dem med band och vår personliga stämpel och har tänkt att fylla dem med godis - helst godis i rosa och grönt då det är vårt färgtema! (kom på nu att ahlgrens bilar skulle matcha fint...)
Svar på tråden NI som ska HA favors?