• Mia 77

    Ni som har runt 100 gäster, vilka bjuder ni?

    Är bara lite nyfiken på alla er som har 100 gäster +... vilka bjuder ni in, eller har ni så stor släkt och bekantskapskrets?

  • Svar på tråden Ni som har runt 100 gäster, vilka bjuder ni?
  • flopsy32

    Jag har inte så stor släkt, men min m2b har. Vi har bjudit rätt många släktingar (ca 1/3), vi har dragit gränsen vid kusiner. Närmaste grannar står också på listan och sen har vi tänkt så att de vi umgås med bjuder vi, och de vi brukar bli bjudna till på kalas och andra bjudningar.

    Vi gör maten själva så det gör inte så stor skillnad om man lägger till några att bjuda....

  • Hjartafró

    Vi har inte bjudit någon släkt, bara familj och vänner. Vi har ganska stor gemensam vänkrets, då vi känt varandra länge och pluggat tillsammans. Tror vi bjöd 80 eller 81 personer.

    Om vi hade bjudit släkt + våra vänner barn hade vi hamnat på kring 140 gäster, alldeles för många i mitt tycke.

  • Ne11ie

    Vi bjöd släkt och vänner.

    Fick göra "rensningar" för det hade blivit allt för många om man bjudit alla i släkten och i vänskapskretsen.

  • ToastmasterMarie

    Vi har 120 gäster.

    Min m2b har inte så stor släkt men min är lite större har 11 föräldrarsyskon + deras respektive och en hel drös kusiner till detta. Jag har valt att inte bjuda alla kusiner utan endast de som jag fortfarande träffar ibland. Har blivit lite snack om detta men det får va så, skulle vi bjuda alla så hade vi lätt blivit 30 till och då blir det trångt i festlokalen.

    Har inte rensat i vänskapskretsen. Jag har uteslutit någon från jobbet då jag har en chefsposition och det skulle bli märkligt om jag bjöd vissa och inte alla. Har inte bjudit grannar, hade gärna bjudit en men inte övriga.

    Det viktiga för oss var att släkt i all ära men träffar man dem inte så är vännerna viktigare

  • Taaanja

    Vi har 130 gäster. Blir släkt och vänner! Då har jag ändå inte bjudit alla vänner och så jag egentligen hade velat bjuda..

  • brudjuli2010

    Vi kommer nog komma upp mot 140-150. Då är släkten ca 60 av dom och sen är det mycket gamla famlijevänner och en hel del kompisar. Vi resonerar så att vi vill ha roligt på vår fest. Vi bjuder också dom som man tänker att man själv vill bli bjuden till. Hellre pyttipanna och bjuda alla man vill än oxfilé till de närmaste.

  • ayle

    Hejsan...

    Vi komme nog vara någonstans mellan 90-100 st.
    Och då är det bara familj, närmsta släkt ( typ morbror ext ) och närmsta vännerna. Finns fler jag/vi hade velat bjuda men men.

    Vi är dock ganska många i bara familjen så...

  • Waldekranz

    Vi kommer inte att bjuda vår släkt (med släkt drar jag gränsen vid kusiner) men hade vi gjort det hade vi blivit över 100, så jag tror det lätt rullar på om man bjuder sina släktingar.

  • Nordiskbrud

    Vi har bjudit 94 pers, släkt, vänner till våra familjer och de vänner vi umgås med mest/verkligen ville ha där. Vi är dock osäkra på några så det kan tillkomma några extra.
    Vi drog gränsen vid kusiner + inga barn. Trots att vi tycker att vi bjudit många har det blivit lite åsikter om att även andra borde bjudas....

  • Johdanton

    Vi var tvungna att solla bort massor, då jag bott och pluggat lite varstans så hade jag vänner från SVeriges o världens alla hörn, vi är 107 personer, då är närmsta familjen plus respektive, kusiner och farbror moster bjudna. Dock inte alla fastrar o morbröder då vi hade hamnat på 5 personer med bara dessa, så vi bjöd de vi umgås kontinuerligt med, det var bland det svåraste vi gjort o välja och solla bort....
    Men det är vår dag. Vi skall omge oss med de människor som står osss nära....

  • AlaM

    Det rasar iväg fort. Vi blir runt 80 och då har vi fått skära bort massor av bekanta. Har bara bjudit de närmsta vännerna, 4-5 stycken var. Och närmsta släkten (för mig med liten släkt, alla kusiner, för honom bara de han träffar). Men sen tillkommer alla familjer och respektive till gästerna och vips så mer än dubblerades antalet =)

  • ayle

    Waldekranz

    Nä vi har inga kusiner heller... då skulle vi bli alldeles för många

  • Daaling

    Vi kommer att ha 120 gäster. Tippar på att det blir ca 60% släkt och 40% vänner.

  • Love2010

    Vi har inte skapat någon direkt gästlista än men vi gjort en provvariant och hamnade på 140 personer. Så det kommer bli till att skära på det. Det svåraste anser jag är att skära ned på vänner som kanske för 5 års sedan var folk vi umgicks med jättemycket men senaste 2 åren knappt sett eller hört något ifrån alls. Eller som vi inte hört av oss till eller träffat. Blir det sura miner då? De är ju ändå i vårt gäng när vi festar, någon fyller år eller stora helgdagar på året men vi träffas aldrig parvis så att säga..

    Stön. Det blir väl bara till att vara hård och blir det surfejs så får det stå för dem. Och som någon sa varför ta ansvar för andras ångest, problem eller krångel?

Svar på tråden Ni som har runt 100 gäster, vilka bjuder ni?