Hur kommer jag över min längtan efter en dotter?
Det är nog lätt att man önskar sig en flicka om man själv är kvinna för att skaffa barn är läskigt och man vill ha något som man i vilket fall känner till lite grann och kan identifiera sig med. Jag drömmer också om en liten flicka som får både mina och min makes drag, men såklart skulle jag bli överlycklig över en pojke också.
Hur tänker ni när ni säger att ni bara kan se en flicka framför er? Vill ni ha en liten flicka som alla tycker är jättesöt och som ni kan få klä i små rosa dockkläder och visa upp, som sedan växer upp och ni kan göra tjejiga saker med henne och efter det ha en fin och djup mor-dotter relation för resten av livet? Jag säger inte att det är precis så alla tänker, men undermedvetet måste det ju vara något som lockar oss att få just flickor, VAD är det??
Jag skulle kunna vara lite skraj för att få en pojke eftersom jag inte kan identifiera mig med honom och är rädd att inte förstå mig på honom. Min make däremot vill jättegärna ha en pojke som HAN kan förstå sig på (han vill gärna ha en flicka också men han dras nog lika starkt till en pojke som jag till en flicka). Men det kan ju lika gärna sluta med att vi får ett barn som ingen av oss förstår sig på