• Alexxxi

TIPS på billiga men exotiska resor!

Exotiska, kanske va lite att ta i, hehe. Billigt och exotiskt går inte alltid ihop=(

Men iafl, jag och min m2b ska få vår bröllopsresa i present av mina föräldrar och eftersom vi tänkte åka till Thailand i 3-4veckor så kan vi inte göra det i juni då det är lågsäsong där, så vi tänkte vänta till november typ.

Det jag vill komma till är att vi tänkte åka nån liten tripp på 4-5 dar nånstans men har snackar nu om att skita i det istället men jag tänkte överraska honom med det OM det funkar och jag hittar nåt.

Så ööös på med förslag e ni snälla!! Vi kan inte vara borta för länge eftersom min syster tar studenden den 11:e och jag och killen gifter oss den 5:e. Men 4-5 dar räcker ändå=)

Så nån billig men romantisk resa bara man får komma ifrån och va med varann=D

• Svar på tråden TIPS på billiga men exotiska resor!
  • Pralinen Jessica

Jag flög reguljärt ned till Bali för nått år sedan, 10 000 kostade det. Men det var JÄTTE billigt att bo där, bodde i en by som hette Sanur, mysigt och med många fina resturanger.

• Lajsan

En kortresa tors till sön till spanien el liknande?

• Alexxxi

Är inte Bali ganska långt för bara 4-5 dar? Eller har jag dålig koll om vart det ligger bara...

Det hade varit nice annars...

Pralinen Jessica skrev 2009-08-24 20:07:04 följande:

Jag flög reguljärt ned till Bali för nått år sedan, 10 000 kostade det. Men det var JÄTTE billigt att bo där, bodde i en by som hette Sanur, mysigt och med många fina resturanger.
  • Alexxxi

Aaa det e ett alternativ men nåt mer ovanligt hade jag mer tänkt mig...=)

Lajsan skrev 2009-08-24 20:09:32 följande:
    En kortresa tors till sön till spanien el liknande?
  • Pralinen Jessica

Sorry, missade att du skrev 4-5 dagar... Italien är ju riktigt fint, speciellt uppe vid Garda sjön! Rayan air till Milano och sedan vidare med hyrbil!!! Rekomenderas varmt!

Alexxxi skrev 2009-08-24 20:11:26 följande:
    Är inte Bali ganska långt för bara 4-5 dar? Eller har jag dålig koll om vart det ligger bara...Det hade varit nice annars...Pralinen Jessica skrev 2009-08-24 20:07:04 följande:
  • Alexxxi

Ingen fara=) aah Italien e ju fantastiskt men oavsett var man är i Italien så är det väl dyrt? Säg att man inte hittar billiga biljetter liksom.

Pralinen Jessica skrev 2009-08-24 20:14:10 följande:

Sorry, missade att du skrev 4-5 dagar... Italien är ju riktigt fint, speciellt uppe vid Garda sjön! Rayan air till Milano och sedan vidare med hyrbil!!! Rekomenderas varmt!
  • shakynose

Ni bor i Skåne eller hur? Wizzair som flyger från Malmö är riktigt billiga, och Budapest är mitt bästa tips på resmål för er! Även om det är lite slitet så påminner det mycket om Paris, fast billigar och inte lika snobbigt. Stan har varma källor och det finns fina gamla anrika badhus om man är SPA-typen. Det är ju billigt i Ungern också, så man har råd att lyxa med fin mat och så. Man ska definitivt lyxfika med tårta varje dag! Prag är ett annat hett tips för en romantisk långweekend för billig peng.

• Alexxxi

njaa, Halmstad men vi har ju inte långt till malmö precis.

Allright, det va oxå nåt att tänka på=)

Hade gärna lagt ut mer pengar men budgeten till bröllopet är VÄLDIGT hög och i och med att vi får resan i present så kan det va mysigt att göra en sån här grej bara för att komma ifrån

Svar på tråden TIPS på billiga men exotiska resor!