Inlägg från: shakynose |Visa alla inlägg
  • shakynose

TIPS på billiga men exotiska resor!

Ni bor i Skåne eller hur? Wizzair som flyger från Malmö är riktigt billiga, och Budapest är mitt bästa tips på resmål för er! Även om det är lite slitet så påminner det mycket om Paris, fast billigar och inte lika snobbigt. Stan har varma källor och det finns fina gamla anrika badhus om man är SPA-typen. Det är ju billigt i Ungern också, så man har råd att lyxa med fin mat och så. Man ska definitivt lyxfika med tårta varje dag! Prag är ett annat hett tips för en romantisk långweekend för billig peng.

• shakynose
    Alexxxi skrev 2009-08-24 20:18:28 följande:
    njaa, Halmstad men vi har ju inte långt till malmö precis.Allright, det va oxå nåt att tänka på=)Hade gärna lagt ut mer pengar men budgeten till bröllopet är VÄLDIGT hög och i och med att vi får resan i present så kan det va mysigt att göra en sån här grej bara för att komma ifrån
    Det beror ju ganska mycket på vart man ska åka från, men ni kan ju välja mellan Malmö, Köpenhamn och Göteborg utan vidare. Jag håller dock fortfarande på mitt förslag!
    Själv skulle jag gärna vilja åka till Rumänien och Transylvanien, om jag hade blivit överraskad med en weekend i Draculas hemort hade jag blivit överlycklig! Men jag vet inget om hur det ser ut där så jag kan inte tipsa om något.
  • shakynose
    Alexxxi skrev 2009-08-24 20:34:43 följande:
    Ohh draculas hemort ja!! Det hade han nog älskat!!Försökte hitta wizzair och andra resebyråer men hittade inga på korta dar:(
    Jo, wizzair flyger några dagar i veckan så du kan välja vilka dagar du vill, planen går från malmö och tillbaka igen på måndagar, onsdagar, fredagar och söndagar. Däremot kan det vara så att man inte kan boka tidigare än några månader innan man ska åka.
    Hotell brukar jag boka själv, ibland via hotels.com ibland kontaktar jag hotellen direkt.
Svar på tråden TIPS på billiga men exotiska resor!