Titthålsoperation imorgon. Nervös som bara den....
Ja, det är förstås nervöst, men de som tar hand om dig har nog varit med många gånger förut och är rutinerade.
Har operat mig jag med. Det gick utmärkt, man hämtar sig mycket fortare än man tror. Opererade mig i Stockholm på SÖS, det är rätt många år sen nu. Tyyvärr hade cystan förstört min ena äggledare så den opererades också bort.
Jag hade aldrig ont efteråt, de såg till att jag fick smärtstillande, men jag kunde sluta helt med värktabletter efter 4 dagar efter operationen. Det enda var att det var lite jobbigt att ta sig ur sängen, det stramade då lite i skinnet och därmed i ett av ärren.
Jag behövde bara vara sjuskriven under 6 dagar, det var fantastiskt vad man återhämtade sig snabbt tyckte jag.
Ibland kan jag få lite lite ont på insidan av ärren s a s, men det går snabbt över. PÅ utsidan syns inte ärren särskilt mycket längre. Har tre stycken.Vad jag förstår kan de nöja sig med att gå in på två ställen ibland. Vet du hur de ska göra i ditt fall?
Det enda jobbiga är att man kan få vänta på sjukhuset innan det är dags och man blir hungrig om det drar ut på tiden.
Klart jag var nervös och lite orolig, precis som du, men jag fick lugnande och det var så oerhört skönt att få det gjort och bli av med besvären. Dessutom fick man ju veta att allt stod rätt till i övrigt därinne.
Det kommer att gå utmärkt.