Inlägg från: feministbrud |Visa alla inlägg
  • feministbrud

Titthålsoperation imorgon. Nervös som bara den....

Jag har inte gjort det, men väl titthålsoperation i magen för att operera igen en öppen magmun. Själva operationen märker man ju inget av efter som man är sövd. Jag vet inte hur du har tänkt dig, men jag låg och oroade mig för att jag skulle vara halvt medveten under operationen (ibland kommer ologiska tankar upp i huvudet). Jag mår bra idag, men hade ont ett ganska långt tag efteråt (men det mest beroende på var ajg opererades så det är inget du behöver lyssna på!).

• feministbrud

Det är möjligt att du kommer att ha ont, men sjukhuset har morfin att ge

Och man vaknar inte! Det sista jag mins är att narkosläkaren frågade om masken satt ok. jag svarade nej, han ändrade lite och nästa sak jag minns är att en sköterska står lutad över mig med en telefon och säger till någon (min man) att jag inte har vaknat än.

laris skrev 2009-08-24 22:17:39 följande:
    Jag tänker också såna tankar: Tänk om jag vaknar under operationen. Tänk om jag har så jävla ont efteråt. En massa knäppa tänk om hela tiden. Men jag ska försöka fokusre på syftet av själva operationen och det är en bebis såsmåningom.
  • feministbrud

Skönt att det har gått bra!

laris skrev 2009-08-26 15:13:06 följande:
    Nu är det gjort! Har mest ont i axlerna och svårt att andas pga gasen som pumpades in i magen och som är på väg ut...
Svar på tråden Titthålsoperation imorgon. Nervös som bara den....